راهیابی سه اثر فیلمساز قمی به دومین جشنواره ملی میراث فرهنگی

فیلمنامه «چهلمین امضاء» به همراه دو فیلم کوتاه «بازدم روح» و «ژاو» به کارگردانی مسعود مشعوف به بخش سینمایی دومین جشنواره ملی چند رسانه‌ای میراث فرهنگی راه یافت.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
راهیابی سه اثر فیلمساز قمی به دومین جشنواره ملی میراث فرهنگی
شناسه : 78220 | انتشار : ۰۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۶   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، بخش سینمایی دومین جشنواره ملی میراث فرهنگی در رشته‌های فیلم بلند، پویانمایی، فیلم کوتاه، فیلمنامه، مستند کوتاه، مستند نیمه بلند و مستند بلند برگزار می‌شود و ۱۶۶ اثر در رشته‌های مختلف این بخش رقابت خواهند کرد.

بر این اساس، آثار راه‌یافته به بخش سینمایی دومین جشنواره ملی چند رسانه‌ای میراث فرهنگی معرفی شدند و دو فیلم کوتاه داستانی «بازدم روح» و «ژاو» به کارگردانی مسعود مشعوف از فیلمسازان استان قم با ۳۳ فیلم دیگر رقابت خواهد کرد. مجری طرح این دو اثر سینمایی، دفتر انجمن سینمای جوانان قم است.

راهیابی سه اثر فیلمساز قمی به دومین جشنواره ملی میراث فرهنگی

همچنین در بخش فیلمنامه نیز «چهلمین امضاء» نوشته مسعود مشعوف به مرحله مسابقه جشنواره «میراث فرهنگی» راه یافت و به همراه ۳۹ اثر مورد داوری قرار می‌گیرد.

«بازدم روح» به تهیه‌کنندگی علی دارایی و بازی مسعود مشعوف، زهرا سادات محسنی‌نیا، الناز زهره کاشانی، امین صابری و کیانا کلایی، درون مایه اجتماعی دارد و در مورد یک زوج جوان است که از نعمت فرزند محروم هستند و در ایام کرونا با تعدادی از دوستان کمپین تشکیل می‌دهند و برای خانواده‌هایی که در این ایام از کار بیکار شدند، اقلام ضروری و مایحتاج زندگی را تقسیم می‌کنند اما در این میان اتفاقی رخ ‌می‌دهد.

راهیابی سه اثر فیلمساز قمی به دومین جشنواره ملی میراث فرهنگی

فیلم کوتاه «ژاو» به تهیه‌کنندگی سید عبدالحسین میرداماد درباره معضلات و چالش‌های افراد بی‌خانمانی است که در سرما و گرما سرپناهی ندارند. بهادر محمدنژاد، مجید رنگی و سعید سلطانی بازیگران این فیلم داستانی هستند.

راهیابی سه اثر فیلمساز قمی به دومین جشنواره ملی میراث فرهنگی

خاطرنشان می‌شود دومین جشنواره ملی میراث فرهنگی به همت وزارت میراث فرهنگی و مشارکت استانداری قزوین، تیرماه امسال در پنج بخش «رادیو و تلویزیونی»، «سینمایی»، «هنرهای رایانه‌ای»، «هنرهای نمایشی» و «کتاب و تولیدات مکتوب» اعلام فراخوان کرد که ماحصل آن ارسال ۲ هزار اثر از سراسر کشور به دبیرخانه این جشنواره بود.

دومین جشنواره ملی میراث فرهنگی با شعار «میراث در آینه» از ۸ تا ۱۰ آذرماه به دبیری علیرضا تابش در استان قزوین برگزار خواهد شد.

نوشته های مشابه
مهار آتش‌سوزی یک مجتمع مسکونی در پردیسان
«ژاو» در راه اسپانیا
تشریح برنامه‌های حرم حضرت معصومه(س) در دهه کرامت/ ضریح رأس‌الحسین(ع) در قم رونمایی می‌شود
تشریح فرایند صدور پروانه ساختمان ۱۱ طبقه بلوار بوعلی قم
پیاده‌روهای خیابان ۱۹ دی قم نوسازی می‌شود
اتمام عملیات زیرسازی و بهسازی آسفالت بلوار شهید سلیمانی
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.