جزئیات برگزاری سیزدهمین دوسالانه تصویرگری در قم

دبیر اجرایی سیزدهمین دوسالانه تصویرگری استان قم از ارسال ۵۲۳ اثر از ۱۱۴ هنرمند استان به دبیرخانه این جشنواره خبر داد و گفت: ۶۲ اثر بخش رقابتی و ۲۸ اثر منتخب از اساتید تصویرگر استان در بخش غیررقابتی در روزهای ۸ تا ۲۲ تیرماه در نگارخانه‌های «فرهنگ» و «سرو» به نمایش درمی‌آید.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
جزئیات برگزاری سیزدهمین دوسالانه تصویرگری در قم
شناسه : 70744 | انتشار : ۰۶ تیر ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۹   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، وحید بهرامی ظهر امروز در نشست خبری سیزدهمین جشنواره دوسالانه تصویرگری استان قم که در نگارخانه فرهنگ برگزار شد، به وقفه شش ساله در برگزاری این دوسالانه اشاره کرد و گفت: این رویداد هنری بعد از شش سال در قالب جدیدی به همت انجمن هنرهای تجسمی و با مشارکت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم آغاز به کار کرد.

وی تصریح کرد: در ابتدا آقایان وحید سلیمانی، سعید سروش، محمد مهدی نوری و سرکار خانم حدیث برازنده به عنوان اعضای شورای سیاست‌گذاری جشنواره معرفی شدند و سپس دبیر اجرایی و دبیر هنری نیز منصوب و فراخوان جشنواره تنظیم و تدوین شد.

دبیر اجرایی سیزدهمین دوسالانه تصویرگری استان قم به تشریح جزئیات برگزاری جشنواره اشاره کرد و گفت: فراخوان جشنواره در روز ششم خردادماه منتشر شد و هنرمندان گرامی تا روز ۲۵ خرداد فرصت ارسال آثار را داشتند، با این حال با درخواست بسیاری از هنرمندان فرصت ارسال جشنواره تا روز ۲۹ خرداد تمدید شد.

بهرامی از ارسال ۵۲۳ اثر از ۱۱۴ هنرمند استان به دبیرخانه سیزدهمین دوسالانه تصویرگری استان قم خبر داد و اظهار داشت: بعد از داوری اولیه، ۶۲ اثر از ۳۸ هنرمند استان به بخش رقابتی جشنواره راه یافت و به عنوان آثار منتخب جشنواره به نمایش درمی‌آید.

وی به بخش غیررقابتی سیزدهمین دوسالانه تصویرگری نیز اشاره کرد و گفت: ۲۸ اثر از اساتید تصویرگر استان قم در بخش غیررقابتی جشنواره نمایش داده می‌شود.

دبیر اجرایی سیزدهمین دوسالانه تصویرگری استان قم از افتتاح نمایشگاه دوسالانه تصویرگری استان قم در روز پنجشنبه ۸ تیرماه همزمان با عید قربان خبر داد و گفت: آثار جشنواره در نگارخانه «فرهنگ» و گالری «سرو» به نمایش درمی‌آید.

بهرامی از برگزاری سیزدهمین نمایشگاه دوسالانه تصویرگری استان قم در روزهای ۸ تا ۲۲ تیرماه خبر داد و گفت: در طول ایام برپایی نمایشگاه، کارگاه‌های آموزشی نیز با حضور علاقه‌مندان برگزار خواهد شد.

وی افزود: آثار راه‌یافته به بخش رقابتی جشنواره توسط داوران این رویداد هنری متشکل از آقایان محمد مهدی نوری، مجید ذاکری یونسی و سید حسام‌الدین طباطبایی مورد بررسی قرار می‌گیرند و برگزیدگان در مراسم اختتامیه معرفی و تجلیل می‌شوند.

بهرامی در خصوص معیار داوری اولیه آثار راه یافته به بخش نمایشگاه، عنوان کرد: در انتخاب آثار علاوه بر توجه به مسائل فنی نظیر تکنیک، اجرا و ترکیب‌بندی، به رویکرد محتوایی و فرهنگی نظیر فرهنگ ایرانی و اسلامی توجه ویژه‌ای شده است.

وی تصریح کرد: هیئت داوران تا حد ممکن تلاش کردند از نگاه‌های سلیقه‌ای در داوری پرهیز کنند و بر اساس فرم و محتوای آثار قضاوت کنند.

دبیر اجرایی سیزدهمین دوسالانه تصویرگری استان قم در پایان با تأکید بر اینکه قم در هنر تصویرگری پیشرو بوده است، گفت: استان قم سابقه بیشتری از تهران در برگزاری دوسالانه‌ تصویرگری دارد.

نوشته های مشابه
پردیس «بازار شهر» پرمخاطب‌ترین سینمای استان قم
مطالبه مردم قم از دولت برای حفظ خط B مترو/ منابع مالی تکمیل مونوریل مشخص شود
مهار آتش‌سوزی یک مجتمع مسکونی در پردیسان
«ژاو» در راه اسپانیا
تشریح برنامه‌های حرم حضرت معصومه(س) در دهه کرامت/ ضریح رأس‌الحسین(ع) در قم رونمایی می‌شود
تشریح فرایند صدور پروانه ساختمان ۱۱ طبقه بلوار بوعلی قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.