لزوم توجه به مبانی دینی در تولید آثار نمایشی

استاد حوزه و دانشگاه، توجه به تغییرات فرهنگی و آسیب‌های اجتماعی، حضور تماشاگران به صورت خانوادگی و مردمی بودن آثار را از نقاط قوت جشنواره استانی تئاتر قم برشمرد و گفت: اهمیت به مقوله ادبیات مقاومت و پایداری در برخی آثار قابل توجه بود اما توجه پررنگی به نیازهای دینی و حوزه کودک و نوجوان در نمایش‌ها نشده است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
لزوم توجه به مبانی دینی در تولید آثار نمایشی
شناسه : 77881 | انتشار : ۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۸   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابوالفضل هادی‌منش استاد حوزه و دانشگاه در حاشیه برگزاری بیست‌وچهارمین جشنواره استانی تئاتر قم در گفت‌وگو با خبرنگاران، با قدردانی از اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم و عوامل اجرایی برگزاری این جشنواره، اظهار کرد: استقبال مردمی و رقابت نزدیک میان آثار نمایشی در این جشنواره مشهود بود.

وی همچنین به حضور خانواده‌ها و تماشای آثار جشنواره به صورت خانوادگی اشاره کرد و گفت: بیشتر جشنواره‌ها به فضای نخبگانی و هنری منحصر می‌شود اما این جشنواره از استقبال مردمی و خانوادگی برخوردار بود.

این نویسنده و پژوهشگر تاریخ در خصوص آثار جشنواره عنوان کرد: اهمیت به مقوله ادبیات مقاومت و پایداری در برخی آثار قابل توجه بود اما به نیازهای اجتماعی و دینی افراد در بحث سبک زندگی اسلامی توجه ویژه‌ای نشده است.

هادی‌منش با بیان اینکه در این جشنواره به فضای تحولات و تغییرات فرهنگی و آسیب‌های اجتماعی توجه شده بود، تصریح کرد: متأسفانه بنده در بخش کودک و نوجوان اثری مشاهده نکردم، درحالی که فضای کودک و نوجوان نیز فضای شایسته تأثیر بوده و خوب است هنرمندان به این حوزه نیز توجه داشته باشند و اثر ارائه دهند.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه شاید دلیل عدم حضور نمایش کودک و نوجوان به دلایل مختلفی نظیر رکود بعد از کرونا مرتبط باشد، گفت: استفاده از ظرفیت هنرهای نمایشی برای ترویج فرهنگ خانواده و فرزندآوری و توجه به مقوله کودک و نوجوان ضروری و لازم است.

وی با اشاره به حضور هنرجویان نوجوان و دانش‌آموز در جشنواره ابراز کرد: با توجه به فرموده مقام معظم رهبری، هنر روح متعالی هنرمند است که در کالبد کار هنری دمیده می‌شود، پس بسیار خوب است که این مفاهیم در نوجوانی با آموزش‌ها همراه و از عنصر مؤثر و فعال هنر استفاده شود، خصوصاً در سنین تحصیلات ابتدایی و راهنمایی که اثرپذیری بالاست و چقدر خوب است که مجموعه‌های هنری، کودکان را زیر چتر هنر جمع کنند و این هنر، هنر آیینی باشد.

نوشته های مشابه
گیشه ۲۱ میلیاردی سینماهای قم در سال ۱۴۰۲
چاه‌های مسدود شده شهرداری قم فک پلمب شد
تولید روزانه ۱۰۰ تن کود کمپوست از پسماندهای قم
بی‌خطرسازی ۱۰۰ درصدی پسماندهای پزشکی در قم
قم در حوزه معماری و شهرسازی سرآمد باشد
لزوم همکاری اوقاف برای ساماندهی قبرستان نو
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.