نقش مؤثر مترو در توسعه متوازن شهری/ دولت پیگیر تأمین واگن باشد

نایب رئیس شورای شهر قم با اشاره به این مهم که تأمین ناوگان مترو یک اولویت مهم برای مدیریت شهری است، گفت: جانمایی خطوط متروی قم به گونه‌ای است که به توزیع خدمات شهری و نگاه عدالت محور در مناطق شهری کمک می‌کند و از دولت سیزدهم انتظار می‌رود این پروژه را به طور ویژه پیگیری و دنبال کنند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
نقش مؤثر مترو در توسعه متوازن شهری/ دولت پیگیر تأمین واگن باشد
شناسه : 77114 | انتشار : ۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۵   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شورای شهر قم، حسن طلایی با تأکید بر رایزنی برای تأمین واگن متروی قم، اظهار کرد: تمام مسئولان و دست اندرکاران باید ظرفیت‌های مختلف برای تأمین واگن مترو از قراردادهای خارجی تا استقراض از دیگر شهرها را پیگیری کنند.

وی تأمین ناوگان مترو را یک اقدام زیرساختی در حیطه تقویت حمل‌ونقل عمومی دانست و افزود: امروز متروی قم با تکمیل ۹۵ درصدی دو ایستگاه و انجام اقداماتی مانند تأمین برق، تأمین سیستم‌های رادیویی و تأمین دستگاه‌های تهویه بیش از هر زمانی به تکمیل و تست گرم نزدیک است.

نایب رئیس شورای شهر قم با اشاره به تأمین سیستم‌های اعلام و اطفای حریق و دوربین‌های نظارتی برای متروی قم گفت: شورای شهر قم تفاهم‌نامه‌ای با شرکت برق منطقه‌ای را مصوب کرده که بر اساس این تفاهم، متروی قم ضمن استفاده از یک پست برق ۶۳ کیلوولت، در صورت لزوم می‌تواند از فیدرهای برق منطقه‌ای استفاده کند که این موضوع نشان دهنده تأمین پایدار برق برای این پروژه است.

وی خاطرنشان کرد: پیمانکار متروی قم با نگاه ارزشی و با هدف خدمت به شهر کریمه اهل‌بیت(س) در این پروژه با استواری قدم برمی‌دارد و تمام زحماتی که تا امروز برای این پروژه صرف شده نیازمند عزم همگانی در استان برای تأمین واگن است.

طلایی، وارد شدن قم به زمره شهرهای ریلی را اقدامی بزرگ در مسیر توسعه شهری با کیفیت دانست و افزود: جانمایی خطوط متروی قم به گونه‌ای است که به توزیع خدمات شهری و نگاه عدالت محور در مناطق شهری کمک می‌کند.

وی با اشاره به اینکه این پروژه سطح خدمت‌رسانی به مردم مناطق کم‌برخوردار را به شکل قابل توجهی ارتقا می‌دهد، گفت: دولت سیزدهم و استاندار قم با هدف تقویت عدالت اجتماعی و ایجاد امید در مناطق کم برخوردار شهری، مسائل پروژه متروی قم را دنبال کنند.

نوشته های مشابه
مهار آتش‌سوزی یک مجتمع مسکونی در پردیسان
«ژاو» در راه اسپانیا
تشریح برنامه‌های حرم حضرت معصومه(س) در دهه کرامت/ ضریح رأس‌الحسین(ع) در قم رونمایی می‌شود
تحول در حوزه‌های منظر شهری و گردشگری با اجرای طرح‌ها مطالعاتی در قم
مالیات بر ارزش‌افزوده صرف توسعه شهر قم می‌شود
اجرای ۲۰۰۰ پروژه با پیشرفت ۹۰ درصدی در شهرداری قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.