کتاب «درآمدی بر سواد رسانه‌ای» منتشر شد

«درآمدی بر سواد رسانه‌ای» به قلم سید حمیدرضا منتظری منتقد سینما و رسانه، کتابی براساس شناخت دانش مدیریت رسانه و تخصص حوزه علوم ارتباطات اجتماعی است که به بررسی نحوه استفاده از رسانه‌ها در راستای ارتقای زندگی روزمره و مشارکت جمعی می‌پردازد و چالش‌های پیش‌رو در توسعه ظرفیت‌های فردی و اجتماعی منطبق با حوزه رسانه‌ها را مورد تحلیل و بررسی قرار می‌دهد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
کتاب «درآمدی بر سواد رسانه‌ای» منتشر شد
شناسه : 70216 | انتشار : ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۵   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، سید حمیدرضا منتظری، مدرس و منتقد سینما و فعال رسانه‌ای، کتاب «درآمدی بر سواد رسانه‌ای» را با تمرکز بر بررسی و شناخت پیش‌نیازهای علم رسانه و چالش‌های به کارگیری رسانه‌ها در دوران انقلاب فناوری اطلاعات و اینترنت در جهان تألیف کرده است.

بر اساس این گزارش در بخشی از مقدمه این کتاب آمده است: «همه افراد جامعه می‌توانند با توجه به گنجایش ذهنی و فکری خود از سواد رسانه و دانش تخصصی علم ارتباطات بهره‌مند شوند که این توانمندی، موجب ایجاد تغییراتی در افکار و رفتار کاربران رسانه‌ها می‌‌شود و در نتیجۀ این تغییرات، پیشرفت اجتماعی و ذهنی در بین افراد به وجود می‌آید.»

همچنین در بخشی از فصل پایانی این کتاب آمده است: «تعلیم رسانه، به عنوان فرایند آموزش و فراگیری درباره رسانه‌ها شناخته می‌شود. سواد رسانه‌ای، ماحصل و برآیند دانش و مهارت‌هایی است که مخاطبان و کاربران رسانه‌ها به آن نیازمند هستند که به تعبیری، همان درک و خوانش رسانه‌ها است. در کلام دیگر، می‌توان گفت هدف از آموزش رسانه، رشد و ارتقای فهم انتقادی کاربران رسانه‌ها و مشارکت فعال در ارتباطات بین فردی است و مانع بروز آسیب‌ها در این حوزه می‌شود.»

لازم به ذکر است، مجموعه مباحث مطرح شده در این کتاب در شش فصل تقسیم‌بندی شده است که از «مفاهیم بنیادین و انواع سواد» تا «اصول حاکم بر آموزش سواد رسانه‌ای» را مورد بحث، بررسی و تحلیل قرار می‌دهد.

خاطرنشان می‌‌شود چاپ اول این کتاب با شمارگان ۵۰۰ نسخه، در ۱۲۲ صفحه و با بهای ۱۱۰هزار تومان، از سوی مؤسسه انتشارات برگ و باد در سال ۱۴۰۲ منتشر شده است.

نوشته های مشابه
گیشه ۲۱ میلیاردی سینماهای قم در سال ۱۴۰۲
چاه‌های مسدود شده شهرداری قم فک پلمب شد
تولید روزانه ۱۰۰ تن کود کمپوست از پسماندهای قم
بی‌خطرسازی ۱۰۰ درصدی پسماندهای پزشکی در قم
قم در حوزه معماری و شهرسازی سرآمد باشد
لزوم همکاری اوقاف برای ساماندهی قبرستان نو
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.