کمک دولت برای تأمین تجهیزات متروی قم کافی نیست

معاون مالی و اقتصادی شهرداری قم با بیان اینکه کمک دولت به تأمین تجهیزات قطار شهری قم در ردیف بودجه، رقم ۵۴ میلیارد تومان و ۵۰ درصد اوراق مشارکت است که نمی‌توان با این رقم قطار شهری را تأمین کرد، گفت: قرارداد خرید واگن از سمت دولت بسته شده و طرف قرارداد از شهرداری‌ها پیروی نمی‌کند؛ در خود کشور هم شهرهایی که دارای واگن‌های مناسب قطار شهری قم هستند به دلیل عدم اطمینان از ورود و جایگزینی این واگن‌ها در آینده، به شهرداری قم قطار نمی‌دهند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
کمک دولت برای تأمین تجهیزات متروی قم کافی نیست
شناسه : 77285 | انتشار : ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۵   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، مهرداد توکلی‌مقدم در گفت‌وگویی در خصوص تعهداتی که دولت بابت مترو و قطار شهری به شهرداری قم دارد، اظهار داشت: این پروژه یکی از پروژه‌های استانی و ملی بوده که به شهرداری واگذار کردند و بودجه سال جاری آن نزدیک به ۵۴ میلیارد تومان بود، این رقم به میزانی نبود که بتوان قطار شهری را تأمین کرد.

وی ادامه داد: در این خصوص ظرفیتی در بودجه از بابت فروش اوراق مشارکت ایجاد شد که ۵۰ درصد آن از طریق دولت پرداخت می‌شود و تقریباً ۳۰ تا ۴۰ درصد نیز شهرداری باید برای فروش و وصول این اوراق مشارکت هزینه کند و کمک دولت در حد همان ۵۴ میلیارد تومان و ۵۰ درصد اوراق مشارکت است.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری قم با اشاره به پایان کار در فاز اول خط یک مترو و انتظار برای تأمین واگن، خاطرنشان کرد: قرارداد خرید واگن از سمت دولت بسته شده و بنابراین طرف قرارداد از شهرداری‌ها پیروی نمی‌کند؛ در خود کشور هم شهرهایی که دارای واگن‌های مناسب قطار شهری قم هستند به دلیل عدم اطمینان از ورود و جایگزینی این واگن‌ها در آینده، به شهرداری قم قطار نمی‌دهند.

وی با تأکید بر اینکه بهتر است شهرداری‌ها در مقابل شرکت‌های سازنده داخلی و خارجی قرار گیرند، اضافه کرد: در صورت مذاکره مستقیم شهرداری‌ها با این شرکت‌ها ممکن است نتایج بهتری حاصل شود.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری قم اضافه کرد: نزدیک به ۴۰ درصد از واگن‌های مورد قرارداد دولت با شرکت سازنده واگن‌، به کشور وارد شده اما به شهرهایی مانند قم حتی یک واگن هم تخصیص داده نشده است.

توکلی‌مقدم با اشاره به مجوز شهرداری برای خرید ۱۵ واگن در سال گذشته، گفت: این مجوز برای ارتباط مستقیم با کشور سازنده دریافت و قرارداد نیز بسته شده است، اما به واسطه اینکه این شرکت همان شرکتی است که با دولت قرارداد دارد و پول طراحی واگن‌ها از سوی دولت پرداخت نشده، واگنی هم به شهرداری قم نرسیده است.

وی افزود: در این زمینه مذاکراتی انجام شده و اگر به قولشان وفادار باشند، احتمالاً در قرارداد ۱۸ ماهه که با آنها داریم بتوانیم واگن‌های قطارهای شهری را دریافت کنیم.

نوشته های مشابه
پردیس «بازار شهر» پرمخاطب‌ترین سینمای استان قم
مطالبه مردم قم از دولت برای حفظ خط B مترو/ منابع مالی تکمیل مونوریل مشخص شود
مهار آتش‌سوزی یک مجتمع مسکونی در پردیسان
«ژاو» در راه اسپانیا
تشریح برنامه‌های حرم حضرت معصومه(س) در دهه کرامت/ ضریح رأس‌الحسین(ع) در قم رونمایی می‌شود
تحول در حوزه‌های منظر شهری و گردشگری با اجرای طرح‌ها مطالعاتی در قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.