رئیس ستاد کنگره ملی شهدای قم در گفت‌وگو با «شهر۲۰» عنوان کرد

ضرورت بهره‌گیری از هنر موسیقی برای معرفی شهدا/ امیدوارم زمینه اجرای سمفونی «خط شکنان» در قم فراهم شود

رئیس ستاد کنگره ملی شهدای قم با بیان اینکه یکی از راه‌های انتقال پیام شهدا به نسل جدید بهره‌گیری از هنر موسیقی است، گفت: امیدوارم اجرای سمفونی «خط شکنان» در تهران، مقدمه‌ای برای اجرا در قم باشد که مردم بیشتری بتوانند به تماشای این اثر فاخر و ارزشی بنشینند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
ضرورت بهره‌گیری از هنر موسیقی برای معرفی شهدا/ امیدوارم زمینه اجرای سمفونی «خط شکنان» در قم فراهم شود
شناسه : 71881 | انتشار : ۲۵ تیر ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۰   پرینت

محسن موحدی در گفت‌وگو با خبرنگار «شهر بیست» با اشاره به اجرای سمفونی «خط شکنان» با موضوع شهدای والامقام قم، گفت: رهبر انقلاب در دیدار با اعضای ستاد کنگره ملی شهدای قم بر دو نکته تأکید کردند، اول اینکه پیام شهدا به نسل جوان منتقل شود، دوم اینکه شهدا را با زبان هنر معرفی کنید.

وی با بیان اینکه یکی از راه‌های انتقال پیام شهدا به نسل جدید بهره‌گیری از هنر موسیقی است، تصریح کرد: حماسه‌آفرینی‌های لشکر ۱۷ علی‌بن‌ابی‌طالب(ع) در دوران دفاع مقدس به صورت شعر توسط عباس محمدی سروده و ملودی آن توسط بهزاد عبدی از آهنگسازان مطرح کشور تولید شد و منوچهر صهبایی رهبر اکستر سمفونیک این اثر را اجرا کرد.

رئیس ستاد کنگره ملی شهدای قم در خصوص ارزیابی خود از سمفونی «خط شکنان»، گفت: فکر می‌کنم یک کار کم نظیر و منحصر به فردی بعد از انقلاب انجام شد و ا‌ن‌شاءالله فتح‌بابی برای بهره‌گیری از معرفی شهدا با ظرفیت هنر به جوانان باشد.

موحدی در خصوص اینکه آیا امکان اجرای سمفونی خط شکنان در قم هم وجود دارد، گفت: طبیعتاً این ظرفیت سالن و امکانات اجرا در قم و بسیاری از استان‌ها وجود ندارد ولی می‌توان به شکل کوچک‌تری شرایط اجرا را مهیا کرد و امیدوارم اجرای تهران، مقدمه‌ای برای اجرا در قم باشد که مردم بیشتری بتوانند به تماشای این اثر بنشینند.

رئیس ستاد کنگره ملی شهدای قم تأکید کرد: ان‌شاءالله در صورتی که زمینه اجرای سمفونی «خط شکنان» در استان فراهم شود، امید داریم که این اثر و دیگر آثار فاخر و جدیدتری که تولید می‌شود، در قم اجرا شود.

نوشته های مشابه
پردیس «بازار شهر» پرمخاطب‌ترین سینمای استان قم
مطالبه مردم قم از دولت برای حفظ خط B مترو/ منابع مالی تکمیل مونوریل مشخص شود
مهار آتش‌سوزی یک مجتمع مسکونی در پردیسان
«ژاو» در راه اسپانیا
تشریح برنامه‌های حرم حضرت معصومه(س) در دهه کرامت/ ضریح رأس‌الحسین(ع) در قم رونمایی می‌شود
تشریح فرایند صدور پروانه ساختمان ۱۱ طبقه بلوار بوعلی قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.