جزئیات طرح بازآفرینی محله چهل اختران قم

مدیرعامل سازمان بهسازی اطراف حرم مطهر از طراحی و اجرای بازآفرینی شهری محله چهل اختران خبر داد و گفت: محله چهل اختران سال‌ها درگیر اختلافات دستگاه‌ها بوده و به‌صورت نامناسبی رها شده است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
جزئیات طرح بازآفرینی محله چهل اختران قم
شناسه : 72994 | انتشار : ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۳   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، علیرضا خاکی با اشاره به اهمیت توجه به بهسازی بافت فرسوده و توجه به توسعه شهری در مناطق به‌ویژه هسته مرکزی، اظهار کرد: محله چهل اختران یکی از مناطقی است که سال‌ها درگیر اختلافات دستگاه‌ها بوده و به‌صورت نامناسبی رهاشده است.

وی از طراحی و اجرای بازآفرینی محله چهل اختران خبر داد و افزود: یکی از طرح‌های در دست اقدام سازمان بهسازی اطراف حرم مطهر، طراحی و اجرای بازآفرینی محله چهل اختران است که در بودجه سال ۱۴۰۲ به‌صورت ویژه به آن نگاه شده است.

مدیرعامل سازمان بهسازی اطراف حرم مطهر ابعاد طرح را موردبررسی قرارداد و تصریح کرد: محدوده محله چهل اختران در حدود ۴.۳ هکتار است که با رویکرد تفصیلی در مرحله طراحی و اجراست.

وی تأکید کرد: در حدود ۱.۸ هکتار آن با رویکرد ساماندهی و طراحی شهری دیده‌شده و صحن و فضای پیرامون آن به‌عنوان فضای باز شهری و با رویکرد اجرایی طراحی‌شده است.

خاکی از اتصال محله چهل اختران به نوبهار خبر داد و مطرح کرد: در این طرح مسیر ادامه پیداکرده و به محور نوبهار متصل می‌شود.

وی در پایان یادآور شد: امیدواریم بتوانیم این طرح را در کمترین زمان اجرایی کرده و مشکلات محله چهل اختران را به‌زودی رفع کنیم.

نوشته های مشابه
پردیس «بازار شهر» پرمخاطب‌ترین سینمای استان قم
مطالبه مردم قم از دولت برای حفظ خط B مترو/ منابع مالی تکمیل مونوریل مشخص شود
مهار آتش‌سوزی یک مجتمع مسکونی در پردیسان
«ژاو» در راه اسپانیا
تشریح برنامه‌های حرم حضرت معصومه(س) در دهه کرامت/ ضریح رأس‌الحسین(ع) در قم رونمایی می‌شود
تحول در حوزه‌های منظر شهری و گردشگری با اجرای طرح‌ها مطالعاتی در قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.