تمدید فرصت ثبت‌نام در مدرسه تابستانه اقتصاد اسلامی

رئیس ستاد همکاری‌ حوزه‌های علمیه و وزارت اقتصاد از تمدید فرصت ثبت‌نام در مدرسه تابستانه اقتصاد اسلامی تا سوم مردادماه خبر داد و گفت: این دوره آموزشی به منظور آشنایی با اصول و مبانی اقتصاد اسلامی و سیاست‌گذاری اقتصادی با حضور اساتید مطرح رشته اقتصاد به مدت یک هفته برگزار می‌شود و منتخبان این دوره به عنوان پژوهشگر اقتصادی مورد حمایت قرار می‌گیرند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
تمدید فرصت ثبت‌نام در مدرسه تابستانه اقتصاد اسلامی
شناسه : 72318 | انتشار : ۳۱ تیر ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۷   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سعید فراهانی‌فرد امروز در نشست خبری با موضوع آغاز به‌کار مدرسه تابستانه اقتصاد اسلامی در قم، اظهار کرد: با توجه به استقبال دولت جدید از موضوع اقتصاد اسلامی و دغدغه‌مندی شخص وزیر اقتصاد، تفاهم‌نامه‌ای بین حوزه علمیه و وزارت اقتصاد به منظور استفاده از ظرفیت‌های حوزه علمیه و بهره‌مندی از اقتصاددانان حوزوی در وزارت اقتصاد و امور دارایی منعقد شد.

وی تصریح کرد: یکی از بخش‌های این تفاهم‌نامه تشکیل ستاد همکاری حوزه علمیه و وزارت اقتصاد است که اعضای این ستاد را کارشناسان اقتصادی حوزه و وزارت اقتصاد تشکیل می‌دهند و چند ماهی می‌شود که فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز کرده است.

رئیس ستاد همکاری‌ حوزه‌های علمیه و وزارت اقتصاد افزود: بخش قابل توجهی از طلاب و روحانیون علاوه بر فراگیری دروس حوزوی در سطوح عالی، در مقطع دکترای رشته اقتصاد در دانشگاه‌های معتبر کشور تحصیل کرده‌اند و هم ممحض در اقتصاد اسلامی  هستند و هم در اقتصاد متعارف تخصص دارند و می‌توانند در سیاستگذاری‌های اقتصادی کشور در بخش‌های مالیاتی، بانکی و … مؤثر باشند.

تمدید فرصت ثبت‌نام در مدرسه تابستانه اقتصاد اسلامی

فراهانی‌راد در ادامه به موضوع مدرسه تابستانه اقتصاد اسلامی در قم اشاره کرد و گفت: دانشجویان و فارغ‌التحصیلان ارشد و دکترای رشته‌های علوم اجتماعی، علوم اقتصادی و طلاب سطوح عالی حوزه‌های علمیه می‌توانند برای حضور و بهره‌مندی از مزایای پژوهشی آن ثبت‌نام کنند.

وی اضافه کرد: مدرسه تابستانه اقتصاد اسلامی در قم با حضور اساتید مطرح اقتصاد اسلامی و اقتصاد کشور به مدت یک هفته به دو شکل حضوری و مجازی برگزار می‌شود و شرکت‌کنندگان در این دوره با مباحث اقتصاد اسلامی و سیاست‌گذاری اقتصادی آشنا می‌شوند.

رئیس ستاد همکاری‌ حوزه‌های علمیه و وزارت اقتصاد افزود: کسانی که این دوره را با موفقیت طی می‌کنند یک دوره کارآموزی در بخش‌های مختلف وزارت اقتصاد خواهند داشت و در کارگروه‌های پژوهشی نیز از ظرفیت آنان استفاده خواهد شد.

فراهانی‌راد اضافه کرد: تاکنون ۲۵۰ نفر برای حضور در مدرسه تابستانه اقتصاد اسلامی ثبت‌نام خود را تکمیل کردند و علاقه‌مندان تا سوم مردادماه فرصت دارند برای حضور در این دوره ثبت‌نام کنند.

وی تصریح کرد: شرکت‌کنندگان در این مدرسه ابتدا گزینش علمی می‌شوند و سپس در کلاس‌ها شرکت خواهند کرد کنند و در صورتی که واجد شرایط لازم باشند، به عنوان پژوهشگر اقتصادی برای انجام تحقیقات خود مورد حمایت مالی قرار می‌گیرند.

رئیس ستاد همکاری‌ حوزه‌های علمیه و وزارت اقتصاد اضافه کرد: ما به دنبال تربیت اقتصاددانانی هستیم که در حل مسائل اقتصادی و سیاستگذاری مسائل اقتصادی توانمند باشند.

فراهانی‌راد در خصوص محورهای علمی مدرسه تابستانه اقتصاد اسلامی نیز عنوان کرد: این مدرسه در سه محور «نقد نظریات اقتصاد مدرن و ارایه رویکردهای بدیل»، «ارائه رویکرد اسلامی به حوزه‌های توزیع اولیه، تولید، تجارت، اعتبارات و بازتوزیع» و «تطبیق رویکرد اسلامی با چالش‌های موجود نظام اقتصادی کشور» برگزار خواهد شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان به منظور ثبت‌نام در مدرسه تابستانه اقتصاد اسلامی می‌توانند به سامانه sahwa.ir مراجعه کنند.

نوشته های مشابه
اهمیت تشخیص اولیه در سرطان پستان
برگزاری نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان در قم
برگزیدگان جشنواره استانی تئاتر بچه‌های مسجد قم معرفی شدند
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.