ضرورت ایجاد راهکار برای توسعه کم‌آب‌بر فضای سبز

دبیر علمی نخستین همایش توسعه فضای سبز در شهرهای حاشیه کویر گفت: یکی از بخش‌های مهم همایش راهبردهای توسعه فضای سبز در شهرهای حاشیه کویری، بررسی ایده‌های مبتکرانه پژوهشگران و اساتید برای توسعه کم‌آب‌بر فضای سبز است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
ضرورت ایجاد راهکار برای توسعه کم‌آب‌بر فضای سبز
شناسه : 76185 | انتشار : ۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۶   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، عباس پورمیدانی امروز در حاشیه نخستین همایش ملی راهبردهای توسعه فضای سبز شهرهای حاشیه کویر که در دانشگاه قم برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: موضوع احداث فضای سبز در شهرهای حاشیه کویر به دلیل چالش‌ها و کمبود منابع پایه آب و خاک همواره موضوع مهمی بوده؛ بنابراین این همایش به دنبال ارائه راهکارهایی است که بتوانیم فضای سبز را به صورت پایدار توسعه دهیم.

وی با بیان اینکه استقبال خوبی به وسیله اساتید، دانشجویان و صاحبنظران از این همایش صورت گرفته است، افزود: در مجموع ۱۶۸ مقاله به دبیرخانه علمی همایش رسید که از این تعداد، ۱۵۶ مقاله پذیرفته شده است.

دبیر علمی نخستین همایش توسعه فضای سبز در شهرهای حاشیه کویر در خصوص محورهای همایش خاطرنشان کرد: مقالات پذیرفته شده در همایش، در چهار محور معرفی گونه‌های مناسب، طراحی منظر و المان‌ها، تنش‌های محیطی و مباحث مدیریتی چیدمان شدند که امیدواریم در همایش به راهکارهای توسعه پایدار فضای سبز در شهرهای حاشیه کویر دست پیدا کنیم.

وی با اشاره به اینکه این همایش چند هدف عمده را دنبال می‌کند گفت: هدف اول این است که به منابع گیاهی بومی و غیربومی که مناسب شرایط اقلیمی و شرایط خاک شهرهای حاشیه کویر هستند دست پیدا کنیم؛ دوم اینکه بتوانیم بحث خشک منظری و استفاده بسیار کم از آب در طراحی فضای سبز را در شهرهای حاشیه کویر به سرانجام برسانیم.

پورمیدانی ادامه داد: در این همایش ایده‌های مناسب به وسیله اساتید ارائه می‌شود و هدف بعدی این است که توجه مدیران در برنامه‌ریزی کلان و آمایش سرزمینی به موضوع فضای سبز شهرهای حاشیه کویر جلب شود.

وی با بیان اینکه این همایش هدف فرهنگی را نیز دنبال می‌کند، گفت: درصدد هستیم در این همایش عموم مردم را با حساسیت فضای سبز در شهرهای حاشیه کویر که با مشکل منابع آب و خاک مواجه هستند، بیشتر آشنا کنیم.

دبیر علمی نخستین همایش توسعه فضای سبز در شهرهای حاشیه کویر با بیان اینکه تقریباً از تمام استان‌های کشور نمایندگانی در این همایش حاضر هستند، افزود: به صورت خاص اکثر مدیران شهرهای حاشیه کویر، دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری رشته فضای سبز و طراحی منظر دانشگاه تهران و نیز بیش از ۳۱ استاد دانشگاه که استاد تمام و اساتید صاحب‌نظر در خصوص فضای سبز هستند در همایش حضور دارند که این موضوع به پرباری همایش کمک زیادی می‌کند.

نوشته های مشابه
گیشه ۲۱ میلیاردی سینماهای قم در سال ۱۴۰۲
چاه‌های مسدود شده شهرداری قم فک پلمب شد
اجرای ۲۱۹ میلیارد تومان پروژه عمرانی در منطقه ۶ قم
بررسی راهکارهای فرهنگ‌سازی مصرف بهینه برق در قم
ضرورت تقویت آموزش پسماند در مدارس و مساجد
تولید روزانه ۱۰۰ تن کود کمپوست از پسماندهای قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.