ورودی‌های شهر قم باید هویت بخش باشد

نایب رئیس شورای شهر قم گفت: در کنار ایجاد المان‌های هویتی در ورودی‌های شهر قم، باید ساماندهی کاربری‌ها، بهبود سیما و منظر شهری و حل معضلات ترافیکی در دستور کار قرار گیرد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
ورودی‌های شهر قم باید هویت بخش باشد
شناسه : 74557 | انتشار : ۲۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۲:۲۸   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، حسن طلایی با اشاره به اهمیت هویت شهری و نقش ورودی‌های شهر در شکل‌گیری هویت استان و شهر قم اظهار داشت: امروز ادراک مخاطب از کالبد یک شهر موضوعی است که مورد توجه تصمیم‌گیران و کارشناسان حوزه مدیریت شهری قرار گرفته و در این عرصه ورودی شهر یک نقطه عطف محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: گردشگران در بدو ورود به یک شهر، از طریق فضای کالبدی ورودی شهر ادراکی نسبت به آن پیدا می‌کنند که اگر این تصویر متناسب با هویت و فرهنگ مردم آن شهر نباشد، بازسازی آن دشوار خواهد بود.

نایب رئیس شورای شهر قم با اشاره به اینکه نخستین و آخرین تصویر مخاطب از یک شهر در ورودی‌های آن نقش می‌بندد افزود: وجود کاربری‌های نامتجانس، اغتشاش بصری، آشفتگی ترافیکی و فضاهای خشک و بی‌روح در ورودی یک شهر می‌تواند به تصویر مخاطبان از آن ضربه بزند.

وی با بیان اینکه درباره شهر قم مسئله هویت شهری یک موضوع اساسی و بسیار مهم است، تصریح کرد: اگر در ورودی‌های شهر قم هویت این شهر را به گردشگران و زائران منتقل نکنیم، فرصتی بسیار اساسی برای ترویج فرهنگ تشیع را از دست داده‌ایم.

طلایی با اشاره به اینکه شهر قم هفت ورودی دارد که مسئله ساماندهی آن‌ها در گذشته موضوعات طرح‌های مطالعاتی مدیریت شهری بوده گفت: مسئله‌ای که تحقق این طرح‌ها را با مشکل مواجه ساخته است، عدم هماهنگی بین دستگاه‌های متولی است.

وی با تأکید بر اینکه ورودی‌های شهر عموماً خارج از محدوده شهری بوده و نیازمند توجه ویژه مدیریت شهری و مدیریت استان هستند اظهار کرد: در کنار ایجاد المان‌های هویتی در ورودی‌های شهر، باید برای ساماندهی کاربری‌ها، بهبود سیما و منظر شهری و حل معضلات ترافیکی راه‌کارهای جدی در دستور کار قرار گیرد.

نایب رئیس شورای شهر قم اضافه کرد: اگر در ساماندهی ورودی‌های شهر صرفاً به ایجاد المان‌های موقت یا نصب سازه اکتفا کنیم، به هدف نخواهیم رسید، چراکه وجود فضاهای شهری بلاتکلیف، آشفتگی‌های ترافیکی و پروژه‌های نیمه‌تمام متعدد مانع از اثرگذاری کامل این المان‌ها خواهد شد.

نوشته های مشابه
گیشه ۲۱ میلیاردی سینماهای قم در سال ۱۴۰۲
چاه‌های مسدود شده شهرداری قم فک پلمب شد
اجرای ۲۱۹ میلیارد تومان پروژه عمرانی در منطقه ۶ قم
بررسی راهکارهای فرهنگ‌سازی مصرف بهینه برق در قم
ضرورت تقویت آموزش پسماند در مدارس و مساجد
تولید روزانه ۱۰۰ تن کود کمپوست از پسماندهای قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.