تشریح جزئیات مراحل اجرایی پروژه ضلع شرقی حرم مطهر

رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری قم، چگونگی اجرای پروژه ضلع شرقی حرم مطهر را تشریح کرد و گفت: به دلیل توجه ویژه به راه دسترسی زائران، پروژه در دو فاز اجرایی خواهد شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
تشریح جزئیات مراحل اجرایی پروژه ضلع شرقی حرم مطهر
شناسه : 76728 | انتشار : ۰۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۲   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، علی رمضانی در جلسه بررسی آخرین وضعیت پروژه ضلع شرقی حرم مطهر حضرت معصومه(س) که در سالن جلسات آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(ع) برگزار شد، با بیان اینکه این پروژه سال ۹۶ با اخذ مجوز از کمیسیون ماده ۵ استان، در مساحتی بالغ‌بر ۴۳ هزار مترمربع در مسیر اجرایی قرار گرفت، اظهار داشت: با توجه به مشکلات تملک و وجود چند خانه میراث فرهنگی بازنگری در مورد توجه قرار گرفت.

وی با بیان اینکه بعد از بازنگری مساحت اجرایی به ۲۴ هزار و ۵۰۰ مترمربع کاهش یافت، ابراز کرد: کاربری‌های مختلفی مانند پارکینگ، پایانه، بسط و فضای باز شهری و… در پروژه پیش‌بینی‌شده است.

رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری قم ادامه داد: مدیریت شهری با توجه به حجم سرمایه‌گذاری ۴ هزار میلیارد تومانی و محدودیت‌های مالی از طریق جذب سرمایه‌گذار، این پروژه را اجرایی کرده است.

وی با تأکید بر پیش‌بینی هزار و ۶۰۰ پارکینگ در ۵۲ هزار مترمربع در سه‌طبقه منفی و احداث پایانه تبادلی مسافری در منفی یک این پروژه اضافه کرد: ۲۱ هزار مترمربع فضای باز در سطح و صحن و ۱۵ هزار مترمربع فضای تجاری برای خدمات فرهنگی، خدماتی، سوغات، صنایع‌دستی و… در پروژه در نظر گرفته شده است.

رمضانی از توجه ویژه به معماری اسلامی ایرانی در پروژه خبر داد و افزود: جلسات مختلفی در این راستا با حضور سرمایه‌گذار، مشاور پروژه و حتی مشاور عامل چهارم از طرف معاونت فنی و عمرانی در حال برگزاری و جمع‌بندی نهایی است.

وی با تأکید بر اینکه جمع‌آوری تأسیسات شهری در روند اجرایی پروژه تأثیرگذار خواهد بود، یادآور شد: شهرداری حساسیت‌های زیادی در اجرای این پروژه داشته و شخصاً شهردار قم از نزدیک در جریان روند پروژه قرار دارند تا بتوان به سرعت این پروژه در اختیار مردم و زائران قرار گیرد.

رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری قم اضافه کرد: به علت توجه ویژه به راه دسترسی زائران، پروژه در ۲ فاز اجرایی خواهد شد.

نوشته های مشابه
گیشه ۲۱ میلیاردی سینماهای قم در سال ۱۴۰۲
چاه‌های مسدود شده شهرداری قم فک پلمب شد
اجرای ۲۱۹ میلیارد تومان پروژه عمرانی در منطقه ۶ قم
بررسی راهکارهای فرهنگ‌سازی مصرف بهینه برق در قم
ضرورت تقویت آموزش پسماند در مدارس و مساجد
تولید روزانه ۱۰۰ تن کود کمپوست از پسماندهای قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.