مدیریت فضای سبز قم به‌عنوان مدل حکمرانی فضای سبز در کشور معرفی شود

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری قم گفت: قم به لحاظ سرانه فضای سبز رتبه سوم را در کشور دارد که نشان از مدیریت و برنامه‌ریزی درست دارد و لذا این مدیریت باید به‌عنوان مدل حکمرانی فضای سبز در شهرهای کویری معرفی شود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
مدیریت فضای سبز قم به‌عنوان مدل حکمرانی فضای سبز در کشور معرفی شود
شناسه : 70005 | انتشار : ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، سید مهدی قریشی با اشاره به وضعیت فضای سبز شهری در قم اظهار داشت: با توجه به شرایطی که در دهه اخیر در حوزه فضای سبز در قم اتفاق افتاد، برگزاری همایش ملی توسعه فضای سبز در شهرهای حاشیه کویر بسیار لازم بود، چراکه یک دگرگونی اساسی در حوزه زیست‌بوم طبیعی قم در این سال‌ها اتفاق افتاده است که قاعدتاً با تلاش مدیران شهری محقق شده و امروز می‌بینیم که قم سبز است.

وی با بیان اینکه توسعه فضای سبز در قم مسئله‌ای نبوده که به‌یک‌باره اتفاق افتاده باشد، افزود: زیرا آب‌وهوای قم شرایط متعادلی ندارد که منجر به رشد خود رو گیاه شود؛ بنابراین فضای سبز قم حاصل تلاش، مدیریت، برنامه‌ریزی و نظارت بوده است، که می‌تواند الگویی برای دیگر مناطق باشد و برگزاری این همایش در معرفی این الگو مؤثر خواهد بود.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری قم اظهار کرد: قم به لحاظ سرانه فضای سبز رتبه سوم را در کشور دارد که در مقایسه با کلان‌شهرهایی که شرایط و امکانات مناسب‌تری دارند، نشان از مدیریت و برنامه‌ریزی درست دارد، لذا این مدیریت باید به‌عنوان مدل حکمرانی فضای سبز در شهرهای کویری معرفی شود.

وی با بیان اینکه استانداری قم از برگزاری همایش ملی توسعه فضای سبز در شهرهای حاشیه کویر حمایت خواهد کرد، تصریح کرد: شناسایی و به‌کارگیری و ورود متخصصین و بازیگران عرصه فضای سبز در این همایش از اقدامات مفید در راستای ایجاد هم‌افزایی و اثرگذاری در حوزه فضای سبز است.

قریشی بر لزوم استفاده از تجربیات جهانی در راستای استفاده از آب‌های نامتعارف در حوزه فضای سبز تأکید کرد و گفت: باید از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان‌ در رصد و ارائه راهکار برای نظام مسائلی که در حوزه فضای سبز وجود دارد، استفاده کرد.

نوشته های مشابه
گیشه ۲۱ میلیاردی سینماهای قم در سال ۱۴۰۲
چاه‌های مسدود شده شهرداری قم فک پلمب شد
اجرای ۲۱۹ میلیارد تومان پروژه عمرانی در منطقه ۶ قم
بررسی راهکارهای فرهنگ‌سازی مصرف بهینه برق در قم
ضرورت تقویت آموزش پسماند در مدارس و مساجد
تولید روزانه ۱۰۰ تن کود کمپوست از پسماندهای قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.