بزرگ‌ترین هم‌ّوغم مسئولان باید رفع آسیب‌های اجتماعی باشد

رئیس سازمان امور اجتماعی کشور با بیان اینکه بزرگ‌ترین همّ‌وغم مسئولان جمهوری اسلامی باید تلاش برای کاهش آسیب‌های اجتماعی باشد، گفت: اینکه گفته می‌شود برخی آسیب‌ها از سوی شهرهای مذهبی و فرزندان مسئولان است به این دلیل بوده که دشمن برای این شهرها و فرزند علما و مسئولان وقت می‌گذارد لذا باید مراقب خدعه آنان بود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
بزرگ‌ترین هم‌ّوغم مسئولان باید رفع آسیب‌های اجتماعی باشد
شناسه : 76557 | انتشار : ۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۷   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی شهرداری قم، محمد عباسی در دومین نشست مدیران عامل سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری‌های کشور در قم اظهار داشت: در نظام آموزش و پرورش عرصه در اختیار آموزش است و فرصتی برای پرداختن به مسائل فرهنگی و تربیتی نمانده که این امر آسیب‌رسان است.

رئیس سازمان امور اجتماعی کشور عنوان کرد: با تأکید مقام معظم رهبری و دولت سیزدهم، بنا داریم بحث فرهنگی را به صورت گسترده در سازمان‌های فرهنگی راه بیندازیم اما بخش زیادی از فرصت‌ها از دست رفته است.

وی با بیان اینکه مسائل فرهنگی و اجتماعی بسیار مهم است و تعطیل کردن آن خسران قابل‌توجهی به کشور وارد می‌کند که حتی برگشت به آن‌هم کار را به تأخیر می‌اندازد، افزود: از طرف دیگر دشمنان ما با تمام ابزارهای قدرتمند خود برای ایجاد آسیب و تخریب معرفت انسانی وارد میدان شده‌اند و ما در برابر همه خدعه‌های دشمن لنگان‌لنگان پیش می‌رویم و هر گونه تأخیر، شکست ما را قطعی می‌کند.

عباسی گفت: در سال ۹۲ و ۹۳ که گزارش آسیب‌های اجتماعی به مقام معظم رهبری رسید، ایشان از شدت نگرانی ساعت‌ها با همه متولیان فرهنگی کشور و مسئولان سه قوه جلساتی طولانی برگزار کردند که بی‌سابقه بوده و از معدودترین مسائلی است که رهبر انقلاب تا این حد به آن بها دادند، لذا ورود به حل مشکلات فرهنگی و آسیب‌های اجتماعی بر عهده همه مسئولان و نهادهاست.

وی با تأکید بر اینکه تلاش در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی باید بزرگ‌ترین هم‌ّوغم مسئول جمهوری اسلامی باشد و باید اقدام جهادی و ۲۴ ساعته انجام شود تا کاستی‌ها جبران شود، یادآور شد: در این راستا باید از تمام تشکل‌های مردمی و جهادی و ظرفیت‌ها استفاده کرد و آسیب‌دیدگان را جزء خانواده خود دانست و همه همت را باید به کار گرفت.

رئیس سازمان امور اجتماعی کشور اضافه کرد: اینکه گفته می‌شود برخی آسیب‌ها از سوی شهرهای مذهبی و فرزندان مسئولان است به این دلیل بوده که دشمن برای این شهرها و فرزند علما و مسئولان وقت می‌گذارد لذا باید مراقب خدعه آنان بود.

به گفته وی، دشمن پس از شکست از انقلابیون و ایثارگران و شکست در ایجاد فتنه‌ها و توطئه‌ها، و شکست در ایجاد شکاف بین مردم و نظام در مسائل اقتصادی، هم‌اکنون تمرکز خود را بر مباحث فرهنگی و اجتماعی گذاشته و گمان می‌کند که در این راه موفق خواهد شد لذا وقت و سرمایه سنگینی گذاشته است.

عباسی با تمجید برپایی نشست مدیران شهرداری‌های کشور در قم، گفت: در برخی کشورهای پیشرفته مراکزی تخصصی علیه دستاوردهای جمهوری اسلامی کار می‌کنند؛ ما چند مرکز برای مقابله داریم؟ چه تعداد نشست های تخصصی برگزار کردیم؟

وی اظهار کرد: پیروزی جمهوری اسلامی ایران به دلیل این محقق شد که همه مردم پای‌کار آمده بودند ما هم باید به عملکرد آن زمان برگردیم و تشکیل چنین جلساتی با موضوع فرهنگی اولویت اول کشور است.

رئیس سازمان امور اجتماعی کشور اظهار داشت: ما در وزارت کشور و شهرداری‌ها و زیرمجموعه آن‌ها و همه دستگاه‌های فرهنگی مسئول هستیم و مردم توقع و انتظار به حق دارند تا ما در زمینه فرهنگی موفق عمل کنیم.

وی خاطرنشان کرد: وزارت کشور وظیفه هماهنگی، هم‌افزایی و مشارکت دارد و به‌عنوان مرکز فرماندهی است و باید همه استعدادها هماهنگ شود زیرا در وضعیتی هستیم که دشمن منسجم و ما پراکنده‌کار می‌کنیم.

رئیس سازمان امور اجتماعی کشور افزود: شهرداری‌ها ظرفیت بزرگی دارند ؛ همه امکانات و اعتبار شهر به شهرداری می‌رود و باید مدیریت کنیم و خدمات به‌درستی به مردم ارائه شود.

وی بیان کرد: چند آسیب اجتماعی مهم مانند طلاق، کودکان کار و خیابان، معتادان متجاهر و سکونتگاه‌های غیررسمی باید در اولویت قرار گیرد.

نوشته های مشابه
مهار آتش‌سوزی یک مجتمع مسکونی در پردیسان
«ژاو» در راه اسپانیا
تشریح برنامه‌های حرم حضرت معصومه(س) در دهه کرامت/ ضریح رأس‌الحسین(ع) در قم رونمایی می‌شود
تحول در حوزه‌های منظر شهری و گردشگری با اجرای طرح‌ها مطالعاتی در قم
مالیات بر ارزش‌افزوده صرف توسعه شهر قم می‌شود
اجرای ۲۰۰۰ پروژه با پیشرفت ۹۰ درصدی در شهرداری قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.