طرح نهضت سبز ایستگاه‌های اتوبوس در قم اجرا می‌شود

معاون حمل‌ونقل ترافیک شهرداری قم از آغاز طرح نهضت سبز ایستگاه‌های اتوبوس در شهر قم خبر داد و گفت: در مناسب‌سازی ایستگاه‌های اتوبوس به‌جز اقلیم و تحقق اهداف هوای پاک، ارتقای مبلمان شهری و افزایش مصادیق زیباشناختی ایرانی اسلامی، حفظ کرامت انسانی در جهت افزایش رفاه زائرین و مجاورین مدنظر قرار می‌گیرد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
طرح نهضت سبز ایستگاه‌های اتوبوس در قم اجرا می‌شود
شناسه : 72924 | انتشار : ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۲   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، رضا خانه‌زاد یزدی با اشاره به اینکه ایستگاه‌های اتوبوس قسمتی از مبلمان شهری بوده و زندگی جمعی در آن‌ها جریان دارد، اظهار داشت: ایجاد آســایش اقلیمی در این فضاها به‌ویژه در اقلیم‌های گرمسیری بسیار حائز اهمیت است که این موضوع در طراحی‌های طرح تیپ بسیاری از ایستگاه‌های موجود در کشور دیده نشده است.

وی با بیان اینکه با توجه به تراکم جمعیت در قسمت‌های مختلف شهر و افزایش تقاضای سفر، استفاده از اتوبوس و ایستگاه به یک الزام تبدیل‌شده است، افزود: ازاین‌رو طراحی ایستگاه مناسب برای پاسخ منطقی به این نیاز به حق همشهریان، دارای اهمیت ویژه‌ای است.

معاون حمل‌ونقل ترافیک شهرداری قم در مورد آغاز این طرح گفت: درصددیم ایستگاه‌های اتوبوس به‌صورت خلاقانه طراحی شوند تا تأثیرگذار بر فرهنگ و افزایش آرامش و سرزندگی مردم باشند.

وی ادامه داد: ایستگاه‌های اتوبوس درعین‌حال که آسایش را هرچند در لحظاتی کوتاه برای مسافرین ایجاد می‌کند، می‌تواند تأثیر بلندمدتی بر یک شهر و مسافر حتی به‌عنوان خاطره و نشانه ایجاد کند.

خانه‌زاد از آغاز طرح نهضت سبز ایستگاه‌های اتوبوس در قم خبر داد و یادآور شد: این روزها که شاهد گرمای بیش‌ازحد هوای شهر قم و همچنین ریزگردها و آلاینده‌های دیگر هستیم، ایستگاه‌های اتوبوس شهر قم با نام نهضت سبز به‌مرور مناسب‌سازی اقلیمی خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: در مناسب‌سازی ایستگاه‌های اتوبوس به‌جز اقلیم و تحقق اهداف هوای پاک، ارتقای مبلمان شهری و افزایش مصادیق زیباشناختی ایرانی اسلامی، حفظ کرامت انسانی در جهت افزایش رفاه زائرین و مجاورین مدنظر قرار می‌گیرد.

نوشته های مشابه
گیشه ۲۱ میلیاردی سینماهای قم در سال ۱۴۰۲
چاه‌های مسدود شده شهرداری قم فک پلمب شد
اجرای ۲۱۹ میلیارد تومان پروژه عمرانی در منطقه ۶ قم
بررسی راهکارهای فرهنگ‌سازی مصرف بهینه برق در قم
ضرورت تقویت آموزش پسماند در مدارس و مساجد
تولید روزانه ۱۰۰ تن کود کمپوست از پسماندهای قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.