تکمیل فاز نخست مسجد جامع پردیسان در انتظار اعتبار ۲۰۰ میلیاردی

امام‌ جمعه پردیسان با اشاره به هزینه ۲۰۰ میلیارد تومان فاز نخست مسجد جامع پردیسان، گفت: در حال حاضر شرایط برگزاری نماز جمعه بسیار نامناسب است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
تکمیل فاز نخست مسجد جامع پردیسان در انتظار اعتبار ۲۰۰ میلیاردی
شناسه : 73293 | انتشار : ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۴   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدرضا حامدی در جلسه بررسی مشکلات پروژه مسجد جامع و مصلای پردیسان که در دفتر امام‌جمعه پردیسان قم برگزار شد، اظهار کرد: جمعیت نماز جمعه در پردیسان در سال‌های اخیر با وجود تمام مشکلات اضافه‌شده است.

وی افزود: مصلای پردیسان در ابتدایی‌ترین امور مشکلاتی دارد اما مردم باز هم اقبال خود را نسبت به نماز جمعه از دست نداده‌اند.

امام‌جمعه پردیسان اظهار کرد: در مسئله سرمایش و گرمایش مردم در این مسجد جامع و مصلا معذب هستند و نیمه‌کاره بودن ساختمان مشکلات زیادی ایجاد کرده است.

وی افزود: تا این لحظه هیچ کمک دولتی برای ساخت‌وساز مسجد جامع و مصلای پردیسان صورت نگرفته و هر کاری صورت گرفته با کمک مردمی اتفاق افتاده است.

حامدی گفت: در ابتدای امر که مسئولیت نماز جمعه پردیسان را به عهده گرفتم، بدهی‌هایی وجود داشت که پرداخت شد و آشفتگی‌هایی در محوطه دیده می‌شد که تا حدی برطرف شد.

وی با تأکید بر اینکه در توان ستاد نماز جمعه و منطقه پردیسان نیست که این ساختمان را در این شرایط اقتصادی تکمیل کند، افزود: کل مجموعه ۵ هکتار عرصه دارد که نقشه جامعی با ۱۰۰ هزار متر زیربنا برای آن تهیه‌شده است.

امام‌جمعه پردیسان گفت: در شرایط واقع‌بینانه به دنبال تکمیل ۶ هزار متر از این فضا هستیم که همان هم به ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

وی تصریح کرد: در سفرهای ریاست جمهوری به قم وعده‌ای برای تخصیص اعتبارات از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مسجد جامع پردیسان داده شد که محقق نشده است.

حامدی گفت: اداره کردن مجموعه مسجد جامع و مصلای پردیسان هم نیازمند تأمین منابع مالی است که دستگاه‌های مرتبط با اعطای مجوزهای تجاری می‌توانند این معضل را حل کنند.

وی تصریح کرد: بخشی از این ۵ هکتار به‌عنوان بازار آدینه در نقشه‌ها دیده‌شده است که ما درخواست اعطای مجوز داشتیم که هنوز به نتیجه نرسیده است.

امام‌جمعه پردیسان با اشاره به اینکه با کمک شهرداری قم تجاری‌های موقتی در مسجد جامع دایر شده است، ادامه داد: تا حدودی نیاز به اضافه کردن این فضا در قالب چارچوب قانونی داریم تا هزینه نگهداری مجموعه از این طریق تأمین شود.

وی گفت: منطقه پردیسان از نظر احداث مسجد نیازهای فراوانی دارد و در حال حاضر در این منطقه فقط ۲۴ مسجد وجود دارد.

نوشته های مشابه
مهار آتش‌سوزی یک مجتمع مسکونی در پردیسان
«ژاو» در راه اسپانیا
تشریح برنامه‌های حرم حضرت معصومه(س) در دهه کرامت/ ضریح رأس‌الحسین(ع) در قم رونمایی می‌شود
تحول در حوزه‌های منظر شهری و گردشگری با اجرای طرح‌ها مطالعاتی در قم
مالیات بر ارزش‌افزوده صرف توسعه شهر قم می‌شود
اجرای ۲۰۰۰ پروژه با پیشرفت ۹۰ درصدی در شهرداری قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.