ضرورت انتقال صنوف مرتبط با خدمات خودرو به شهرک خودرو

سرپرست سازمان میادین شهرداری قم گفت: صنوف مرتبط با خدمات خودرو قطعاً در شهرک خودرو مستقر خواهند شد و بسته به حجم فعالیت واحد صنفی به‌صورت گام‌به‌گام فرایند ساماندهی و انتقال صورت می‌پذیرد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
ضرورت انتقال صنوف مرتبط با خدمات خودرو به شهرک خودرو
شناسه : 76912 | انتشار : ۰۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، محسن صادقی امینی با اشاره به اهمیت ساماندهی صنوف در شهرک‌های تخصصی اظهار داشت: کاربری‌های مجاور، نوع مواد مصرفی، میزان آثار و پیامدهای آنان بر محیط‌زیست، حساسیت و آسیب‌پذیری محیط زندگی مردم و درخواست شهروندان بر داشتن شهری سالم و آرام از عواملی است که ضروریات فرآیند انتقال صنوف مرتبط با خدمات خودرویی در سطح شهر را لازم می‌دارد.

وی با بیان اینکه محیطی که یک شخص با حرفه صافکاری در آن فعالیت می‌کند دارای شرایط خاصی از نظرهای متفاوت است افزود: به‌طور مثال، آلودگی صوتی این مکان به علت وجود صداهای مختلف مربوط به کار با فلزات خودرو و دستگاه‌ها بسیار بالاست. همچنین اکثر تعمیرگاه‌ها، دارای نور و دمای نامناسب هستند که می‌تواند شرایط نامناسبی را برای کار کردن فراهم کند و وجود آلاینده‌های مربوط به روغن و دستگاه‌ها نیز یکی دیگر از شرایط محیطی و فضای محدود کار صافکاری است.

سرپرست سازمان میادین میوه و تره‌بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری قم با اشاره به وضعیت آشفته و نامناسب شوارع مرکزی شهر قم ابراز کرد: خیابان‌های منتهی به مرکز شهر و شوارع منتهی به حرم حضرت معصومه (س) وضعیت مناسب ندارند و عمدتاً تعدد واحدهای تعویض‌روغنی، پنجرگیری، فروش لوازم‌یدکی و… موجب شده این خیابان‌ها به‌ویژه محل عبور زائرین، وضعیتی بسیار نامطلوبی داشته باشند.

وی با بیان امکانات در نظر گرفته شده در شهرک خودرو نظیر امکانات تعمیرگاهی، خدماتی، تفریحی و … و نقش این شهرک در جهت رفع دغدغه‌های زیست‌محیطی، اذعان کرد: باید در نظر داشت که احداث شهرک‌های خدماتی، نیازمند همکاری و مشارکت نهادهای مختلف استان به‌ویژه اتحادیه صنوف و صاحبان مشاغل و حضور مؤثر و فعال آنان است.

صادقی امینی خاطرنشان کرد: بسته به حجم فعالیت واحد صنفی مرتبط با خودرو به‌صورت گام‌به‌گام و محله، با اولویت خیابان‌های پُرتردد، فرآیند ساماندهی و انتقال به شهرک خودرو صورت می‌پذیرد.

نوشته های مشابه
مهار آتش‌سوزی یک مجتمع مسکونی در پردیسان
«ژاو» در راه اسپانیا
تشریح برنامه‌های حرم حضرت معصومه(س) در دهه کرامت/ ضریح رأس‌الحسین(ع) در قم رونمایی می‌شود
تحول در حوزه‌های منظر شهری و گردشگری با اجرای طرح‌ها مطالعاتی در قم
مالیات بر ارزش‌افزوده صرف توسعه شهر قم می‌شود
اجرای ۲۰۰۰ پروژه با پیشرفت ۹۰ درصدی در شهرداری قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.