زنگ کتاب در برنامه درسی مدارس گنجانده شود

یونس عزیزی مدیر دبیرستان شهید هادی کریمی در آیین زنگ هفته کتاب در استان قم با اشاره به اینکه باید به موضوع ترویج و گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی توجه ویژه داشته باشیم، گفت: زنگ کتاب در برنامه درسی مدارس گنجانده شود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
زنگ کتاب در برنامه درسی مدارس گنجانده شود
شناسه : 77744 | انتشار : ۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۱   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، یونس عزیزی در آیین نواخته شدن زنگ هفته کتاب استان قم در دبیرستان شهید هادی کریمی قم، گفت: فرهنگ کتاب و کتابخوانی تمدن ساز است و اگر بخواهیم به سمت تمدن نوین حرکت کنیم و جامعه تمدن سازی باشیم باید به موضوع ترویج و گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی توجه ویژه داشته باشیم.

وی گفت: در تاریخ، مسلمانان به ویژه ایرانیان دوران ساز بوده‌اند و این به برکت تولید علم، مکتوب کردن آن و در اختیار گذاشتن ملت‌ها صورت گرفته است، اگر می‌خواهیم به دوران طلایی و تمدن سازی برسیم راهی جز تولید علم و توسعه فرهنگ کتاب نداریم.

مدیر دبیرستان هادی کریمی با انتقاد از نبودن زنگ کتاب در برنامه درسی مدارس گفت: نهادهای فرهنگی همچون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و کتابخانه‌های عمومی باید به آموزش و پرورش کمک کنند تا این سه نهاد با تشکیل یک مثلث فرهنگی بتوانند این موضوع را که از مطالبات سه دهه اخیر رهبری است به ثمر برسانند.

عزیزی تاکید کرد: آموزش و پرورش استان قم با توجه به ظرفیت‌های فرهنگی باید این موضوع را در دستور کار خود قرار دهد و آن را اجرایی نمایند.

وی افزود: اگر این موضوع به نتیجه برسد، سازوکار اجرایی جانمایی زنگ کتاب در برنامه درسی از سوی استان قم به عنوان یک الگو به استان‌های دیگر عرضه خواهد شد و ما شاهد برگزاری زنگ درسی کتاب در مدارس خواهیم بود.

یادآوری می‌شود آئین زنگ هفته کتاب در استان قم با حضور مدیرکل آموزش و پرورش، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی، رئیس خانه مطبوعات و جمعی از مسئولین استان در دبیرستان شهید هادی کریمی نواخته شد. در ادامه این برنامه، کتابخانه شهید محمدحسین فهمیده برای استفاده دانش آموزان این دبیرستان افتتاح شد.

نوشته های مشابه
گیشه ۲۱ میلیاردی سینماهای قم در سال ۱۴۰۲
چاه‌های مسدود شده شهرداری قم فک پلمب شد
تولید روزانه ۱۰۰ تن کود کمپوست از پسماندهای قم
بی‌خطرسازی ۱۰۰ درصدی پسماندهای پزشکی در قم
قم در حوزه معماری و شهرسازی سرآمد باشد
لزوم همکاری اوقاف برای ساماندهی قبرستان نو
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.