رشد هنرجویان تئاتر قم در گروی بهره‌گیری از تجارب پیشکسوتان است

عضو هیئت داوران بخش خیابانی جشنواره استانی تئاتر قم بر لزوم بهره‌گیری از تجارب هنرمندان حرفه‌ای و پیشکسوت در تربیت هنرجویان تأکید کرد و گفت: اگر هنرمندان پیشکسوت و حرفه‌ای در کنار هنرجویان نباشند هنر تئاتر ارتقا پیدا نمی‌کند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
رشد هنرجویان تئاتر قم در گروی بهره‌گیری از تجارب پیشکسوتان است
شناسه : 77875 | انتشار : ۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۹   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، اصغر نوبخت در حاشیه برگزاری بیست‌وچهارمین جشنواره استانی تئاتر قم در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: متأسفانه در سال‌های اخیر همه‌گیری کرونا به هنر به خصوص تئاتر ضربه زد، با این حال و با وجود تمام آسیب‌ها، شاهد تلاش هنرمندان و اتفاقات خوب در جشنواره بیست‌وچهارم بودیم.

وی در خصوص نسل نوظهور تئاتر قم اظهار کرد: هنر تئاتر بدون حضور پیشکسوتان در کنار هنرجویان جدید به موفقیت نمی‌رسد، هنرجویان جدید به خوبی درحال رشد و پرورش هستند، اما اگر هنرمندان حرفه‌ای و پیشکسوت در کنار هنرجویان نباشند هنر تئاتر افول خواهد کرد، بنابراین کمک پیشکسوتان به هنرجویان، موضوع مهمی است.

نوبخت ادامه داد: هنرجویان نیز باید با تحقیق و پژوهش و به صورت علمی درصدد رشد و پیشرفت باشند، متأسفانه آموزش علمی، تحقیقی و پژوهشی خاصی در هنر تئاتر قم وجود ندارد و این نقطه ضعف را باید برطرف کرد.

وی با بیان اینکه نگاه نویسندگان آثار نمایشی باید یک نگاه متعهدانه و انسان‌شناسانه باشد، گفت: این مسئله نیز نیاز به آموزش افراد حاضر در تئاتر دارد اما با وجود تمام این خلأها، به طور کلی با حضور هنرجویان جدید، شاهد رشد اجراها بودیم.

عضو هیئت داوران بخش خیابانی بیست‌وچهارمین جشنواره استانی تئاتر قم با بیان اینکه هنرمندان برای تولید آثار نمایشی نباید منتظر برگزاری جشنواره باشند، گفت: باید از ابتدای سال شاهد اجرای آثار نمایشی می‌بودیم اما متأسفانه تولید آثار نمایشی به برگزاری جشنواره گره خورد.

وی با تأکید بر اینکه نباید بین مردم و هنر تئاتر فاصله بیفتد، گفت: مخاطب اصلی تئاتر در اجرای عمومی است، باید تلاش کنیم مردم با تئاتر آشتی کرده و به عنوان یک فرهنگ سالم در سالن حضور پیدا کنند.

نوبخت در رابطه با کیفیت آثار نمایشی این دوره از جشنواره نسبت‌به دوره قبل بیان کرد: در هر صورت شاهد رشد کیفی آثار و هنرنمایی هنرمندان و هنرجویان جدیدی بودیم و از این نظر خرسندیم.

نوشته های مشابه
گیشه ۲۱ میلیاردی سینماهای قم در سال ۱۴۰۲
چاه‌های مسدود شده شهرداری قم فک پلمب شد
تولید روزانه ۱۰۰ تن کود کمپوست از پسماندهای قم
بی‌خطرسازی ۱۰۰ درصدی پسماندهای پزشکی در قم
قم در حوزه معماری و شهرسازی سرآمد باشد
لزوم همکاری اوقاف برای ساماندهی قبرستان نو
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.