غرس ۱۰ هزار اصله درخت زیتون در قم

شهردار قم گفت: ۱۰ هزار اصله درخت زیتون به یاد مردم مظلوم غزه در مساحت ۱۵ هکتار غرس می‌شود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
غرس ۱۰ هزار اصله درخت زیتون در قم
شناسه : 78785 | انتشار : ۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، سید مرتضی سقائیان‌نژاد در مراسم پویش صبح زیتون اظهار کرد: قرار است در این پویش ملی به‌صورت نمادین ۱۰۰ هزار اصله درخت زیتون به یاد شهدای فلسطین و غزه در سراسر کشور غرس شود.

وی افزود: سهم قم در این پویش ۱۰ هزار اصله درخت زیتون است که در مساحت ۱۵ هکتار غرس آن آغاز شد و در واقع ۱۰ درصد از این تعداد متعلق به استان قم است.

شهردار قم خاطرنشان کرد: انتخاب درخت زیتون به دلیل سبزی همیشگی و مقاومت آن است و همچنین آفت‌پذیری بسیار کمی دارد و ازآنجایی‌که اتفاقی که امروز در غزه رخ داده چیزی جز نمایش گذاشتن استقامت، پایداری و امید نیست، همه این‌ها در درخت زیتون به نمایش گذاشته می‌شود.

وی اضافه کرد: ما در کشور روزی با عنوان درخت زیتون داریم، زیرا بخشی از پایداری جمهوری اسلامی نیز مانند مقاومت این درخت است و امیدواریم با این پایداری‌ها بتوان ذره‌ای در راه مقابله با اقدامات وحشیانه صهیونیست که علیه فلسطینی‌ها در حال انجام است، قدم برداشت.

سقائیان‌نژاد تأکید کرد: طی روزهای اخیر میدانی تحت عنوان فلسطین در قم نام‌گذاری شد و محله‌ای را نیز با این عنوان نام‌گذاری خواهیم کرد تا نسل جوان این نمادها را به خاطر داشته باشند.

شهردار قم گفت: مردم فلسطین ابتدا با زیتون به‌عنوان نماد صلح به سراغ اسرائیلیان رفتند اما امروز دریافتند که تنها باید با تفنگ به جنگ با اسرائیل رفت.

سقائیان‌نژاد افزود: در مسئله غزه ماهیت استکبار کاملاً روشن شد یعنی بحث‌هایی که در زمینه حقوق بشر، صلح، حقوق کودک و غیره مطرح می‌کنند همگی بر باد رفته است.

نوشته های مشابه
گیشه ۲۱ میلیاردی سینماهای قم در سال ۱۴۰۲
چاه‌های مسدود شده شهرداری قم فک پلمب شد
اجرای ۲۱۹ میلیارد تومان پروژه عمرانی در منطقه ۶ قم
بررسی راهکارهای فرهنگ‌سازی مصرف بهینه برق در قم
ضرورت تقویت آموزش پسماند در مدارس و مساجد
تولید روزانه ۱۰۰ تن کود کمپوست از پسماندهای قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.