تشریح جزئیات اصلاحات ترافیکی در بلوار شهید حکیم

مدیرکل فنی و طراحی شهرداری قم، دلایل و جزئیات اجرای اصلاحات ترافیکی در بلوار شهید حکیم را تشریح کرد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
تشریح جزئیات اصلاحات ترافیکی در بلوار شهید حکیم
شناسه : 74566 | انتشار : ۲۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۲:۴۲   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، لیلی نیک خلق احمدی در گفت‌وگویی با اشاره آخرین وضعیت تقاطع نماز و بلوار شهید حکیم، اظهار داشت: در این بلوار پیش‌بینی ۵ مسیر صورت گرفته بود که با توجه به ابلاغ آئین‌نامه جدید راه در سال ۹۹، لزوم دسترسی محلی و انسان‌محور بودن مدنظر قرار گرفت.

وی با بیان اینکه این ۵ خط به مسیرهای تندرو و کندرو تبدیل شد و مسیر کندرو یک دسترسی محلی و دسترسی کاربری را برای مردم تأمین می‌کند، افزود: در واقع اگر می‌خواستیم ۵ خط باقی بماند باید تمام دسترسی‌های محلی که دو سمت بلوار بوده قطع می‌شد که برای رعایت حقوق شهروندان، ۲ لاین تندرو و کندرو با ۲ خط پارک و عبوری در کندرو با عرض ۵.۵ متر احداث شد و در مسیر تندرو نیز ۳ خط عبوری در نظر گرفته شد.

مدیرکل فنی و طراحی شهرداری قم اضافه کرد: خط عبوری ۲ خط است و این ۲ خط در تمام مسیر کندرو رعایت شده که همان ۵.۵ متر است و برای اینکه دسترسی محلی را تأمین کنیم، ۲ کشویی در نظر گرفته شده که یک کشو برای ورود محلی است و دیگری در انتهای کندرو دیده شده تا دسترسی مردم را تأمین کند.

وی تصریح کرد: عملیات اجرایی پیمانکار در بلوار تمام شده اما در مورد کوچه‌ها همه اصلاح هندسی دارد و در دستور کار منطقه قرار گرفته  که نامه‌نگاری شده و در ۲ هفته آینده حتماً انجام می‌شود تا خودروها بتوانند پهلو بگیرند و داخل کندرو شوند.

به گفته احمدی، در واقع تعداد خطوط طبق ضوابط کندرو دو خط است پارک یک خط و یک خط عبور بوده و تندرو نیز ۳ خط است و بیشتر از آن نمی‌توان داخل سواره گرفت چون خارج از ضوابط است.

وی با تأکید بر اینکه برای شوارع فرعی که دسترسی محلی بوده نیز این کوچه‌ها نیاز به اصلاح هندسی دارند و در قالب قرارداد پیمانکار بلوار در حال پیگیری است تا کوچه‌ها به ترتیب انجام شود، گفت: اولویت با کوچه شماره یک است که ۱۲ متری بوده و دسترسی محلی به وطن‌دوست و سعادتی انجام شود، دراین‌باره در منطقه قول دادند شاید بتوان تا ۲ هفته آینده انجام شود.

نوشته های مشابه
گیشه ۲۱ میلیاردی سینماهای قم در سال ۱۴۰۲
چاه‌های مسدود شده شهرداری قم فک پلمب شد
اجرای ۲۱۹ میلیارد تومان پروژه عمرانی در منطقه ۶ قم
بررسی راهکارهای فرهنگ‌سازی مصرف بهینه برق در قم
ضرورت تقویت آموزش پسماند در مدارس و مساجد
تولید روزانه ۱۰۰ تن کود کمپوست از پسماندهای قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.