مدیرکل جدید محیط‌ زیست قم معرفی شد

طی مراسمی با قدردانی از خدمات سید رضا موسوی مشکینی در طول ۵ سال گذشته، محمدحسین بازگیر به عنوان مدیرکل جدید حفاظت محیط‌زیست استان قم معرفی شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
مدیرکل جدید محیط‌ زیست قم معرفی شد
شناسه : 70702 | انتشار : ۰۵ تیر ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۴   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی اداره‌کل محیط‌ زیست قم، ایرج حشمتی معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط‌ زیست در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل حفاظت محیط‌ زیست قم گفت: بر اساس اصل ۵۰ قانون اساسی، حفاظت از محیط زیست وظیفه عموم اشخاص حقیقی و حقوقی بوده و ایجاد آلودگی و تخریب آن به هر نحو ممنوع است؛ این اصل مترقی مسیر را برای همه مردم و مسئولان به خوبی روشن کرده است.

وی مهمترین چالش‌های زیست محیطی کشور را در پنج محور آب، گرد و غبار و آلودگی هوا، مصرف انرژی، تغییر کاربری اراضی و تنوع زیستی دانست و گفت: متأسفانه استان قم در دو محور نخست، وضعیت خوبی ندارد، از کم آبی شدید، عدم بازچرخانی آب و آلودگی منابع آبی، تا بحران پیش رونده گرد و غبار.

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست، اقدامات انجام گرفته در کشور برای مقابله با پدیده گرد و غبار را نسبت به گستردگی کانون‌های فعال بسیار اندک دانست و گفت: به ابتکار جمهوری اسلامی ایران، روز ۲۱ تیرماه (۱۲ ژوئیه) به نام «روز مقابله با طوفان‌های گرد و غبار» در تقویم بین‌المللی ثبت شده است.

وی با اشاره به عزم جدی دولت مردمی سیزدهم برای بهبود وضعیت زیست محیطی در کشورمان گفت: استان قم با توجه به تراکم بسیار بالای جمعیتی و صنعتی، خشکسالی گسترده و قرار گرفتن در چهارراه مواصلاتی کشور، دارای تهدیدات زیست محیطی گسترده‌ای است.

حشمتی در پایان با بیان اینکه امیدواریم همه دستگاههای اجرایی در استان قم نسبت به حفظ و حراست از محیط زیست دغدغه‌مند باشند، تصریح کرد: اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم برای انجام هرچه بهتر وظایف خود، به لحاظ منابع انسانی و اعتباری، نیازمند تقویت و حمایت حداکثری است.

در پایان این مراسم از خدمات گرانقدر سید رضا موسوی مشکینی در طول ۵ سال گذشته تقدیر و محمدحسین بازگیر به عنوان مدیرکل جدید حفاظت محیط‌زیست استان قم معرفی شد.

بازگیر پیش از این تصدی رئیس دبیرخانه شورای ملی ایمنی زیستی، رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهر تهران و مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان لرستان را در کارنامه دارد.

نوشته های مشابه
پردیس «بازار شهر» پرمخاطب‌ترین سینمای استان قم
مطالبه مردم قم از دولت برای حفظ خط B مترو/ منابع مالی تکمیل مونوریل مشخص شود
مهار آتش‌سوزی یک مجتمع مسکونی در پردیسان
«ژاو» در راه اسپانیا
تشریح برنامه‌های حرم حضرت معصومه(س) در دهه کرامت/ ضریح رأس‌الحسین(ع) در قم رونمایی می‌شود
تحول در حوزه‌های منظر شهری و گردشگری با اجرای طرح‌ها مطالعاتی در قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.