موضوع ترک فعل در پروژه قطار شهری مبنای قانونی ندارد

نایب‌رئیس شورای شهر قم گفت: مطرح‌شدن برخی موارد به‌عنوان ترک فعل در پروژه قطار شهری قم مبنای قانونی ندارد، چراکه ترک فعل مرتبط با ترک وظایف قانونی است نه حدسیات احتمالی.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
موضوع ترک فعل در پروژه قطار شهری مبنای قانونی ندارد
شناسه : 77271 | انتشار : ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، حسن طلایی با اشاره به رأی نیاوردن طرح تحقیق و تفحص پروژه مترو در جلسه رسمی و علنی شورای شهر قم، گفت: تمام فرایند رسیدگی به این درخواست تحقیق و تفحص بر مبنای قانون صورت گرفته و مفهوم کار در قالب شورا در همین احترام به رأی اکثریت روشن می‌شود.

وی، گزارش مفصل سازمان بازرسی استان از پروژه متروی قم را موردتوجه قرار داد و افزود: رئیس شورای سازمان قطار شهری قم، استاندار و رئیس هیئت‌مدیره سازمان، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم است و سه نفر از اعضای شورای اسلامی شهر نیز به‌طور مستمر بر اقدامات این سازمان نظارت داشته‌اند.

نایب‌رئیس شورای شهر قم خاطرنشان کرد: مطرح‌شدن برخی موارد به‌عنوان ترک فعل در پروژه قطار شهری قم مبنای قانونی ندارد چراکه ترک فعل مرتبط با ترک وظایف قانونی است نه ترجیحات و حدسیات احتمالی که ممکن است آیندگان در خصوص یک پروژه مطرح کنند.

وی با اشاره به مطرح‌شدن این انتقاد که چرا از اعتبارات اوراق مشارکت برای حفاری خط B مترو استفاده‌نشده گفت: بانک عامل و دیوان محاسبات بر این موضوع نظارت دقیق دارند و منابع اوراق مشارکت را به‌هیچ‌عنوان نمی‌توان در جای دیگری جز همان پروژه صرف کرد.

طلایی در ارتباط با مسائل مطرح‌شده درباره دستگاه حفاری مترو اضافه کرد: این دستگاه در مالکیت قرارگاه خاتم‌الانبیاء به‌عنوان پیمانکار بوده و تملک آن توسط شهرداری نیازمند تأمین منابع بوده و خروج دستگاه حفار سه سال پس از اتمام حفاری صورت گرفت و در طول این مدت مجوزهای لازم برای آغاز حفاری خط B صادر نشده بود.

نوشته های مشابه
پردیس «بازار شهر» پرمخاطب‌ترین سینمای استان قم
مطالبه مردم قم از دولت برای حفظ خط B مترو/ منابع مالی تکمیل مونوریل مشخص شود
مهار آتش‌سوزی یک مجتمع مسکونی در پردیسان
«ژاو» در راه اسپانیا
تشریح برنامه‌های حرم حضرت معصومه(س) در دهه کرامت/ ضریح رأس‌الحسین(ع) در قم رونمایی می‌شود
تحول در حوزه‌های منظر شهری و گردشگری با اجرای طرح‌ها مطالعاتی در قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.