۶۴ مغازه اطراف حرم مطهر تملک می‌شود

شهردار قم با بیان اینکه ساماندهی وضعیت اطراف حرم مطهر یکی از دغدغه‌های مدیریت شهری است، گفت: ۶۴ باب مغازه پیرامون حرم مطهر و ۱۳۲ مغازه اطراف قبرستان نو با همکاری دستگاه‌های استانی تملک می‌شود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
۶۴ مغازه اطراف حرم مطهر تملک می‌شود
شناسه : 74562 | انتشار : ۲۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۲:۳۶   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، سید مرتضی سقائیان‌نژاد با اشاره به اقدامات شهرداری قم در هسته مرکز شهر، اظهار کرد: یکی از اقداماتی که در راستای همکاری با اجرای طرح امنیتی حرم مطهر حضرت معصومه (س) انجام خواهیم داد، تملک ۶۴ مغازه در فضای پیرامونی حرم مطهر است.  

وی با بیان اینکه این مغازه‌ها از درب یک تا درب ۶ حرم مطهر واقع‌شده‌اند، افزود: مذاکره برای تملک این املاک آغازشده است و تأمین منابع با همکاری اداره کل راه و شهرسازی استان قم انجام می‌شود.  

شهردار قم قول تأمین منابع این تملک‌ها از اراضی ۴۸ هکتاری پردیسان را مورد توجه قرار داد و ابراز کرد: این اقدام برای تأمین امنیت اطراف حرم مطهر و تقویت فضای قدسی آن ضروری است.  

وی با اشاره به اینکه آزادسازی این املاک هزینه سرسام‌آوری دارد گفت: در این زمینه تأمین منابع از اراضی ۴۸ هکتاری پردیسان می‌تواند موجب تسریع کار شود.  

سقائیان‌نژاد به وجود ۱۲۰ مغازه در بازارچه شیخان اشاره کرد و یادآور شد: برای جابه‌جایی این مغازه‌ها نیز در حال مذاکره هستیم.  

وی با تأکید بر تشکیل قرارگاهی برای تسریع این پروژه‌ها اظهار کرد: قرارگاهی به‌صورت منظم هر هفته در شهرداری قم تشکیل می‌شود و بعضی از پروژه‌هایی که از سیر طبیعی خودش خارج‌شده به این قرارگاه آورده و در آنجا برای آن‌ها تصمیم‌گیری می‌شود که تا هفته بعد آن باید تصمیمات اجرایی شود.  

شهردار قم در خصوص دیگر پروژه‌های اطراف حرم مطهر گفت: پروژه دیگر قبرستان نو است که ۱۳۲ مغازه در جریان این پروژه تملک خواهد شد که موجب می‌شود یک محوطه تقریباً پنج هکتاری در اطراف حرم مطهر آزاد شود.  

وی خاطرنشان کرد: با اجرای این پروژه محله قم نو و بافت فرسوده اطراف این قبرستان بازآفرینی خواهد شد و فضای شهری بسیار بهتری اطراف حرم مطهر ایجاد می‌شود.

نوشته های مشابه
گیشه ۲۱ میلیاردی سینماهای قم در سال ۱۴۰۲
چاه‌های مسدود شده شهرداری قم فک پلمب شد
اجرای ۲۱۹ میلیارد تومان پروژه عمرانی در منطقه ۶ قم
بررسی راهکارهای فرهنگ‌سازی مصرف بهینه برق در قم
ضرورت تقویت آموزش پسماند در مدارس و مساجد
تولید روزانه ۱۰۰ تن کود کمپوست از پسماندهای قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.