توصیه «طلایی» به تصویرگران قمی

«کاظم طلایی» تصویرگر مطرح کتاب‌های کودک و نوجوان با بیان اینکه یک تصویرگر خوب علاوه بر شناخت دنیای کودک، باید در حرفه‌های مختلفی از جمله گرافیک و نقاشی ماهر باشد، گفت: آثار قدیمی حوزه کودک به دلیل توجه به هویت ایرانی ماندگار شدند و از تصویرگران قمی انتظار می‌رود در تولید آثار ایرانی اسلامی پیشگام باشند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
توصیه «طلایی» به تصویرگران قمی
شناسه : 71666 | انتشار : ۲۳ تیر ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۲   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، کارگاه آموزشی «حد مشترک تصویرسازی با کاریکاتور و نقاشی» با حضور کاظم طلایی دبیر رشته تصویرسازی پانزدهمین جشنواره هنر‌های تجسمی فجر، تصویرگر مطرح کتاب‌های مذهبی کودک و نوجوان و مدیر مسئول انتشارات طلایی در حاشیه سیزدهمین دوسالانه تصویرگری استان قم در گالری «سرو» برگزار شد.

در این کارگاه آموزشی که با استقبال جمعی از اعضای انجمن هنرهای تجسمی، هنرمندان تصویرگر و علاقه‌مندان همراه بود، «کاظم طلایی» با ارائه یک مجموعه آثار تصویر سازی به تجزیه و تحلیل آن پرداخت.

وی همچنین به بیان تفاوت نقاشی، کاریکاتور و تصویرسازی پرداخت و در مورد هنرمندان مطرح نقاشی و گرافیک که به صورت تخصصی وارد حرفۀ تصویرگری شدند، نکاتی را بیان کرد.

بخش دیگری از سخنان طلایی در این نشست در مورد طراحی تصویرسازی و بررسی آثار تصویرگری ایرانی و خارجی و تفاوت و بیان احساسات و کنشگری‌ها و زبان بدن در تصویرگری و همچنین تأکید بر توجه به روان‌شناسی کودک برای خلق تصویر کتاب کودک اختصاص داشت.

مدیر مسئول انتشارات طلایی در ادامه با بیان اینکه یک تصویرگر خوب علاوه بر شناخت دنیای کودک، باید در حرفه‌های مختلفی از جمله گرافیک و نقاشی ماهر باشد، گفت: خوشبختانه تصویرگران بسیار خوبی داریم که پیش زمینه آکادمیک نداشته‌اند اما مشق نظر کرده‌اند و به صورت خودآموز این هنر را به بهترین شکل یاد گرفته‌اند.

طلایی با بیان اینکه مهارت تصویرگری به هیچ وجه با مدارک دانشگاهی ارتباطی ندارد، گفت: اکنون زمانه فرق کرده و لازم نیست که کسی دارای مدرک دانشگاهی باشد تا بتواند به موفقیت دست یابد.

وی با بیان اینکه فضای مجازی یکی از منابع غنی برای یادگیری است، گفت: علاقه‌مندان می‌توانند در هر زمینه‌ای، به راحتی به آموزش‌های خوب و باکیفیت دسترسی داشته باشند.

تصویرگر مطرح کتاب‌های مذهبی کودک و نوجوان، همچنین به توسعه و اهمیت ویژه هنر تصویرگری اشاره کرد و گفت: قدیم‌ها کتاب‌های انگشت‌شماری در زمینه کودک و نوجوان به انتشار می‌رسید، اما اکنون ما سالانه حدود هزار عنوان کتاب کودک و نوجوان داریم.

طلایی ادامه داد: بنده به عنوان یک ناشر، همواره شاهد این هستم که تصویرگران خوب سرشان بسیار شلوغ است! این نشان‌دهنده افزایش اهمیت این حوزه در طی سال‌های اخیر و رونق پیدا کردن آن است.

وی بر لزوم توجه تصویرگران به هویت ایرانی و اسلامی تأکید کرد و گفت: آثار قدیمی حوزه کودک به دلیل توجه به هویت ایرانی ماندگار می‌شدند و در همه آثار قدیمی، حال‌وهوا و فضای ایرانی دیده می‌شد اما اکنون ایرادی که در کار تصویرگران ما دیده می‌شود، این است که با الهام از آثار هنرمندان جهانی، کار خود را انجام می‌دهند و بعضا فرهنگ ایران اسلامی به آن شکل قدیمی‌اش در آثارشان دیده نمی‌شود.

مدیر مسئول انتشارات طلایی خاطرنشان کرد: در بحث داوری دوسالانه‌های تصویرگری به موضوع هویت ایرانی باید بیش از پیش توجه شود.

در انتهای این نشست آموزشی، کاظم طلایی به همراه مدیرعامل انجمن هنرهای تجسمی قم از آثار سیزدهمین دوسالانه تصویرگری استان قم بازدید و نظرات خود را درباره کیفیت و سطح آثار بیان کرد.

توصیه «طلایی» به تصویرگران قمی

توصیه «طلایی» به تصویرگران قمی

توصیه «طلایی» به تصویرگران قمی

نوشته های مشابه
گیشه ۲۱ میلیاردی سینماهای قم در سال ۱۴۰۲
چاه‌های مسدود شده شهرداری قم فک پلمب شد
تولید روزانه ۱۰۰ تن کود کمپوست از پسماندهای قم
بی‌خطرسازی ۱۰۰ درصدی پسماندهای پزشکی در قم
قم در حوزه معماری و شهرسازی سرآمد باشد
لزوم همکاری اوقاف برای ساماندهی قبرستان نو
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.