اطراف حرم ساماندهی می‌شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم با تأکید بر اینکه مدیریت استان و شهری دغدغه ساماندهی اطراف حرم مطهر را دارند، گفت: در پروژه ضلع شرقی به معماری اسلامی ایرانی توجه شده است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
اطراف حرم ساماندهی می‌شود
شناسه : 76730 | انتشار : ۰۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۶   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، ابراهیم معتمدی در جلسه بررسی آخرین وضعیت پروژه ضلع شرقی حرم مطهر حضرت معصومه(س) که در سالن جلسات آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(ع) برگزار شد، اظهار داشت: در مصوبه کمیسیون ماده ۵ استان در سال ۹۶، برای این پروژه نیم‌طبقه تجاری پیش‌بینی‌شده است.

وی با بیان اینکه حجم بالای ریالی و تملکات سنگین سبب بازنگری در طرح و کاهش متراژ اجرایی پروژه شد، ابراز کرد: نقشه اجرایی پروژه با نظر میراث فرهنگی مصوب شده است که جزئیات نقشه‌ها در کمیته فنی اداره کل راه و شهرسازی بررسی خواهد شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم ادامه داد: توجه به کاربری‌های مشخص، دغدغه‌ای است که می‌توان با همکاری اتاق اصناف، رشته‌های مرتبط با خدمات زائر را در این پروژه در نظر گرفت.

وی با تأکید بر اینکه مدیریت استان و شهری دغدغه پیرامون حرم مطهر را دارد، اذعان کرد: در این پروژه به معماری اسلامی ایرانی توجه شده است.

معتمدی، آخرین وضعیت پروژه صحن فاطمی را مورد اشاره قرار داد و گفت: از مصوبات سفر رئیس‌جمهور به استان، ۶۰ میلیارد تومان برای این صحن تخصیص یافت که تاکنون ۳۹ میلیارد تومان واریز و مابقی تا چند ماه آینده تخصیص می‌یابد.

نوشته های مشابه
گیشه ۲۱ میلیاردی سینماهای قم در سال ۱۴۰۲
چاه‌های مسدود شده شهرداری قم فک پلمب شد
اجرای ۲۱۹ میلیارد تومان پروژه عمرانی در منطقه ۶ قم
بررسی راهکارهای فرهنگ‌سازی مصرف بهینه برق در قم
ضرورت تقویت آموزش پسماند در مدارس و مساجد
تولید روزانه ۱۰۰ تن کود کمپوست از پسماندهای قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.