درخشش خبرنگار «شهر۲۰» در جشنواره ملی جلوه‌های فرهنگ رضوی

«زینب آخوندی» خبرنگار پایگاه خبری «شهر۲۰» موفق به کسب رتبه نخست بخش «گزارش» در دهمین جشنواره ملی «جلوه‌های فرهنگ رضوی در رسانه‌های کشور» شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
درخشش خبرنگار «شهر۲۰» در جشنواره ملی جلوه‌های فرهنگ رضوی
شناسه : 71743 | انتشار : ۲۴ تیر ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۴   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، آیین اختتامیه دهمین جشنواره ملی جلوه‌های فرهنگ رضوی در رسانه‌های کشور در حرم مطهر فاطمه ‌اخری(س) در رشت برگزار شد.

در این مراسم که فرشاد مهدی‌پور معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ایمان شمسایی مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت ارشاد حضور داشتند، زینب آخوندی خبرنگار پایگاه خبری «شهر۲۰» برای نگارش اثر «اعتکاف هنری طراحان نقش‌های بهشتی در قم» موفق به کسب رتبه نخست بخش گزارش شد و نشان «ارادت» جشنواره (مجسمه قدیمی‌ترین نقاره‌زن حرم امام رضا) و جایزه این بخش را دریافت کرد.

درخشش خبرنگار «شهر۲۰» در جشنواره ملی جلوه‌های فرهنگ رضوی

ریاست هیئت داوران جشنواره ملی جلوه‌های فرهنگ رضوی را مجید رضائیان از استادان برجسته روزنامه‌نگاری در کشور برعهده داشت.

 

درخشش خبرنگار «شهر۲۰» در جشنواره ملی جلوه‌های فرهنگ رضوی

فرشاد مهدی‌پور معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم، نقش رسانه‌ها در ترویج فرهنگ رضوی و نقش فرهنگ رضوی در اخلاق حرفه‌ای رسانه‌ها را دو موضوع مهم این جشنواره عنوان کرد و گفت: رسانه‌های عدالت خواه، ظلم ستیز، مقابله گر با ناراستی، پاسخگو و مبتنی بر مهرورزی و آموزه‌های دینی، رسانه‌ای در تراز فرهنگ رضوی هستند.

وی با اشاره به اسلام ستیزی و تصویرسازی وارونه از دین اسلام در رسانه‌های دشمن، افزود: شکل دادن یک معرفت دائمی در مسیر سیره ائمه اطهار(ع) و تبیین آموزه‌های دینی از مهم‌ترین نیاز‌های رسانه‌ای برای ترمیم این نوع جسارت‌هاست که البته کاری بزرگ، پردامنه و با هیمنه در سطح جهان محسوب می‌شود.

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) هم در این مراسم با اشاره به اینکه تلاش رسانه‌ها باید به تقویت اراده و تثبیت باور‌ها بینجامد، گفت: بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) از این دریچه برای تحکیم نظام امامت و ولایت و هماوردی تمدنی با محوریت امام رضا(ع) و تببین سیره ایشان تلاش می‌کند.

مرتضی سعیدی‌زاده، ۴ سطح درون گفتمانی داخل جامعه، مواجهه با جهان اسلام و تشیع با رویکرد هویت و انسجام بخشی و وحدت بین امت اسلامی، ادیان توحیدی و ادیان جهانی با رویکرد مناظره و گفتگو براساس عقلانیت را از نقاط پیشران در بنیاد بین المللی امام رضا(ع) عنوان کرد.

وی تبلیغ و ترویج برای رساندن پیام اهل‌بیت(ع) را از دیگر کلید واژه‌های جریان‌سازی رسانه‌ای با رویکرد فرهنگ رضوی دانست و خواستار کنشگری رسانه‌ای در این زمینه‌ها شد.

درخشش خبرنگار «شهر۲۰» در جشنواره ملی جلوه‌های فرهنگ رضوی

رضا ثقتی با بیان اینکه جشنواره ملی جلوه‌های فرهنگ رضوی در رسانه‌های کشور در راستای بیستمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) برگزار شد، افزود: این جشنواره پس از ۵ سال وقفه، امسال دوباره آغاز به کار کرد که حدود ۲ هزار و ۵۰۰ اثر از ۳۱ استان کشور در ۹ بخش خبر، گزارش خبری، مصاحبه، گزارش، یادداشت و سر مقاله، مقاله و نقد، تیتر، عکس و بخش ویژه به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد.

وی با بیان اینکه آثار ارسالی در مقایسه با دوره قبل ۷۴ درصد رشد دارد، گفت: جشنواره امسال از لحظ فنی، محتوایی و اجرایی هم در سطح مطلوبی برگزار شد.

درخشش خبرنگار «شهر۲۰» در جشنواره ملی جلوه‌های فرهنگ رضوی

نوشته های مشابه
گیشه ۲۱ میلیاردی سینماهای قم در سال ۱۴۰۲
چاه‌های مسدود شده شهرداری قم فک پلمب شد
تولید روزانه ۱۰۰ تن کود کمپوست از پسماندهای قم
بی‌خطرسازی ۱۰۰ درصدی پسماندهای پزشکی در قم
قم در حوزه معماری و شهرسازی سرآمد باشد
لزوم همکاری اوقاف برای ساماندهی قبرستان نو
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.