کتیبه هیئت هنر و رسانه قم رونمایی شد

کتیبه هیئت هنر و رسانه با عنوان «بانوان عاشورایی» اثر مسعود نجابتی از اساتید گرافیک و خوشنویسی استان قم رونمایی شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
کتیبه هیئت هنر و رسانه قم رونمایی شد
شناسه : 72716 | انتشار : ۰۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۹   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از مهر، شامگاه شنبه طی مراسمی به مناسبت برپایی مراسم عزاداری هیئت هنر و رسانه استان قم از کتیبه طراحی شده امسال این هیئت رونمایی شد.

استاد مسعود نجابتی در این مراسم اظهار داشت: پس از حوادث سال گذشته در کانون هنر شیعی و هیئت هنر و رسانه به دنبال انجام یک کار فرهنگی و هنری متناسب با شرایط و تحولات کشور بودیم و در این راستا هیئت اندیشه‌ورزی شکل گرفت و همفکری برای اتخاذ تصمیم لازم در این زمینه صورت گرفت.

این استاد گرافیک ابراز داشت: مصادف با فرا رسیدن ایام ماه محرم و برپایی مراسم‌های هیئت هنر و رسانه استان قم؛ همانند سال‌های گذشته تصمیم گرفته شد تا مراسم‌های این دهه با محوریت بانوان عاشورایی برگزار شود و در این راستا کتیبه‌ای که حاوی اسامی بانوان عاشورایی با محوریت حضرت زینب کبری(س) بوده طراحی شد.

وی عنوان داشت: کتیبه‌های که در سال‌های گذشته در هیئت هنر و رسانه تولید و استفاده می‌شد در طول سال نیز در مراسم‌های مختلف و از سوی هیئت‌های دیگر مورد استفاده قرار می‌گرفت و امسال نیز تلاش شد تا کتیبه‌ای متفاوت از سالهای گذشته طراحی شود.

وی عنوان داشت: در این کتیبه خطاطی صورت گرفته از اسامی بانوان عاشورایی با اقتباس از اثر استاد طاووسی و شعری از آقای عارفیان بوده است.

در بخش دیگری از این مراسم با رونمایی از این کتیبه با حضور مادران شهدا، از مقام والای چهار نفر از مادران شهیدان از جمله مهدی زاهدلویی از شهدای امنیت، مهدی ایمانی از شهدای مدافع حرم، حسین مالکی‌نژاد از شهدای دفاع مقدس و حسن مختارزاده از شهدای مدافع امنیت تجلیل به عمل آمد و این کتیبه به آنان اهدا شد.

خاطرنشان می‌شود ابوالقاسم مقیمی معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم، امیرعلی عموزاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، حجت الاسلام سیداحمد طباطبایی‌نژاد سرپرست سازمان فرهنگی شهرداری قم، مهدی توکلیان مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم، سرهنگ مهدی کبیری‌پور جانشین فرمانده سپاه قم، زینب عبداللهی مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری قم و نرجس نیازمند عضو شورای اسلامی شهر قم در آیین رونمایی از کتیبه هیئت هنر و رسانه حضور داشتند. 

نوشته های مشابه
گیشه ۲۱ میلیاردی سینماهای قم در سال ۱۴۰۲
چاه‌های مسدود شده شهرداری قم فک پلمب شد
تولید روزانه ۱۰۰ تن کود کمپوست از پسماندهای قم
بی‌خطرسازی ۱۰۰ درصدی پسماندهای پزشکی در قم
قم در حوزه معماری و شهرسازی سرآمد باشد
لزوم همکاری اوقاف برای ساماندهی قبرستان نو
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.