عدم احراز سوء جریان مالی در پروژه قطار شهری/ قرارگاه خاتم مورد اعتماد است

رئیس شورای شهر قم بر عدم احراز سوء جریان مالی و بروز تخلفات اعلامی در پروژه قطار شهری تأکید کرد و گفت: پیمانکار پروژه مترو خط A قم، قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) وابسته به سپاه پاسداران است که یکی از پیمانکاران مورد اعتماد و توانمند کشور بوده و هیچ پیمانکار بخش خصوصی و فرد حقیقی از قراردادها ذی‌نفع نبوده است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
عدم احراز سوء جریان مالی در پروژه قطار شهری/ قرارگاه خاتم مورد اعتماد است
شناسه : 77124 | انتشار : ۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۱   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از خبرگزاری مهر، محسن محرری رئیس شورای شهر قم در گفت‌وگویی در پی عدم تصویب درخواست تحقیق و تفحص از پروژه‌های قطار شهری در یکصد و هشتمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم، اظهار داشت: به دنبال درخواست ۵ نفر از اعضای شورای اسلامی شهر قم در تاریخ ۳۱ مردادماه در خصوص تحقیق و تفحص از پروژه‌های قطار شهری قم در شش بند و عطف به ماده ۸۱ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شورای اسلامی کشور این مهم بلافاصله به کمیسیون تخصصی ارجاع شد.

وی ادامه داد: به دنبال ارجاع، سؤالات مد نظر اعضای کمیسیون عمران و حمل‌ونقل جهت ارسال پاسخ به شهرداری در تاریخ ۱۴ شهریور ارسال شده و در نهایت شهرداری قم در فرصت پیش‌بینی شده، گزارشی پیرامون عملکرد قطار شهری مشتمل بر ۱۱ صفحه و ملزم به ۲۷۱ صفحه مستندات مربوطه، جهت بهره‌برداری به شورای اسلامی شهر ارسال کرده است.

وی افزود: پس از ارائه اطلاعات و مستندات فوق الذکر، در جلسه کمیسیون عمران و حمل‌ونقل که در تاریخ ۱۲ مهرماه و با حضور شهردار قم و مدیرعامل سازمان قطار شهری برگزار شد و با توجه به درخواست اعضای کمیسیون مبنی بر لزوم ارائه توضیحات تکمیلی از طرف شهرداری، با استقبال شهردار قم و باهدف شفافیت بیشتر توضیحات و مستندات تکمیلی به شورای اسلامی شهر جهت استماع اعضای کمیسیون ارسال شده است.

محرری ادامه داد: پس از رسیدگی موضوع در دو جلسه پیاپی کمیسیون عمران، نهایتاً در جلسه مورخ سوم آبان ماه، با رأی ۴ نفر از ۷ نفر عضو کمیسیون، توضیحات و مستندات ارائه شده، ناکافی دانسته شده و در نهایت درخواست تحقیق و تفحص از پروژه‌های قطار شهری جهت طرح در صحن علنی به ریاست شورا ارسال شده است.

رئیس شورای شهر قم مطرح کرد: طبق قانون رئیس موظف است در راستای رعایت فرآیند قانونی درخواست تحقیق و تفحص را در اولین جلسه رسمی و علنی مطرح کرده و پس از ارائه گزارش توسط سخنگوی کمیسیون و نماینده متقاضیان تحقیق و تفحص هرکدام به مدت ۱۰ دقیقه، درخواست را بدون بحث به رأی بگذارد.

وی ادامه داد: در همین راستا، در یکصدوهشتمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر که در تاریخ ۸ آبان ماه برگزار شد، پس از ارائه گزارش توسط سخنگوی کمیسیون عمران و حمل و نقل و نماینده متقاضیان تحقیق و تفحص، بدون دفاع شهرداری و مخالفین تحقیق و تفحص به رأی گذاشته شد و در نهایت با اکثریت آرا تصویب نشد.

محرری تأکید کرد: لازم به ذکر است که بخشی از فرایند تحقیق و تفحص در مرحله اول انجام‌شده و مستندات از طرف شهرداری ارسال و به همه موارد رسیدگی شده است و در نهایت توضیحات و مستندات شهرداری برای تعدای از اعضا ناکافی و برای اکثریت اعضا قانع کننده بوده و در نهایت تحقیق و تفحص مدنظر تصویب نشد.

وی ادامه داد: درخواست کنندگان تحقیق و تفحص، این امر را از تاریخ ۱۳ خرداد ۹۴ به بعد مطالبه کرده است، درصورتی‌که تمام رویدادهای فنی، مالی و قراردادی سازمان قطار شهری از تاریخ فوق الذکر با حضور سه نفر از اعضای شورای شهر قم به عنوان ناظر که شامل رئیس شورا، رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل و رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی می‌شود، برگزار شده است.

پیمانکار پروژه مترو خط A قم، قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) است

محرری تصریح کرد: پیمانکار پروژه مترو خط A قم، قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) وابسته به سپاه پاسداران است که یکی از پیمانکاران مورد اعتماد و توانمند کشور بوده و هیچ پیمانکار بخش خصوصی و فرد حقیقی از قراردادها ذی‌نفع نبوده است.

رئیس شورای شهر قم خاطرنشان کرد: رئیس شورای سازمان قطار شهری قم، استاندار و رئیس هیئت‌مدیره سازمان، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم است که به‌صورت مستمر بر فرایندهای مالی و فنی سازمان نظارت داشته و از طرفی دستگاه‌های نظارتی استان، مانند اداره‌کل بازرسی نیز به‌صورت مستمر و در قالب نظارت‌های ادواری به صورت موضوعی و موردی نظارت مستمر خود را داشته و گزارش‌های مختلفی نیز در این خصوص موجود است که خوشبختانه در هیچ‌کدام از موارد، تخلفات و سوءجریان‌های مالی گزارش محرز نشده است.

عدم احراز سوء جریان مالی در پروژه قطار شهری از طرف برخی اعضای شورای اسلامی شهر قم

وی بر عدم احراز سوء جریان مالی و بروز تخلفات اعلامی در پروژه قطار شهری از طرف برخی اعضای شورای اسلامی شهر قم تأکید کرد و گفت: شورای اسلامی شهر مصمم است که نظارت را در همه امور پیگیری کند و با هر تخلفی نیز برخورد کرده و در مورد اخیر فرایندهای قانونی، تحقیق و تفحص انجام‌شده و نهایتاً اکثر اعضای شورا در مورد بندهای ۶ گانه توضیحات شهرداری را قانع‌کننده تشخیص دادند.

رئیس شورای شهر قم یادآور شد: مسیر قانونی برای رسیدگی به هرگونه انحرافات و نارسایی‌های احتمالی در هر پروژه شهری باز است و امکان رسیدگی وجود دارد و این حق قانونی شورای شهر بر عملکرد شهرداری بوده و ما نسبت به آن اهتمام ویژه داریم.

وی از اعضای شورای شهر درخواست کرد با همدلی و حفظ انسجام و همکاری بیشتر پیگیر راه‌اندازی مترو در فاز اول باشند و افزود: مدیریت شهری با تمام توان خود پیگیر تأمین واگن و تحقق وعده دولت در اختصاص ۲,۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای تکمیل خط A تا مسجد مقدس جمکران بوده و امیدواریم به‌زودی مردم از این امکان بهره‌مند شوند.

رئیس شورای شهر قم در پایان تأکید کرد: اعتماد مردم مهم‌ترین سرمایه مدیریت شهری بوده و نباید این اعتماد با مطرح‌شدن شبهاتی که هنوز تأیید نشده و سندی برای آن وجود ندارد خدشه‌دار شود، البته در صورت هرگونه تخلف، شورای شهر به‌عنوان ناظر آن را پیگیری کرده و به مردم گزارش خواهد داد.

نوشته های مشابه
مهار آتش‌سوزی یک مجتمع مسکونی در پردیسان
«ژاو» در راه اسپانیا
تشریح برنامه‌های حرم حضرت معصومه(س) در دهه کرامت/ ضریح رأس‌الحسین(ع) در قم رونمایی می‌شود
تحول در حوزه‌های منظر شهری و گردشگری با اجرای طرح‌ها مطالعاتی در قم
مالیات بر ارزش‌افزوده صرف توسعه شهر قم می‌شود
اجرای ۲۰۰۰ پروژه با پیشرفت ۹۰ درصدی در شهرداری قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.