درخشش هنرمندان قمی در جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران

در آیین اختتامیه سی‌امین جشنواره هنر‌های تجسمی جوانان ایران، «حسین قربانی» در رشته «کاریکاتور» و «الهه محمدی» در رشته «تصویرسازی» به عنوان برگزیده جشنواره معرفی شدند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
درخشش هنرمندان قمی در جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران
شناسه : 73906 | انتشار : ۰۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۱   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، در آیین اختتامیه سی‌امین جشنواره هنر‌های تجسمی جوانان ایران که در مجتمع فرهنگی هنری فجر سنندج برگزار شد، دو هنرمند جوان قمی خوش درخشیدند و موفق به کسب رتبه نخست در دو رشته تصویرسازی و کاریکاتور شدند.

این جشنواره در رشته‌های تصویرسازی، خوشنویسی، سفال و سرامیک، طراحی، طراحی گرافیک، عکاسی، کاریکاتور، مجسمه‌سازی، نقاشی و نگارگری اعلام فراخوان کرده بود که حدود ۹۰۰ نفر از ۲ گروه سنی ۱۵ تا ۱۸ سال و ۱۹ تا ۲۴ سال از سراسر کشور، افزون بر پنج هزار اثر را به دبیرخانه سی‌امین دوره جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران ارسال کردند و براساس داوری انجام شده، ۱۲۹ نفر به مرحله کارگاهی این دوره از جشنواره راه یافتند.

الهه محمدی و زهرا سلامی در رشته تصویرسازی، فاطمه جعفری در رشته طراحی گرافیک و حسین قربانی در رشته کاریکاتور چهار هنرمند جوان قمی بودند که در این رویداد حضور داشتند که در نهایت در رشته تصویرسازی «پارسا توانایی» از فارس و «الهه محمدی» از قم به صورت مشترک به عنوان برگزیده این بخش معرفی شدند و «حسین قربانی» دیگر هنرمند آتیه‌دار قمی موفق به کسب عنوان برگزیده در رشته کاریکاتور شد.

درخشش هنرمندان قمی در جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران

مینا صدری دبیر جشنواره هنر‌های تجسمی جوانان ایران در آیین اختتامیه این جشنواره گفت: در بعضی بخش‌ها مثل بخش طراحی و گرافیک، نوجوانان به قدری خوب عمل کرده بودند که ما در داوری کار سختی داشتیم؛ یعنی کار بعضی از نوجوانان آنقدر خوب بود که دلمان نمی‌آمد نامشان را قلم بگیریم. امیدوارم در آینده نزدیک، بتوانیم برای هریک از رشته‌های هنری، جشنواره‌ای مجزا در دو گروه نوجوانان و جوانان داشته باشیم. 

همچنین محمد خراسانی‌زاده، مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز به سخنرانی پرداخت و گفت: این جشنواره با شعار «ایران دوست‌داشتنی» برگزار شد که مبتنی بر هویت ملی ماست. «ایران دوست‌داشتنی» همان نقطه اشتراکی است که همه ایرانی‌ها به آن می‌بالند. 

وی تصریح کرد: پس از داوری نهایی آثار هنرجویان، تعدادی از داوران اعلام کردند به دلیل کیفیت بالای آثار، امکان انتخاب تعداد محدودی از آن‌ها را ندارند و پیشنهاد دادند که تعداد جوایز افزایش پیدا کند اما متأسفانه امکان این کار وجود نداشت و ما باید طبق آنچه در فراخوان اعلام شده بود، اقدام می‌کردیم. با این حال چنین موضوعی بسیار خوشحال‌کننده بود و به همه هنرجویان تبریک می‌گویم.

خاطرنشان می‌شود سی‌امین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران به همت اداره کل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، با مشارکت مؤسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان و ادارات‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سایر استان‌ها در شهر سنندج برگزار شد.

نوشته های مشابه
گیشه ۲۱ میلیاردی سینماهای قم در سال ۱۴۰۲
چاه‌های مسدود شده شهرداری قم فک پلمب شد
تولید روزانه ۱۰۰ تن کود کمپوست از پسماندهای قم
بی‌خطرسازی ۱۰۰ درصدی پسماندهای پزشکی در قم
قم در حوزه معماری و شهرسازی سرآمد باشد
لزوم همکاری اوقاف برای ساماندهی قبرستان نو
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.