جشنواره فیلم ۱۷ در قم برگزار می‌شود

دبیر جشنواره فیلم ۱۷ از برگزاری این جشنواره در روزهای ۴ تا ۱۱ مهر ماه در قم خبر داد و گفت: ۶۰ فیلم مستند با موضوع شهدای قم در مجتمع شهید آوینی اکران خواهد شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
جشنواره فیلم ۱۷ در قم برگزار می‌شود
شناسه : 74929 | انتشار : ۰۱ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۹   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، محسن موحدی ظهر امروز در نشست خبری نخستین جشنواره «فیلم ۱۷» که در سالن جلسات شهید آوینی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم برگزار شد، با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: رهبری در دیدار اعضای ستاد کنگره ملی شهدای استان قم به ظرفیت‌های ایثار و شهادت استان قم از جمله شهدای گروه سرود، شهدای روضه حضرت زهرا(س) و شهدای قم اشاره کردند و وظیفه ما حراست از این میراث ماندگار است.

وی با اشاره به تأکید رهبر انقلاب مبنی بر اینکه نام و یاد شهدا با آثار هنری به مردم معرفی شود، گفت: یکی از بهترین ابزار برای معرفی شهدا، ساخت فیلم مستند است و خوشبختانه این فرمایش رهبر انقلاب محقق شد و شاید برای اولین بار باشد که به این گستردگی، در حوزه شهادت و جهاد فیلم مستند تولید شده باشد.

دبیر جشنواره فیلم ۱۷ به شناسایی ۱۳۰ سوژه دفاع مقدسی برای تولید فیلم‌های مستند از شهدای قم اشاره کرد و گفت: ۶۰ سوژه از میان این سوژه‌ها انتخاب و با فیلمسازان مطرح شد و همزمان کمیته فنی با مسئولیت داود جلیلی شکل گرفت و کارگاه‌های آموزشی تشکیل شد و مشاوران نظامی نیز سوژه‌های مورد نظر را برای فیلمسازان ترسیم کردند.

موحدی افزود: افتخار ما این است که ۶۰ فیلمساز این جشنواره قمی بودند و کنگره ملی شهدای قم برای فیلمسازان کارآفرینی کرد و به آنان اعتماد کرد و یک کار فاخر ملی شکل گرفت.

تصاویر/ نشست خبری جشنواره فیلم ۱۷

وی تصریح کرد: بعد از تولید آثار مذاکره‌ای با مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی انجام دادیم و سه نفر از بهترین داوران این مرکز مشخص شدند تا فیلم‌ها را داوری کنند.

دبیر جشنواره فیلم ۱۷ با اشاره به برگزاری بخش آرای عمومی گفت: در این بخش برای نظرات مردم اهمیت قائل شده‌ایم و به بهترین مستند دارای آرای مردمی هدیه‌ای تعلق خواهد گرفت.

موحدی افزود: همچنین جایزه ویژه دبیر جشنواره نیز به مستند برگزیده اهدا می‌شود و از یک فیلمساز پیشکسوت استان نیز تجلیل خواهد شد.

موحدی با اشاره به اکران فیلم‌های این جشنواره از ۴ تا ۱۱ مهر‌ماه در قم گفت: مراسم اختتامیه این جشنواره و تجلیل از فیلمسازان برتر سیزدهم مهرماه با حضور یکی از مسئولان ملی در قم برگزار می‌شود.

وی همچنین از همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سپاه پاسداران و سپاه استان قم، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم و شهرداری قم برای همکاری در برگزاری جشنواره فیلم ۱۷ تقدیر کرد

نوشته های مشابه
مهار آتش‌سوزی یک مجتمع مسکونی در پردیسان
«ژاو» در راه اسپانیا
تشریح برنامه‌های حرم حضرت معصومه(س) در دهه کرامت/ ضریح رأس‌الحسین(ع) در قم رونمایی می‌شود
تشریح فرایند صدور پروانه ساختمان ۱۱ طبقه بلوار بوعلی قم
پیاده‌روهای خیابان ۱۹ دی قم نوسازی می‌شود
اتمام عملیات زیرسازی و بهسازی آسفالت بلوار شهید سلیمانی
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.