تصویب نام‌گذاری میدان فلسطین در بلوار شهید منتظری

سخنگوی شورای شهر قم از تصویب نام‌گذاری میدان فلسطین در بلوار شهید منتظری خبر داد و گفت: به‌زودی میدانی نیز به نام غزه در شهر قم نام‌گذاری خواهد شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
تصویب نام‌گذاری میدان فلسطین در بلوار شهید منتظری
شناسه : 77111 | انتشار : ۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شورای شهر قم، روح‌الله امراللهی در حاشیه صدوهشتمین جلسه رسمی و علنی شورای شهر قم به انتخاب ۱۸ نام جدید در معابر و شهرهای شهر اشاره کرد و اظهار داشت: نام‌گذاری معابر و خیابان‌های سطح شهر یکی از وظایف شهرداری است که ابتدا در کمیته نام‌گذاری در شهرداری و سپس در کمیسیون خدمات شهری شهرداری موردبررسی قرار می‌گیرد.

وی به اجرای طرح کوچه‌های آسمانی در شهر قم اشاره کرد و افزود: با توجه به طرح کوچه‌های آسمانی اولویت مدیریت شهری در انتخاب نام شهدا در معابر و خیابان‌هاست و تا امروز بیش از دو هزار معبر و شارع به نام شهدا مزین شده است.

سخنگوی شورای شهر قم، چهل و چهارمین لیست پیشنهادی جلسه شورای نام‌گذاری را موردتوجه قرارداد و گفت: در این لیست نیز از ۱۸ نامی که به پیشنهاد مردم محله و شهروندان، خانواده شهدا و یا شورای شهر ارائه‌شده ۱۲ نام شهید دیده می‌شود که افتخاری برای شهر قم است.

وی، انتخاب نام فلسطین به پیشنهاد اعضای شورای شهر قم را مطرح و بیان کرد: اتفاقات اخیر و کشتار بی‌رحمانه مردم غزه در ۲۲ روز گذشته احساسات همه مردم جهان به‌خصوص مردم آزادی‌خواه ایران را جریحه‌دار کرده و انتخاب نام فلسطین در بلوار شهید منتظری مقابل مصلی در منطقه ۷ پاسخی به این جنایات است.

امراللهی هدف از این نام‌گذاری را ثبت جنایت رژیم صهیونیسم در تاریخ دانست و تصریح کرد: امروز شرایط سختی در غزه حاکم است و جنایاتی در حد جنایت هیروشیما و ناکازاکی در حال رخ دادن است که در تاریخ به این شکل سابقه نداشته است.

وی در پایان از نام‌گذاری میدان دیگری به نام غزه نیز خبر داد و گفت: نام‌گذاری میدان غزه نیز در شهرداری و کمیسیون خدمات شهری در حال بررسی است و به‌زودی یکی دیگر از میادین شهر به نام غزه نام‌گذاری می‌شود.

نوشته های مشابه
مهار آتش‌سوزی یک مجتمع مسکونی در پردیسان
«ژاو» در راه اسپانیا
تشریح برنامه‌های حرم حضرت معصومه(س) در دهه کرامت/ ضریح رأس‌الحسین(ع) در قم رونمایی می‌شود
تحول در حوزه‌های منظر شهری و گردشگری با اجرای طرح‌ها مطالعاتی در قم
مالیات بر ارزش‌افزوده صرف توسعه شهر قم می‌شود
اجرای ۲۰۰۰ پروژه با پیشرفت ۹۰ درصدی در شهرداری قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.