مشارکت فعال سازمان فرهنگی شهرداری قم در سوگواره نمایشی کوچه بنی‌هاشم

سرپرست سازمان فرهنگی شهرداری قم گفت: این سازمان همچون سال‌های گذشته در برنامه‌های مختلف به مناسبت ایام فاطمیه مشارکت دارد و امسال در «سوگواره نمایشی کوچه بنی‌هاشم» حضوری فعال‌تر و قوی‌تر داشته‌ایم.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
مشارکت فعال سازمان فرهنگی شهرداری قم در سوگواره نمایشی کوچه بنی‌هاشم
شناسه : 78740 | انتشار : ۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۷   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، حجت‌الاسلام‌ سید احمد طباطبایی‌نژاد در حاشیه اجرای «سوگواره نمایشی کوچه بنی‌هاشم» در گفت‌وگویی، اظهار کرد: از حدود سال ۱۳۹۵ که بحث اضافه شدن نمایش (تئاتر) به نمایشگاه کوچه بنی‌هاشم مطرح شد؛ این سازمان، از همان سال در کنار این برنامه حضور داشته است و امسال نیز قوی‌تر از سال‌های قبل مشارکت داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه شهردار تأکید داشتند که آیین‌ها و برنامه‌های ایام فاطمیه باشکوه برگزار شوند، گفت: با توجه به تأکیدات ایشان درباره موضوع عفاف و حجاب، یکی از موضوع‌های اصلی که در اجرای سوگواره نمایشی کوچه بنی‌هاشم به آن پرداخته می‌شود، موضوع «عفاف و حجاب» است.

سرپرست سازمان فرهنگی شهرداری قم خاطرنشان کرد: در سال‌های پیشین، همچون سال‌های اخیر از هنر نمایش (تئاتر) در این نمایشگاه استفاده نمی‌شد.

وی با تأکید بر اینکه به همت دست‌اندرکاران این سوگواره از هنر نمایش به خوبی در آن استفاده شد، ادامه داد: شاید کسی فکر نمی‌کرد که زمانی شاهد اجرای چنین نمایش فاخری، با حضور عوامل و طراحی حرفه‌ای باشیم.

طباطبایی‌نژاد اضافه کرد: امروز جریانی فرهنگی در این زمینه درست‌شده است که در ایام فاطمیه شاهد هستیم که گروه‌های گوناگون نمایش در سوگواره‌های مختلف کوچه بنی‌هاشم، مشغول اجرای نمایش هستند.

وی با اشاره به حضور هیأتی از کشور عراق در این سوگواره اذعان کرد: این هیأت پس از مشاهده اجرای نمایشی حرفه‌ای و فاخر در سوگواره مذکور، پیشنهاد کردند که این‌چنین برنامه و نمایشی نیز در کشور عراق اجرا شود.

وی اجرای این سوگواره را در سطح کشور کم‌نظیر برشمرد و به حضور هزاران نفر در بازدید از آن اشاره و بیان کرد: هر سال شاهد طرح‌های تازه نسبت به سال قبل هستیم و بازدیدکنندگان شاهد اجرای نمایشی جدید و به‌روز هستند.

سرپرست سازمان فرهنگی شهرداری قم از دست‌اندرکاران برگزاری سوگواره نمایشی کوچه بنی‌هاشم تقدیر و سپاسگزاری کرد و گفت: باعث افتخار است که شهرداری قم نیز در این امر مشارکت داشته است.

وی با بیان اینکه دغدغه این روزهای ما این است که مردان ما باغیرت‌تر و زنان ما عفیف‌تر باشند و این موضوع در طول تاریخ با ایرانیان بوده و شهیدانی در این عرصه تقدیم شده است، تصریح کرد: باید با جان و دل این مسأله را حفظ کرد و ان‌شاءالله برگزاری چنین برنامه‌هایی باعث افزایش بصیرت آحاد جامعه در مقابل نقشه‌های دشمنان شود.

وی در بخش دیگر سخنان خود، گفت: علاوه بر این سوگواره، با مجموعه‌های دیگر در زمینه برپایی نمایشگاه کوچه بنی‌هاشم همکاری داشته‌ایم و نیز در مراسم جامعه الزهرا(س) به مدت سه شب و نیز برخی برنامه‌های دیگری که به مناسبت ایام فاطمیه برگزار می‌شود، مشارکت داریم.

وی مشارکت سازمان فرهنگی شهرداری قم در برگزاری آیین تشییع پیکر پاک شهدای گمنام را در پنجشنبه هفته جاری (۱۶ آذر)، از دیگر برنامه‌های این سازمان در ایام فاطیمه اعلام کرد.

بیست‌وسومین سوگواره نمایشی کوچه بنی‌هاشم تا ۲۶ آذرماه جاری در بلوار ۷۵ متری عمار یاسر، ابتدای بلوار تعاون از ساعت ۱۹ تا ۲۳ توسط هیئت حضرت زینب(س) برای بازدید عموم مردم اجرا می‌شود.

نوشته های مشابه
چاه‌های مسدود شده شهرداری قم فک پلمب شد
اجرای ۲۱۹ میلیارد تومان پروژه عمرانی در منطقه ۶ قم
بررسی راهکارهای فرهنگ‌سازی مصرف بهینه برق در قم
ضرورت تقویت آموزش پسماند در مدارس و مساجد
تولید روزانه ۱۰۰ تن کود کمپوست از پسماندهای قم
بی‌خطرسازی ۱۰۰ درصدی پسماندهای پزشکی در قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.