لزوم توجه به فضای سبز قم به دلیل موقعیت فرهنگی و دینی استان

سرپرست جهاد دانشگاهی واحد استان قم گفت: با توجه به محوریت شهر قم در آموزه‌های دینی و اسلامی، پیگیری مسائل زیست محیطی و فضای سبز در این شهر اهمیت ویژه دارد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
لزوم توجه به فضای سبز قم به دلیل موقعیت فرهنگی و دینی استان
شناسه : 76194 | انتشار : ۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۱   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، حامد حیاتی امروز در نخستین همایش ملی راهبردهای توسعه فضای سبز شهرهای حاشیه کویر که در دانشگاه قم برگزار شد، اظهار کرد: هویت دانشگاهی که یکی از وظایف ذاتی ما است در این همایش بروز می‌کند، به علاوه رویکرد حاکمیت و دغدغه مقام معظم رهبری نیز به همین سمت است که فرمودند مسئله محیط زیست و فضای سبز و آب سالم دارای الویت باشد، لذا همه سازمان‎ها باید در این زمنیه ایفای نقش کنند.

وی ادامه داد: اقدامات خوبی در کل کشور در حال انجام است و در قم نیز با همکاری جهاددانشگاهی اتفاقات خوبی هم در مرحله مبانی نظری و هم در مرحله اجرا درحال شکل‌گیری است.

سرپرست جهاد دانشگاهی واحد استان قم با بیان اینکه این همایش به عنوان اولین همایش شروعی کار علمی دقیق در حوزه فضای سبز است، گفت: امیدواریم این همایش با محوریت قم که پایگاه آموزه‌های اسلامی است و این آموزه‌ها بر حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست و آب تأکید دارند، برای کشور مفید واقع شود.

حیاتی در رابطه با توسعه فضای سبز قم عنوان کرد: رسیدن به سرانه استاندارد فضای سبز در شهر قم اقدامی ارزشمند است که با دغدغه و کار دقیق پیش رفته است.

وی ادامه داد: با توجه به اقلیم شهر قم و موقعیت فرهنگی و زیارتی استان، نگاه علمی در حوزه فضای سبز و استفاده از ظرفیت مجموعه‌های دانشگاهی باید به صورت دقیق پیش برود.

نوشته های مشابه
مطالبه مردم قم از دولت برای حفظ خط B مترو/ منابع مالی تکمیل مونوریل مشخص شود
مهار آتش‌سوزی یک مجتمع مسکونی در پردیسان
تحول در حوزه‌های منظر شهری و گردشگری با اجرای طرح‌ها مطالعاتی در قم
مالیات بر ارزش‌افزوده صرف توسعه شهر قم می‌شود
اجرای ۲۰۰۰ پروژه با پیشرفت ۹۰ درصدی در شهرداری قم
تشریح فرایند صدور پروانه ساختمان ۱۱ طبقه بلوار بوعلی قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.