تشریح معیارهای انتخاب آثار راه‌یافته به جشنواره تئاتر قم

عضو هیئت انتخاب بیست‌وچهارمین جشنواره استانی تئاتر قم در خصوص معیارهای داوری آثار راه‌یافته به بخش مسابقه جشنواره، گفت: برای بنده در درجه اول کیفیت هنری اثر اهمیت داشت و در مراتب بعدی به جنبه‌های دیگری مانند مفهوم، محتوا و طرح مسائل روز توجه شده است، بنابراین اولویت ما تکنیک و فرم اجرا بود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
تشریح معیارهای انتخاب آثار راه‌یافته به جشنواره تئاتر قم
شناسه : 77738 | انتشار : ۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۵   پرینت

سیدحسین فدایی‌حسین در حاشیه برگزاری بیست‌وچهارمین جشنواره استانی تئاتر قم در گفت‌وگو با خبرنگار «شهر بیست»، در خصوص ارتقای کیفیت آثار این جشنواره نسبت‌به دوره گذشته، اظهار کرد: بنده سال گذشته داور این جشنواره بودم و با مقایسه جشنواره امسال با سال گذشته، باید اذعان کنم که آثار هم به لحاظ کیفیت و هم به لحاظ تعداد هنرمندانی که در جشنواره حضور دارند، به خصوص نیروهای جوانی که وارد عرصه بازیگری و کار اجرایی شده‌اند، رشد بسیار خوبی داشته است.

وی ادامه داد: امسال هم در تئاتر صحنه‌ای و هم در تئاتر خیابانی رشد خوبی را شاهد هستیم که این موضوع باعث خوشحالی همه خانواده تئاتر استان است و طبق آمار نیز تقریباً دو برابر سال گذشته، فعالان و هنرجویان وارد عرصه کار نمایشی شده‌اند.

عضو شورای انتخاب بیست‌وچهارمین جشنواره استانی تئاتر قم در خصوص معیارهای داوری آثار راه‌یافته به بخش مسابقه جشنواره، گفت: برای بنده در درجه اول کیفیت هنری اثر اهمیت داشت، اگرچه به‌روز بودن و طرح مسائل ارزشی نیز از اهمیت برخوردار بود اما در مرتبه اول، کیفیت آثار برای ما در اولویت قرار داشت و در مراتب بعدی به جنبه‌های دیگری مانند مفهوم، محتوا و طرح مسائل روز توجه شده است، بنابراین اولویت ما تکنیک و فرم اجرا بود.

فدایی‌حسین که خود از مدرسان نمایشنامه‌نویسی است، در خصوص کیفیت نمایشنامه‌های آثار این دوره از جشنواره، گفت: در جشنواره امسال شاهد آثار قوی و خوبی به لحاظ نمایشنامه هستیم و حتی تعداد قابل توجهی متن‌ از نویسندگان بومی داریم که دارای کیفیت خوبی هستند.

وی در رابطه با مدیریت اجرایی و دبیرخانه بیست‌وچهارمین جشنواره استانی تئاتر قم، اظهار کرد: خوشبختانه عوامل اجرایی جشنواره، گروهی منسجم و همراه هستند و تمام توان خود را برای گروه‌های نمایشی صرف کرده‌اند تا آنها بتوانند با خیالی آسوده به اجرا بپردازند.

این عضو شورای ارزشیابی و نظارت بر نمایش استان قم در پایان ابراز کرد: امیدواریم جشنواره بیست‌وچهارم با همان کیفیت بالایی که آغاز به کار کرده پیش برود و آثاری هم که انتخاب شده‌اند در مراحل بعدی بدرخشند.

نوشته های مشابه
گیشه ۲۱ میلیاردی سینماهای قم در سال ۱۴۰۲
چاه‌های مسدود شده شهرداری قم فک پلمب شد
تولید روزانه ۱۰۰ تن کود کمپوست از پسماندهای قم
بی‌خطرسازی ۱۰۰ درصدی پسماندهای پزشکی در قم
قم در حوزه معماری و شهرسازی سرآمد باشد
لزوم همکاری اوقاف برای ساماندهی قبرستان نو
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.