پرونده خیابان استاد فقیهی بایگانی شد

مدیر منطقه هفت شهرداری قم با بیان اینکه احداث خیابان استاد فقیهی مغایر با طرح تفصیلی و جامع است، گفت: شهرداری موافق اجرای این طرح بود اما در شورای عالی معماری و شهرسازی با مخالفت میراث فرهنگی از دستور کار خارج‌ شد و دیگر امکان احداث این خیابان وجود ندارد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
پرونده خیابان استاد فقیهی بایگانی شد
شناسه : 71419 | انتشار : ۱۹ تیر ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۱   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، محمد رمضانی با اشاره به آخرین وضعیت احداث خیابان استاد فقیهی، اظهار داشت: شهرداری مخالفتی با احداث این خیابان نداشت ولی ازآنجاکه احداث این خیابان در طرح تفصیلی و جامع جدید شهر قم دیده نشده است، دیگر امکان احداث این خیابان وجود ندارد.

وی با بیان اینکه درصددیم با اجرای طرح بازآفرینی فضای مناسبی برای سکونت و رفت آمد اهالی محله فراهم کنیم، ابراز کرد: شهرداری موافق اجرای این طرح بوده ولی این طرح در شورای عالی معماری و شهرسازی با مخالفت میراث فرهنگی به علت اینکه اجرای این طرح، مداخله در بافت تاریخی بوده رد می‌شود و احداث خیابان استاد فقیهی حدفاصل خیابان ۱۹ دی (کوچه ۳ تا ۵) تا عمار یاسر از طرح حذف می‌شود.

مدیر منطقه هفت شهرداری قم با تأکید بر اینکه طرح جایگزین خیابان مذکور توسط معاونت ترافیک شهرداری در حال بررسی است که تملکات وکارهای اجرایی پیرامون احداث این خیابان در حال انجام است، گفت: طرح شهرداری برای کوچه ۳ خیابان ۱۹دی یا همان محله استاد فقیهی، بازآفرینی شهری است، چراکه با توجه به مخالفت میراث فرهنگی، اجازه تعریض خیابان را نداریم.

وی ادامه داد: با همکاری سازمان بهسازی و نوسازی اطراف حرم مطهر درصدد آماده‌سازی طرحی هستیم و یک لکه پارکینگ ۱۴۰۰ متری که در این محله وجود داشته را تبدیل به فضای سبز کنیم و محله را از فشردگی خارج کرده و درجاهایی که میراث فرهنگی اجازه می‌دهد، عقب‌نشینی خانه‌ها صورت گیرد تا یک محیط مناسبی را برای ساکنین این محله ایجاد کنیم.

وی با اشاره به اینکه احداث خیابان از کوچه ۷متری باجک با ۵۵متری عمار یاسر در واقع جایگزین خیابان استاد فقیهی شده است، افزود: در واقع کمربندی که قرار بود از خیابان ۷تیر به ۵۵متری عمار یاسر متصل شود، با اتصال به خیابان ۱۹دی به پایان می‌رسد.

نوشته های مشابه
پردیس «بازار شهر» پرمخاطب‌ترین سینمای استان قم
مطالبه مردم قم از دولت برای حفظ خط B مترو/ منابع مالی تکمیل مونوریل مشخص شود
مهار آتش‌سوزی یک مجتمع مسکونی در پردیسان
«ژاو» در راه اسپانیا
تشریح برنامه‌های حرم حضرت معصومه(س) در دهه کرامت/ ضریح رأس‌الحسین(ع) در قم رونمایی می‌شود
تحول در حوزه‌های منظر شهری و گردشگری با اجرای طرح‌ها مطالعاتی در قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.