در گفت‌وگو با «شهر۲۰» عنوان شد

افزایش تماشاگران سینما در قم

رئیس گروه سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم از بازگشت رونق به سینماهای قم خبر داد و گفت: سینماهای استان از ابتدای سال جاری با ظرفیت ۲۴۰۰ صندلی پذیرای بیش از ۱۸۶ هزار شهروند قمی بودند و حدود ۷ میلیارد تومان فروش کردند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
افزایش تماشاگران سینما در قم
شناسه : 74383 | انتشار : ۲۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۱   پرینت

سعید ایلانلو در گفت‌وگو با خبرنگار «شهر بیست» با اشاره به فرا رسیدن ۲۱ شهریور با عنوان روز ملی سینما و تبریک به فیلمسازان و فعالان سینمایی استان، به ظرفیت سینماهای استان اشاره کرد و گفت: شهر قم با ۷ سینما و ۱۴ سالن سینمایی در طول سال پذیرای علاقه‌مندان به هنر هفتم است.

وی از افزایش صندلی‌های سینمای استان در یک سال گذشته خبر داد و تصریح کرد: سال گذشته سینماهای استان با ۱۸۵۰ صندلی میزبان تماشاگران سینما بودند که خوشبختانه با بهره‌برداری از ۴ سالن مدرن پردیس سینمایی بازار شهر، ظرفیت سینماهای استان به ۲۴۰۰ صندلی ارتقا یافت.

رئیس گروه سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد استان قم یکی از اولویت‌های این اداره‌کل را تقویت زیرساخت‌های سینمایی استان عنوان کرد و گفت: توسعه و افزایش صندلی سینماهای قم در دستور کار قرار دارد و ان‌شاءالله تا پایان سال با همراهی سازمان سینمایی شاهد تجهیز و راه‌اندازی سینماهای جدید خواهیم بود.

ایلانلو در ادامه از اکران ۲۶ فیلم سینمایی در سینماهای قم خبر داد و گفت: سینماهای استان از ابتدای سال جاری پذیرای بیش از ۱۸۶ هزار شهروند قمی بودند و حدود ۷ میلیارد تومان فروش کردند در حالی که آمار تماشاگران در مدت مشابه سال گذشته ۱۱۲ هزار نفر و فروش سینماها نیز معادل ۲ میلیارد و هفتصد میلیون تومان بود.

تصاویر/ دومین شب جشنواره فیلم فجر در قم

وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو به تعداد مؤسسات و آموزشگاه‌های آزاد سینمایی در استان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۱۵ آموزشگاه آزاد سینمایی و ۳۴ مؤسسه سینمایی از اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم مجوز فعالیت دارند.

رئیس گروه سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد استان قم به فعالیت انجمن‌های سینمایی اشاره کرد و گفت: انجمن سینمای جوانان قم، انجمن پویانمایی و خانه سینمای مستند قم سه انجمن فعال سینمایی در استان هستند.

ایلانلو در خصوص تعداد فیلم‌های تولید شده در قم، عنوان کرد: از ابتدای سال جاری بیش از ۶۰ فیلم کوتاه و نیمه بلند توسط فیلمسازان و مؤسسات فیلمسازی در قم تولید شده است.

تصاویر/ تصویربرداری فیلم «گوشت‌خوار» در قم

وی همچنین از راه‌اندازی و فعالیت سامانه صدور مجوز فیلم، مؤسسات و آموزشگاه‌های آزاد سینمایی خبر داد و گفت: تمامی مجوزهای سینمایی از طریق این سامانه و به شکل غیرحضوری صادر می‌شود.

رئیس گروه سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد استان قم به برگزاری جشنواره‌های سینمایی در استان اشاره کرد و گفت: خوشبختانه در تیرماه با همراهی سازمان سینمایی شاهد برگزاری نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم «حوا» با رویکرد تکریم جایگاه بانوان و خانواده بودیم.

ایلانلو تصریح کرد: ۱۵ فیلم کوتاه داستانی، ۱۰ فیلم مستند و ۶ فیلم بلند سینمایی در قالب جشنواره فیلم حوا با رویکرد حمایت از خانواده در سینما ونوس به صورت رایگان اکران شد و مورد استقبال علاقه‌مندان قرار گرفت.

تصاویر نخستین جشنواره فیلم «حوا» در سینما ونوس قم

وی اضافه کرد: همچنین اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم در برگزاری پاتوق‌های فیلم کوتاه و هفته فیلم و عکس به محوریت انجمن سینمای جوانان قم مشارکت داشته است.

رئیس گروه سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد استان قم در ادامه از استقرار انجمن سینمای جوانان استان قم در خانه فرهنگ و هنر ملل خبر داد و گفت: خوشبختانه این انجمن بعد از سال‌ها اجاره‌نشینی با مساعدت و همراهی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم در خانه فرهنگ و هنر ملل مستقر شد و در حال فعالیت‌های آموزشی و فیلمسازی است.

ایلانلو در بخش دیگری از این گفت‌وگو از برگزاری جشنواره مستند «فیلم۱۷» و دومین رویداد جشن مهر سینمای ایران در قم به عنوان برنامه‌های پیش روی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم خبر داد و گفت: مدتی قبل فراخوان شرکت در رویداد «مهر سینمای ایران» منتشر شد و به زودی در قالب مراسمی با حضور اهالی سینما از فعالان و برگزیدگان رشته‌های «کارگردانی»، «بازیگری»، «فیلمنامه‌نویسی»، «تدوین»، «گریم»، «صدابرداری و صداگذاری»، «جلوه‌های ویژه بصری»، «فیلمبرداری» و «تهیه‌کنندگی» تجلیل خواهد شد.

دعوت از سینماگران قم برای شرکت در دومین رویداد «مهر سینمای ایران» تصاویر آیین مهر سینمای ایران در قم

وی اضافه کرد: در قالب این فراخوان، سینماگرانی که از ابتدای مهرماه سال ۱۴۰۱ تا پایان شهریور ۱۴۰۲ در فرایند فیلمسازی فعالیت داشته‌اند، تا ۳۰ شهریورماه فرصت دارند فرم ثبت‌نام را به همراه مستندات مربوطه در قالب یک نسخه DVD به گروه امور سینمایی و سمعی بصری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم واقع در نبش میدان شهید نواب صفوی، تالار فرهنگ و هنر شهر تحویل دهند تا عملکرد آنان در فرایند انتخاب بهترین سینماگران استان قم مورد ارزیابی قرار گیرد.

رئیس گروه سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد استان قم در پایان به ظرفیت بالای قم در عرصه فیلمسازی اشاره و ابراز امیدواری کرد با مشارکت و همراهی اهالی سینمای استان شاهد رونق و توسعه بیش از پیش فعالیت‌های سینمایی در استان باشیم.

نوشته های مشابه
گیشه ۲۱ میلیاردی سینماهای قم در سال ۱۴۰۲
چاه‌های مسدود شده شهرداری قم فک پلمب شد
تولید روزانه ۱۰۰ تن کود کمپوست از پسماندهای قم
بی‌خطرسازی ۱۰۰ درصدی پسماندهای پزشکی در قم
قم در حوزه معماری و شهرسازی سرآمد باشد
لزوم همکاری اوقاف برای ساماندهی قبرستان نو
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.