تنور گرم جشنواره تئاتر قم در شب دوم

دومین شب جشنواره استانی تئاتر قم با استقبال تماشاگران از شش نمایش صحنه‌ای و خیابانی به پایان رسید.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
تنور گرم جشنواره تئاتر قم در شب دوم
شناسه : 77785 | انتشار : ۲۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۵   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، دومین شب بیست‌وچهارمین جشنواره استانی تئاتر قم با استقبال عموم علاقه‌مندان به هنر تئاتر در سالن‌های نمایش شهید آوینی، تالار فرهنگ و هنر و پلاتو ماه دنبال شد.

«آقای مجنون خانوم لیلی»، «سمفونی نحس» و «ترنا» سه نمایش صحنه‌ای بودند که در دومین شب جشنواره در حضور فرهاد مهندس‌پور، نادر برهانی مرند و علی عابدی داوران این بخش به روی صحنه رفتند و سه نمایش خیابانی «بانو خیری»، «آرش کمانگیر» و «۱۹۶.۸۳۷» با داوری شهرام نوشیر، اصغر نوبخت و عبدالله بیگی اجرا شدند.

تصاویر/ دومین شب جشنواره استانی تئاتر قم تنور گرم جشنواره تئاتر قم در شب دوم

*آقای مجنون خانم لیلی

چراغ جشنواره در دومین شب جشنواره با اجرای «آقای مجنون خانم لیلی» روشن شد. نمایشی که در تالار شهید آوینی با استقبال پرشور تماشاگران همراه بود و سالن نمایش در زمان اجرا ظرفیت خالی نداشت.

نمایشی که ۲۱ سال قبل محمدرضا کوهستانی نوشت و اولین بار در تالار غدیر قم اجرا شد و حالا بعد از سال‌ها اجرا در شهرهای مختلف، یک بار دیگر با گروه دیگری از جوانان هنرمند و هنرجوی قمی به کارگردانی مهدی کاشی روی صحنه رفت.

در این نمایش که نگاهی طنز به افسانه لیلی و مجنون اثر نظامی گنجوی داشت و به مشکلات روز ازدواج جوانان می‌پرداخت، سید محمدرضا پیغمبری، هومن پیری، مصطفی مقیمی، ابراهیم وفایی، سجاد بختیاری‌زاده، حانیه کیانی، آیدا سلیمانی و ریحانه وفاجو نقش‌آفرینی کردند.

تصاویر/ دومین شب جشنواره استانی تئاتر قم تنور گرم جشنواره تئاتر قم در شب دوم

*بانو خیری

«بانو خیری» به کارگردانی پریسا طراوتی اولین نمایش خیابانی دومین شب جشنواره بود که در محوطه تالار مرکزی شهر پذیرای تماشاگران شد.

تئاتری که با درون‌مایه ضداستعماری و قیام و جان‌فشانی «رئیسعلی دلواری» و دلیران تنگستان علیه دولت بریتانیا پس از اشغال بوشهر در میانه جنگ جهانی اول ساخته شده و شهادت این قهرمان ملی را به نمایش می‌کشید.

مهدی آقاخانی، مائده قنبری، محمد عموئی، فاطمه الیاسیان، مبینا سلمانی، محمدرضا حمودی و محمد سجاد دیلم بازیگران نمایش «بانو خیری» بودند.

تصاویر/ دومین شب جشنواره استانی تئاتر قم تنور گرم جشنواره تئاتر قم در شب دوم

*سمفونی نحس

نمایش دیگری که با موضوع آسیب‌های اجتماعی در پلاتو ماه فرهنگسرای جوان روی صحنه رفت، «سمفونی نحس» به نویسندگی ابوالفضل بلغندر و کارگردانی علی احمدی بود.

این نمایش روایتی از انتقام علیرضا به همراه دو دوستش مرتضی و بیژن است که برای انتقام از کسی که باعث و بانی مرگ خواهرش شده است اسلحه‌ای تهیه می‌کنند و وقایعی را رقم می‌زنند.

محمد امین امامی، مهدی منصوری و یلدا حریری سه بازیگر این نمایش اجتماعی بودند.

تصاویر/ دومین شب جشنواره استانی تئاتر قم تنور گرم جشنواره تئاتر قم در شب دوم

*آرش کمانگیر

در ادامه اجرای نمایش‌های شب دوم جشنواره، «آرش کمانگیر» با بازی و کارگردانی سیده لیلا موسوی در سالن انتظار تالار فرهنگ و هنر اجرا شد.

موسوی که از هنرمندان باسابقه و شناخته شده تئاتر قم است و در این سال‌ها در حوزه شاهنامه‌خوانی و نقالی و پرده‌خوانی هم فعالیت دارد، روایتی حماسی در دفاع از وطن اجرا کرد.

تصاویر/ دومین شب جشنواره استانی تئاتر قم تنور گرم جشنواره تئاتر قم در شب دوم

*ترنا

اما نمایش دیگری که علاقه‌مندان به هنر تئاتر در سالن اصلی تالار فرهنگ و هنر به تماشای آن نشستند، «ترنا» نوشته محمدرضا شاه‌مردی و کارگردانی محمد امینی بود.

در این نمایش که با استقبال پرشور تماشاگران همراه شد و سالن مملؤ از جمعیت بود، محمد کربلایی ابراهیمی، مهدی خجستگی، محمد کدخدازاده، محمد جواد سعادتمند، نگین رسولی، مهدی مظفری، عباس لجم اورک، محمد هاشمی، امیر مهدی جعفری و مهدی استادی نقش‌آفرینی کردند.

«ترنا» روایتگر دختر هنرمندی است که توسط لو‌تی‌های محله گذر حسین حاجی از دست مزاحمین رهایی پیدا می‌کند. «توحید»، یکی از لوتی‌ها دلداده این دختر شده و مورد غضب دوستانش قرار می‌گیرد و تصمیم می‌گیرد برای ازدواج با دختر مورد علاقه‌اش در نمایشی ایفای نقش کند که وقایع دیگری رقم می‌خورد.

تصاویر/ دومین شب جشنواره استانی تئاتر قم تنور گرم جشنواره تئاتر قم در شب دوم

*نمایش «۱۹۶.۸۳۷»

دومین شب جشنواره استانی تئاتر قم با اجرای نمایش خیابانی «۱۹۶.۸۳۷» با موضوع دفاع مقدس به نویسندگی و کارگردانی کیان آذرپناه به پایان رسید.

*برنامه سومین شب جشنواره تئاتر

سه نمایش صحنه‌ای «شکارچی» به کارگردانی فردین اسلامی، «روایت راستی» به کارگردانی مریم حیدری و «استخوان‌های هملت در دهان سگ خانگی مرده» به کارگردانی امیر شکارچی به روی صحنه خواهند رفت و سه نمایش خیابانی «نا» به کارگردانی فاطمه کریمی، «طوقی و مسافر» به کارگردانی سید مصطفی مقیمی و «کوآرتت» به کارگردانی مهدی منصوری در سومین شب جشنواره استانی تئاتر قم اجرا خواهند شد.

بیست‌وچهارمین جشنواره استانی تئاتر قم به دبیری صدیقه مشایخی و به همت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم و مشارکت سازمان فرهنگی شهرداری قم و انجمن هنرهای نمایشی از ۲۴ تا ۲۷ آبان‌ماه برگزار می‌شود.

*گزارش تصویری دومین شب جشنواره استانی تئاتر قم را «اینجا» ببینید. 

نوشته های مشابه
گیشه ۲۱ میلیاردی سینماهای قم در سال ۱۴۰۲
چاه‌های مسدود شده شهرداری قم فک پلمب شد
تولید روزانه ۱۰۰ تن کود کمپوست از پسماندهای قم
بی‌خطرسازی ۱۰۰ درصدی پسماندهای پزشکی در قم
قم در حوزه معماری و شهرسازی سرآمد باشد
لزوم همکاری اوقاف برای ساماندهی قبرستان نو
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.