ضرورت همراهی بیشتر شهروندان در افزایش تفکیک پسماند از مبدأ

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان قم با اشاره به نقش شهروندان در بهبود وضعیت زیست‌محیطی قم، گفت: به‌طور حتم در این راه همراهی مردم در کاهش حجم پسماند تولیدی و تفکیک آن از مبدأ نیز بسیار اهمیت دارد و امیدواریم این همراهی در نهایت موجب حفاظت هرچه بهتر و بیشتر از طبیعت شهرمان شود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
ضرورت همراهی بیشتر شهروندان در افزایش تفکیک پسماند از مبدأ
شناسه : 69998 | انتشار : ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۵   پرینت
به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، سید رضا موسوی مشکینی مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان قم گفت: مدیریت پسماند در شهر قم وضعیت خوب و مناسبی دارد و این موضوع به حفاظت از محیط‌زیستی شهری که نقش مهمی در سلامت شهروندان دارد،‌ کمک می‌کند.

وی اضافه کرد: با اقدام‌ شایسته شهرداری قم در راستای راه‌اندازی و تجهیز دستگاه‌های تفکیک زباله،‌ دفن مستقیم زباله در این شهر صورت نمی‌گیرد که این موضوع در سطح کلان‌شهرهای کشور اقدامی بی‌نظیر است.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان قم با بیان اینکه در همین رابطه، پسماند جمع‌آوری‌شده از سطح شهر، در خط‌های پردازش مورد تفکیک قرار می‌گیرد و هر بخش جدا می‌شود، افزود: بدین ترتیب نه‌تنها از دفن مستقیم زباله‌های تر و خشک در زمین و آسیب وارد شدن به محیط‌زیست جلوگیری می‌گردد، بلکه زباله‌های خشک برای بازیافت و زباله‌های تر نیز برای تولید کود کمپوست،‌ مورد استفاده قرار می‌گیرد.

موسوی مشکینی با اشاره به نقش شهروندان در بهبود وضعیت زیست‌محیطی قم، ادامه داد: به‌طور حتم در این راه همراهی مردم در کاهش حجم پسماند تولیدی و تفکیک آن از مبدأ نیز بسیار اهمیت دارد و امیدواریم این همراهی در نهایت موجب حفاظت هرچه بهتر و بیشتر از طبیعت شهرمان شود.

گفتنی است قم نخستین شهر کشور است که دیگر پسماندها در آن به‌صورت مستقیم دفن نمی‌شود و این دستاوردی بزرگ در راستای حفظ محیط‌زیست به شمار می‌آید؛ با راه‌اندازی خط دوم تفکیک مکانیزه زباله در قم و همراهی مردم در تفکیک زباله از مبدأ، میزان دفن مستقیم زباله در این شهر به صفر رسیده‌است و این کار، الگویی مناسب برای تمام شهرهای کشور است.

نوشته های مشابه
چاه‌های مسدود شده شهرداری قم فک پلمب شد
اجرای ۲۱۹ میلیارد تومان پروژه عمرانی در منطقه ۶ قم
بررسی راهکارهای فرهنگ‌سازی مصرف بهینه برق در قم
ضرورت تقویت آموزش پسماند در مدارس و مساجد
تولید روزانه ۱۰۰ تن کود کمپوست از پسماندهای قم
بی‌خطرسازی ۱۰۰ درصدی پسماندهای پزشکی در قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.