ساماندهی ۷ ورودی شهر قم به شهرداری واگذار شود

رئیس شورای شهر قم با تأکید بر صدور مجوزهای لازم از طرف استان برای ساماندهی ورودی‌های شهر قم، گفت: در حال حاضر ورودی تهران به قم بهترین ورودی شهر قم است که ازنظر زیباشناسی در شأن شهر قم نیست.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
ساماندهی ۷ ورودی شهر قم به شهرداری واگذار شود
شناسه : 74572 | انتشار : ۲۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۲:۵۴   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، محسن محرری با اشاره به اهمیت ساماندهی ورودی‌های شهر قم اظهار داشت: باید برای شروع کار ساماندهی ورود‌ها استان ورود کرده و مجوز‌های لازم را برای شهرداری صادر کند.

وی از شهرداری خواست از مطالبه استاندار قم برای ساماندهی ورودی‌های شهر در کسب مجوزها استفاده کند و افزود: در حال حاضر ورودی تهران به قم بهترین ورودی شهر قم است که ازنظر زیباشناسی در شأن شهر قم نیست.

رئیس شورای شهر قم تصریح کرد: باید از فرصت‌ها و مطالبه استان استفاده کرده و ساماندهی ورودی را از سمت تهران شروع کنیم و در قالب برنامه کوتاه‌مدت و بلندمدت به‌صورت برنامه اجرایی و با در نظر گرفتن بودجه برنامه‌ریزی کنیم.

وی تأکید کرد: برای برنامه بلندمدت بودجه موردنظر ساماندهی طرح ورودی شهر قم در اصلاحیه بودجه و بودجه سال ۱۴۰۳ لحاظ شود، در برنامه کوتاه‌مدت نیز در گام نخست دسته‌بندی موضوعی برای ساماندهی با سه محور خدمات شهری، شهرسازی و عمرانی برای پیگیری در کمیسیون‌های تخصصی تعریف شود.

محرری ادامه داد: شهرداری در مدت دو هفته برنامه کوتاه‌مدت را برای مصوب شورا تهیه‌کرده و برای ساماندهی تابلوها در حوزه زیباسازی، بازطراحی ورودی قم تهران و کاشان در حوزه شهرسازی، شناسایی نقاط فرهنگی و مکث در ورودی‌های شهر قم برای ساخت توقفگاهای فرهنگی طرح تهیه کند.

وی در ادامه خواستار ایجاد مسیر کندرو برای بوستان‌های ولایت، فدک و بادیان شد و گفت: بوستان‌های ورودی شهر نیاز به دسترسی و مسیر کندرو و همچنین طراحی ورودی دارد و همچنین توقفگاه‌‌ها و پارکینگ‌ها نیز نیازمند ساماندهی است که همزمان با طرحی کندرو برای آن در نظر گرفته شود.

رئیس شورای شهر قم سامانده مغازه‌های سوهانی‌ها را نیز مطرح کرد و بیان کرد: بهسازی بوستان ولایت و بوستان‌های جنگلی و گردشگری جهت استفاده مناسب زائران باید در دستور کار قرار گیرد و بودجه آن در اصلاحیه و بودجه سال آینده دیده شود.

وی در پایان تأکید کرد: کمیسیون خدمات شهری، کمیسیون عمران و کمیسیون شهرسازی مصوبات و موضوعات ساماندهی ورودی‌های شهر قم را پیگیری کرده و گزارش آن را به شورا ارائه دهند.

نوشته های مشابه
گیشه ۲۱ میلیاردی سینماهای قم در سال ۱۴۰۲
چاه‌های مسدود شده شهرداری قم فک پلمب شد
اجرای ۲۱۹ میلیارد تومان پروژه عمرانی در منطقه ۶ قم
بررسی راهکارهای فرهنگ‌سازی مصرف بهینه برق در قم
ضرورت تقویت آموزش پسماند در مدارس و مساجد
تولید روزانه ۱۰۰ تن کود کمپوست از پسماندهای قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.