ضرورت اجرای دستورالعمل ساماندهی نماهای شهری قم

معاون معماری و شهر‎سازی شهرداری قم گفت: دستورالعمل ساماندهی نماهای شهری قم در سال ۱۳۹۹ مصوب شده و اجرای این دستورالعمل در امر ساخت‌وساز ضروری است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
ضرورت اجرای دستورالعمل ساماندهی نماهای شهری قم
شناسه : 77059 | انتشار : ۰۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، مجید متین‌فر با اشاره به شیوه‌نامه ساماندهی نماهای شهری و سیما، ‎منظر اظهار داشت: دستورالعمل ساماندهی نماهای شهری قم مصوب ۱۹ / ۰۹/ ۱۳۹۹ و ضوابط و دستورالعمل نما، سیما و منظر شهری قم مصوب سال ۱۳۹۳ دو دستورالعمل الزام‌آور برای تمام فعالان عرصه ساخت‌وساز است.

وی افزود: از‎ عناوین این دستورالعمل می‌توان به معیارهای طبقه‌بندی، مرجع رسیدگی و ساختار اجرایی، گردش کار و دریافت تأییدیه، مستندات لازم جهت اخذ تأییدیه نمای ساختمان‌ها، ضوابط نما و سیما، ‎منظر شهری قم و نقشه محدوده بافت مرکزی اشاره کرد.

معاون معماری و شهر‎‎سازی شهرداری قم در خصوص اهداف این شیوه‌نامه تصریح کرد: ارتقای کیفی نمای ابنیه، سیما و منظر شهری، احیای فرهنگ معماری و شهر‎سازی غنی گذشته، ساماندهی و انتظام بخشی نمای‌های شهری، افزایش کیفیت ساخت‌وسازهای شهری و نظارت حداکثر بر اجرای خدمات مهندسین و مدون سازی ضوابط ویژه ساماندهی نمای شهری به‌منظور ایجاد وحدت رویه از اهداف این دستورالعمل است.

وی در راستای لزوم کنترل و اجرای مضاعف مصوبات سیما و منظر شهری، تأکید کرد: طی نامه‌ای درخواست ثبت و بارگذاری این شیوه‌نامه در سامانه سازمان نظام‌مهندسی ساختمان قم به این سازمان اعلام‌شده است و تا تمام مهندسان طراح و ناظر از مفاد این دستورالعمل‌ها با خبر شوند.

نوشته های مشابه
پردیس «بازار شهر» پرمخاطب‌ترین سینمای استان قم
مطالبه مردم قم از دولت برای حفظ خط B مترو/ منابع مالی تکمیل مونوریل مشخص شود
مهار آتش‌سوزی یک مجتمع مسکونی در پردیسان
«ژاو» در راه اسپانیا
تشریح برنامه‌های حرم حضرت معصومه(س) در دهه کرامت/ ضریح رأس‌الحسین(ع) در قم رونمایی می‌شود
تحول در حوزه‌های منظر شهری و گردشگری با اجرای طرح‌ها مطالعاتی در قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.