برگزاری مراسم عزاداری «تکیه هنر» در قم

مراسم عزاداری هنرمندان قمی به مناسبت ایام محرم با عنوان «تکیه هنر» در گالری «بهفام» برگزار شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
برگزاری مراسم عزاداری «تکیه هنر» در قم
شناسه : 72508 | انتشار : ۰۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۵:۴۵   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، مراسم عزاداری «تکیه هنر» همزمان با دهه اول محرم با حضور اهالی فرهنگ و هنر قم در گالری «بهفام» برگزار شد.

محمد مهدی نوری، ناصر طاووسی، محسن مقدادی، محمد حسین رازقی، اصغر نوبخت، ابراهیم سلیمانی، حسین ورجانی، زین‌العابدین اسماعیلی، مجید ایرانی، علی سلطانی، وحید سلیمانی، وحید بهرامی، محمدرضا شاه‌مردی، محمد باقر میراکبری، ناصر ابراهیمی، علی نادری عالم، عادل سعیدی، ولی الله ولیئی، مصطفی طباطبایی، سیمین نوروزی و محبوبه‌سادات حسینی از جمله هنرمندان حاضر در مراسم عزاداری «تکیه هنر» بودند.

تصاویر مراسم عزاداری «تکیه هنر» در گالری بهفام قم

همچنین مهدی کلانترزاده مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم، محمد کاظم رضوانی معاون هنری و حسین محمودی رئیس گروه هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم نیز در این مراسم حضور داشتند.    

در ابتدای این مراسم پس از تلاوت آیات قرآن کریم و قرائت زیارت عاشورا، سید علی بنی‌فاطمی استاد ادبیات فارسی به تبیین قیام عاشورا از نگاه ادبیات پرداخت.

او در سخنانی با بیان اینکه ادبیات مجلای احساس و عواطف است، گفت: وقتی که در تاریخ و متون ادبی نگاه می‌کنیم، دو رویکرد نسبت‌به قیام عاشورا وجود دارد.

تصاویر مراسم عزاداری «تکیه هنر» در گالری بهفام قم

این استاد ادبیات تصریح کرد: یک نگاه بیشتر معطوف به احساس و عواطف است که فوق‌العاده هم اهمیت دارد. بسیاری از نوحه‌ها و اشعاری که برای عاشورا سروده شده تجلی احساس و عواطف شاعران بوده و قرار است در ما شور ایجاد کند.

بنی‌فاطمی در خصوص دومین نگاه موجود به عاشورا در ادبیات، گفت: در نگاه دوم با قلیان احساس کمتری روبه‌رو هستیم و به تحکیم بنیادهای فکری شیعیان می‌پردازد و برای کسانی که داعیه پیروی از اهل‌بیت(ع) را دارند، ضروری است.

وی تأکید کرد: فریادگری در مقابل ظلم و بیدادگری و استکبارستیزی محصول ادبیاتی است که در بستری از فکری و اندیشه شکل گرفته است؛ در این رویکرد، بحث ذکر نیست، بحث فکر است.

این استاد ادبیات در پایان سخنان خود بر لزوم مطالعه و اندیشه در اهداف قیام امام حسین(ع) به منظور افزایش معرفت و درک قیام عاشورا تأکید کرد.

تصاویر مراسم عزاداری «تکیه هنر» در گالری بهفام قم

نقالی‌خوانی ناصر کریمی‌نیک با موضوع حضرت علی اکبر(ع) از بخش‌های جذاب و متفاوت «تکیه هنر» بود و در ادامه، شهاب‌الدین خالقی از شاعران آیینی قم به شعرخوانی در رثای امام حسین(ع) پرداخت.

اجرای زنده طراحی اثر نقاشی‌خط حضرت اباعبدالله الحسین(ع) توسط استاد حسین صفدری از هنرمندان قم و کتابت اسامی حضرت سیدالشهدا(ع) و شهدای کربلا توسط استاد حسین شیری خوشنویس قمی از دیگر بخش‌های مراسم عزاداری «تکیه هنر» بود.

تصاویر مراسم عزاداری «تکیه هنر» در گالری بهفام قم

خاطرنشان می‌شود مراسم عزاداری «تکیه هنر» به همت مؤسسه هنری «بهفام» و با مشارکت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم برگزار شد.

*گزارش تصویری «تکیه هنر» را «اینجا» ببینید. 

نوشته های مشابه
گیشه ۲۱ میلیاردی سینماهای قم در سال ۱۴۰۲
چاه‌های مسدود شده شهرداری قم فک پلمب شد
تولید روزانه ۱۰۰ تن کود کمپوست از پسماندهای قم
بی‌خطرسازی ۱۰۰ درصدی پسماندهای پزشکی در قم
قم در حوزه معماری و شهرسازی سرآمد باشد
لزوم همکاری اوقاف برای ساماندهی قبرستان نو
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.