ضرورت شتاب در اجرای طرح‌های توسعه فاضلاب در قم

استاندار قم در بازدید از تصفیه‌خانه‌های فاضلاب شهر، بر ضرورت شتاب‌بخشی به پیشرفت طرح‌های فاضلاب در قم تأکید کرد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
ضرورت شتاب در اجرای طرح‌های توسعه فاضلاب در قم
شناسه : 72932 | انتشار : ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست» یه نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب قم، سید محمدتقی شاهچراغی استاندار قم صبح امروز از تصفیه‌خانه‌های فاضلاب شهر قم و اجرای عملیات بخشی از خط انتقال فاضلاب پردیسان بازدید کرد و از نزدیک در جریان مشکلات و چالش‌های این بخش قرار گرفت.

وی با اشاره به اقدامات انجام گرفته در بخش فاضلاب شهر، بر ضرورت تسریع در رفع مشکلات قانونی زمین تصفیه‌خانه و شروع هر چه زودتر طرح‌های توسعه فاضلاب تأکید کرد.

حسن بختیاری مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم نیز در این بازدید به ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در بخش فاضلاب شهر قم پرداخت و گفت: در حال حاضر بیش از ۴۰ درصد شهر تحت پوشش شبکه فاضلاب است و سالانه بیش از ۴۰ میلیون مترمکعب پساب در تصفیه‌خانه‌های شهر قم تولید می‌شود.

وی با تأکید بر لزوم کاهش استفاده از آب شبکه شهر در صنایع و آبیاری فضای سبز شهری اظهار کرد: باید به تدریج وابستگی صنایع استان و فضای سبز شهر به آب شبکه را کاهش داده و پساب را جایگزین آن کنیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب قم در حال تکمیل است، تصریح کرد: برای ارائه خدمات جمع‌آوری و دفع بهداشتی فاضلاب به شهروندان به ویژه سایت‌های نهضت ملی مسکن خط انتقال و تصفیه‌خانه فاضلاب پردیسان باید وارد مدار بهره‌برداری شود.

بختیاری اشاره به تأمین اعتبار این طرح از مصوبات سفر رئیس‌جمهوری به قم خاطرنشان کرد: امیدواریم با تخصیص به موقع اعتبارات این طرح تکمیل و بخشی از عقب‌ماندگی شهر قم در زمینه استفاده از خدمات جمع‌آوری و دفع بهداشتی فاضلاب جبران شود.

وی با بیان اینکه در سال جاری تمرکز ویژه‌ای برای اجرای طرح‌های توسعه‌ای فاضلاب خواهیم داشت، خاطرنشان کرد: در این راستا هم شرکت آب و فاضلاب برنامه ریزی خوبی داشته و هم و استفاده از بخش سرمایه گذاری و صنعت در دستور کار قرار دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم یادآور شد: اولویت توسعه شبکه فاضلاب بر اساس مشکلات زیست‌محیطی ناشی از رهاسازی فاضلاب در معابر و انهار و مناطق با تراکم ساختمانی بالاست.

بختیاری همچنین در بازدید استاندار از عملیات اجرایی خط انتقال ۲۱ کیلومتری پردیسان نیز گفت: مرحله نخست این طرح به طول ۶ کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان آغاز شده که امیدواریم با رفع معارضات تا پایان سال جاری به پایان برسد.

نوشته های مشابه
گیشه ۲۱ میلیاردی سینماهای قم در سال ۱۴۰۲
چاه‌های مسدود شده شهرداری قم فک پلمب شد
اجرای ۲۱۹ میلیارد تومان پروژه عمرانی در منطقه ۶ قم
بررسی راهکارهای فرهنگ‌سازی مصرف بهینه برق در قم
ضرورت تقویت آموزش پسماند در مدارس و مساجد
تولید روزانه ۱۰۰ تن کود کمپوست از پسماندهای قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.