قم در ایمنی شهری سرآمد است

نایب رئیس شورای شهر قم گفت: قم با وجود ۲۴ ایستگاه آتش‌نشانی، تجهیزات مختلف و نیروی انسانی توانمند در حوزه ایمنی شهری سرآمد است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
قم در ایمنی شهری سرآمد است
شناسه : 75254 | انتشار : ۰۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۵   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، حسن طلایی در حاشیه رژه خودرویی ناوگان آتش‌نشانی قم، با اشاره به فرارسیدن روز ملی آتش‌نشان اظهار داشت: این شغل یکی از ارزشمندترین مشاغل است، چراکه آتش‌نشان این فرصت را دارد که از جان و مال هموطنان خود حراست کند.

وی با بیان اینکه شهر قم ۲۴ ایستگاه آتش‌نشانی دارد که نسبت به جمعیت با استانداردهای جهانی فاصله‌ای ندارد ابراز کرد: برای مناطق جدید شهری نیز پیش‌بینی احداث ایستگاه‌های جدید انجام شده است.

نایب رئیس شورای شهر قم با اشاره به ساخت ایستگاه مادر آتش‌نشانی در بلوار پیامبر اعظم(ص) اذعان کرد: مجموع این اقدامات موجب شد نیروهای آتش‌نشانی قم به طور متوسط در مدت ۳.۵ دقیقه در صحنه حوادث حاضر باشند درحالی‌که استاندارد جهانی چهار دقیقه است.

وی با بیان ساخت سایت آموزشی برای آتش‌نشانان در بلوار آیت‌الله بروجردی گفت: امروزه مهارت نیروهای آتش‌نشانی و آمادگی جسمانی آن‌ها امری بسیار حیاتی و مهم است.

طلایی مسئله اطفای حریق و نجات در خارج از محدوده شهری را موضوعی مهم توصیف کرد و افزود: اینکه نیروهای آتش‌نشانی به خاطر کمک به شهرهای اقماری یا شهرک‌های صنعتی اطراف از محدوده شهری خارج‌شده و امکانات خود را برای اطفای حریق در این نواحی به کار می‌گیرند، یک خطر بالقوه برای شهر قم است.

وی اضافه کرد: اگر همزمان با اعزام نیروهای آتش‌نشانی برای حریق‌های سنگین به خارج از شهر، شاهد اتفاقی برای شهروندان قمی باشیم، روند خدمت‌رسانی داخل شهر مختل خواهد شد؛ از طرفی جبران خسارت‌های وارده به آتش‌نشانی قم در مأموریت‌های برون‌شهری موضوعی است که باید تعیین تکلیف شود.

نایب رئیس شورای شهر قم با اشاره به اینکه هزینه‌های تأمین خودروها و تجهیزات آتش‌نشانی این روزها بسیار سنگین است افزود: در دنیای امروز مبحث فرهنگ ایمنی بسیار فراگیر شده و مورد توجه است.

وی ادامه داد: فرهنگ ایمنی مجموعه‌ای از باورها، دانش و رفتارهای فردی است که شهروندان را در برابر خطرات مصون نگه می‌دارد.

طلایی با بیان اینکه آموزش‌های ایمنی باید از مدارس و سنین کودکی آغاز شود گفت: شهروندان با اقداماتی بسیار ساده می‌توانند از بروز حادثه پیشگیری کرده یا در صورت وقوع آن را در لحظات اولیه مدیریت کنند که این مهارت به آموزش‌های عمومی و شهروندی فراگیر نیاز دارد.

وی شغل آتش‌نشانی را شغلی سخت اما با ارزش دانست و افزود: لازم است امکانات رفاهی برای نیروهای آتش‌نشانی تقویت‌شده و پس از هر حادثه سنگین، برای کاهش تبعات روانی آن فکری شود.

نوشته های مشابه
مهار آتش‌سوزی یک مجتمع مسکونی در پردیسان
«ژاو» در راه اسپانیا
تشریح برنامه‌های حرم حضرت معصومه(س) در دهه کرامت/ ضریح رأس‌الحسین(ع) در قم رونمایی می‌شود
تحول در حوزه‌های منظر شهری و گردشگری با اجرای طرح‌ها مطالعاتی در قم
مالیات بر ارزش‌افزوده صرف توسعه شهر قم می‌شود
اجرای ۲۰۰۰ پروژه با پیشرفت ۹۰ درصدی در شهرداری قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.