مدیریت شهری قم در حمایت از برنامه‌های فرهنگی پیشگام است

رئیس شورای شهر قم گفت: شهرداری و شورای شهر قم همیشه در اجرا و حمایت از برنامه‌های فرهنگی پیشگام بوده و فراتر از وظایف قانونی خود در این حیطه عمل کرده‌اند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
مدیریت شهری قم در حمایت از برنامه‌های فرهنگی پیشگام است
شناسه : 71657 | انتشار : ۲۳ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، محسن محرری در نود و سومین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم، با اشاره به قیام خونین مردم مشهد در مسجد گوهرشاد در تیرماه ۱۳۱۴ برای دفاع از حریم عفاف و حجاب، اظهار داشت: شهادت مردان و زنان مسلمان در مسجد گوهرشاد نشانگر این است که دفاع از حجاب فقط مختص زنان نیست، زیرا که اغلب شهدای مدافع حجاب در آن حادثه، مردان غیور مشهد بوده‌اند.

وی، مهم‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی با رهبری امام راحل(ره) و با زعامت مقام معظم رهبری برای زنان را موردتوجه قرارداد و افزود: بزرگ‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی برای زنان ایران، هویت بخشی به زن مسلمان ایرانی بوده است، به‌طوری‌که فرصتی فراهم شد که نه مانند «زن غربی» نگاه ابـزاری به زن شود و نه مانند «زن شرقی» منزوی باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر قم، نقش زنان در جامعه اسلامی را نقشی راهبردی دانست و بیان کرد: زنان در جامعه اسلامی ایران توانستند هویت اجتماعی و کادر سازی و انسان‌سازی برای جامعه را به‌عنوان نقش راهبردی خود معنا کنند.

محرری در ادامه خاطرنشان کرد: امروزه نوک پیکان جنگ نرم به‌سوی تزلزل خانواده‌های ایرانی به‌وسیله حذف حجاب اسلامی و در پی آن شیوع بی‌بندوباری است که انتظار به‌حق مردم متدین آن است، همان‌گونه که شناسایی و برخورد با مفاسد اقتصادی در سطح کلان جامعه موردتوجه قرارگرفته است، شاهد برخورد روشن و قانونی با مفسدان حوزه‌های فرهنگی و اعتقادی مردم نیز باشیم.

وی همچنین اعتقاد مدیریت شهری در قم را در اجرای برنامه‌های فرهنگی و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب یادآور شد و ابراز کرد: باوجود عدم وظیفه شهرداری در اجرای برنامه‌های فرهنگی، شهرداری و شورای شهر قم همیشه در اجرا و حمایت از برنامه‌های فرهنگی پیشگام بوده و فراتر از وظایف قانونی خود در این حیطه عمل کرده است.

رئیس شورای اسلامی شهر قم تأکید کرد: شهرداری در فضاهای در اختیار خود امکان فعالیت گروه‌های فرهنگی را فراهم کرده و زیرساخت‌های لازم را در بوستان‌ها در نظر گرفته است و شورا نیز از شهرداری خواستار اجرای برنامه‌های ویژه‌ای در ماه محرم و صفر با محوریت عفاف و حجاب است.

وی از اقدامات شهرداری در برگزاری عید غدیر تشکر کرد و گفت: امسال شاهد اتفاقی بزرگ در روز عید غدیر بودیم و شهرداری در برگزاری جشن در شهر نسبت به سال‌های گذشته برنامه‌های مناسبی داشته و این نشان از اراده مدیریت شهری در برگزاری برنامه‌های فرهنگی دارد.

محرری در پایان بر درخواست شورا بر رایگان شدن پارکینگ‌ها در روزهای مناسبتی تأکید کرد و افزود: پارکینگ‌ها در مراسم مناسبتی باید رایگان شود و شهرداری لایحه خود را در اسرع وقت به شورا تقدیم کند.

نوشته های مشابه
گیشه ۲۱ میلیاردی سینماهای قم در سال ۱۴۰۲
چاه‌های مسدود شده شهرداری قم فک پلمب شد
اجرای ۲۱۹ میلیارد تومان پروژه عمرانی در منطقه ۶ قم
بررسی راهکارهای فرهنگ‌سازی مصرف بهینه برق در قم
ضرورت تقویت آموزش پسماند در مدارس و مساجد
تولید روزانه ۱۰۰ تن کود کمپوست از پسماندهای قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.