کوتاه کردن اقدامات حقوقی در اجرای قانون بند «ت» تبصره ۶

مدیرکل اداره حقوقی شهرداری قم گفت: در اجرای قانون بند «ت» تبصره ۶، باید صاحبان املاک شناسایی و وضعیت ملک، راستی‌آزمایی شود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
کوتاه کردن اقدامات حقوقی در اجرای قانون بند «ت» تبصره ۶
شناسه : 70002 | انتشار : ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۴   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، سید محمد ابراهیمی در خصوص اجرای قانون بند «ت» تبصره ۶، اظهار داشت: قانون‌گذار در قانون بودجه امسال بند «ت» تبصره ۶ را مربوط به آرای کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ و آرایی که قبلاً قطعیت یافته مطرح کرده و به تصویب رسانده است.

وی با بیان اینکه دستورالعملی در این راستا توسط وزارت کشور تهیه و ابلاغ‌شده است، ابراز کرد: برای این موضوع نیز نیاز است که مباحث حقوقی این قانون و اقداماتی که باید صورت بگیرد، دیده شود.

مدیرکل حقوقی شهرداری قم تصریح کرد: در این زمینه کمیته‌های فنی که در منطقه و بعد کمیته‌ای که باید در مرکز تشکیل شود، دارای اهمیت است و بایستی شمولیت و عدم شمولیت قانون برای این پرونده‌ها بررسی و موردتوجه قرار گیرد.

به گفته ابراهیمی، همچنین لازم است که از لحاظ حقوقی پرونده‌ها و تطبیق آن با قانون و دستورالعمل صورت بگیرد.

وی با تأکید بر اینکه در مباحث مالکیت در قانون و دستورالعمل، مالک ذکر شده است خاطرنشان کرد: یکسری املاک به‌صورت وکالتی بوده یا ممکن است خود مالک عملاً امکان مراجعه را نداشته باشد، یا به علت کهولت سن و سکونت در خارج از کشور نتواند حضور پیدا کند ولی در این قانون آمده که موضوع مالکین باید صحت‌سنجی و راستی‌آزمایی شود و قانون‌گذار درصدد است این موضوع به دلال‌بازی و این قبیل موارد کشیده نشود.

مدیرکل حقوقی شهرداری قم افزود: با دستور سقائیان‌نژاد شهردار بعد از ابلاغ قانون و دستورالعمل‌ها، جلسات متعددی در این راستا برگزار شد و موضوع مورد ارزیابی قرار گرفت که در این جلسات به دنبال ساده‌سازی و تسهیلگری برای اجرای این قانون هستیم.

وی عنوان کرد: در کمیته‌های فنی که در مناطق تشکیل می‌شود، واحدهای مختلفی ازجمله حقوقی حضور دارد، و عمده کار بر مناطق و صحت‌سنجی و تطبیق آرا با قانون است.

ابراهیمی با اشاره به اینکه در کمیته مرکزی، اجرای صحیح اقدامات منطقه مورد بررسی قرار می‌گیرد، مطرح کرد: عملاً در یک پروسه زمانی کوتاه، مباحث حقوقی را سعی کردیم حل کنیم تا مشکلی در آینده هم به وجود نیاید.

نوشته های مشابه
گیشه ۲۱ میلیاردی سینماهای قم در سال ۱۴۰۲
چاه‌های مسدود شده شهرداری قم فک پلمب شد
اجرای ۲۱۹ میلیارد تومان پروژه عمرانی در منطقه ۶ قم
بررسی راهکارهای فرهنگ‌سازی مصرف بهینه برق در قم
ضرورت تقویت آموزش پسماند در مدارس و مساجد
تولید روزانه ۱۰۰ تن کود کمپوست از پسماندهای قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.