تکمیل بانک املاک پارکینگی شهر قم

سرپرست معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم گفت: یکی از اقدامات مهم تکمیل بانک املاک شهرداری قم در حوزه پارکینگ بود که در مدت سه ماه، ۵۴ هزار مترمربع شامل ۹۳ پلاک و به ظرفیت دو هزار و ۱۷۸ واحد به مجموعه پارکینگ شهر قم اضافه شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
تکمیل بانک املاک پارکینگی شهر قم
شناسه : 69948 | انتشار : ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۷   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، رضا خانه‌زاد یزدی با اشاره به برنامه‌های شهرداری قم در حوزه تأمین و افزایش ظرفیت‌های پارکینگ عمومی در شهر، اظهار داشت: این موضوع از سوی مردم و شورای اسلامی شهر از شهرداری مطالبه شده که با اقدامات سال ۱۴۰۱ می‌توانیم به‌خوبی به این سؤال پاسخ دهیم.

وی با بیان اینکه تمام پارکینگ‌های سطح شهر تا پایان ۱۴۰۰، حدود ۵ هزار و ۹۲ برای خودروی سواری و دو هزار و ۱۳ پارکینگ برای موتورسیکلت بود، افزود: تعدادی پارکینگ هم بخش خصوصی داشت که با این احتساب درمجموع کمتر از ۵ هزار و ۵۰۰ دستگاه پارکینگ در سطح شهر در سال‌های گذشته تأمین‌شده است.

سرپرست معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم، مساحت این پارکینگ‌ها را کمتر از ۱۴۰ هزار مترمربع دانست و ادامه داد: در سال ۱۴۰۱ نخستین اقدام تکمیل بانک املاک شهرداری قم در حوزه پارکینگ بود که با همکاری‌های صورت گرفته توانستیم در مدت سه ماه، ۵۴ هزار مترمربع شامل ۹۳ پلاک و به ظرفیت دو هزار و ۱۷۸ واحد را به مجموعه پارکینگ شهر قم اضافه کنیم که رشد بسیار خوبی محسوب می‌شود.

به گفته وی، در حال حاضر ۵۰ درصد این پلاک‌ها به‌صورت موقت به‌عنوان پارکینگ روسطحی بهره‌برداری می‌شوند.

یزدی با تأکید بر اینکه رویکرد دوم در این زمینه پروژه‌های کلان پارکینگ طبقاتی بوده که در سال ۱۴۰۱ گام‌های بسیار مثبتی در این زمینه نیز برداشته‌شده است، گفت: ۸۷ هزار و ۷۶۶ مترمربع زیربنا درزمینه احداث پارکینگ طبقاتی در سال ۱۴۰۱ به‌صورت عملی به مرحله اجرا درآمد که اکثر این پارکینگ‌ها در حال حاضر یا در مرحله فاز دو شدن نقشه‌ها هستند یا پیمانکار انتخاب و کار اجرایی آن آغازشده است.

وی مجموع ظرفیت این پارکینگ‌های طبقاتی را بیش از ۳ هزار خودرو برشمرد و اضافه کرد: این تعداد پارکینگ ظرفیت خوبی برای شهر ایجاد خواهد کرد.

نوشته های مشابه
گیشه ۲۱ میلیاردی سینماهای قم در سال ۱۴۰۲
چاه‌های مسدود شده شهرداری قم فک پلمب شد
اجرای ۲۱۹ میلیارد تومان پروژه عمرانی در منطقه ۶ قم
بررسی راهکارهای فرهنگ‌سازی مصرف بهینه برق در قم
ضرورت تقویت آموزش پسماند در مدارس و مساجد
تولید روزانه ۱۰۰ تن کود کمپوست از پسماندهای قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.