تمدید زمان انتخاب نحوه ساخت آپارتمانی یا ویلایی تا ۱۰ خرداد

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم از تمدید زمان انتخاب متقاضیان در خصوص نحوه ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن قم به صورت آپارتمانی یا ویلایی تا ۱۰خرداماه خبر داد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
تمدید زمان انتخاب نحوه ساخت آپارتمانی یا ویلایی تا ۱۰ خرداد
شناسه : 69482 | انتشار : ۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۸   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از خبرگزاری مهر، محمد صادقی صبح سه شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت :۵۰ درصد خانه‌های مسکونی در طرح نهضت ملی مسکن قم به صورت آپارتمانی و ۵۰ درصد دیگر به صورت ویلایی خواهد بود.

مدیر کل راه و شهرسازی استان قم ابراز داشت: ۶۳ هزار واحد مسکونی در طرح نهضت ملی مسکن قم احداث خواهد شد که از این تعداد ۳۰ هزار واحد در سایت ۵۶۰ هکتاری به صورت آپارتمانی و مابقی نیز در منطقه طایقان و اسلام آباد قنوات خانه و به صورت ویلایی می‌باشد.

صادقی در خصوص روند احداث واحدهای مسکونی در طرح نهضت مسکن در استان قم بیان داشت: سال گذشته و قبل از ابلاغ الحاق اراضی ۵۶۰ هکتاری به شهر قم، مراحل آماده سازی و طراحی واحدهای آپارتمانی در این منطقه صورت گرفته و به همین دلیل پیشرفت خوبی در طرح نهضت ملی مسکن در استان قم داریم.

وی عنوان داشت: با ۳۳ پیمانکار در سایت ۵۶۰ هکتاری قرارداد منعقد شده که این پیمانکاران تجهیز کارگاه کرده و عملیات ساخت و ساز را شروع کردند و متقاضیانی که ۸۰ میلیون تومان آورده خود را تأمین کرده باشند به پیمانکار معرفی می‌شوند.

وی همچنین در خصوص انتخاب نوع واحد مسکونی از سوی متقاضیان نیز بیان داشت: نظرسنجی تعیین اولویت انتخاب نوع واحد مسکونی، در پروفایل سامانه تمامی متقاضیان تأیید شده قابل رؤیت است و افرادی که در ۵۶۰ هکتاری هستند و یا واریزی آنان ناقص بوده و یا اینکه تأیید اولیه و یا نهایی شده‌اند، می‌توانند در این نظرسنجی شرکت کنند هر چند که الزامی برای شرکت در نظرسنجی نیست؛ اما کسانی که می‌خواهند نوع ساخت‌وساز آنان ویلایی باشد باید با شرکت در این نظرسنجی درخواست خود را ثبت کنند.

وی ابراز داشت: نظرسنجی از متقاضیان برای انتخاب نوع ساخت واحدها به صورت آپارتمانی یا ویلایی تا ۱۰ خرداد ماه تمدید شده که انتخاب متقاضیان اولویت آنان را مشخص می‌کند.

تکمیل بخشی از واحدها در اراضی ۱۷ هکتاری نیز در سال جاری

مدیر کل راه و شهرسازی استان قم در ادامه با اشاره به پروژه‌های دیگر مسکن ملی در قم بیان داشت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در اراضی ۲۲ و ۱۷ هکتاری در حال ساخت واحدهای مسکونی است و بخشی از واحدها در اراضی ۱۷ هکتاری نیز در سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.

صادقی ادامه داد: در سایت ۲۷ هکتاری علی رغم اعلام آغاز عملیات اجرایی در سال ۹۹ و کلنگ زنی در دولت گذشته، اما این پروژه به صورت رسمی از ابتدای سال ۱۴۰۱ شروع شد که هم اکنون پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصدی دارد.

وی در خصوص طرح جوانی جمعیت و اختصاص زمین به خانواده‌ها نیز گفت: متقاضیانی که فرزند سوم و بیشتر آنها از ۲۴ آبان ۱۴۰۰ به بعد متولد شده باشد در شهرهای زیر ۵۰۰ هزار نفر جمعیت یک قطعه زمین واگذار خواهد شد که واگذاری این اراضی با اعمال هزینه‌های آماده سازی در دو اراضی طایقان و اسلام آباد قنوات برای ۱۴۰۰ نفر متقاضی ثبت نام کرده در سامانه در آینده انجام خواهد شد.

نوشته های مشابه
مهار آتش‌سوزی یک مجتمع مسکونی در پردیسان
«ژاو» در راه اسپانیا
تشریح برنامه‌های حرم حضرت معصومه(س) در دهه کرامت/ ضریح رأس‌الحسین(ع) در قم رونمایی می‌شود
تحول در حوزه‌های منظر شهری و گردشگری با اجرای طرح‌ها مطالعاتی در قم
مالیات بر ارزش‌افزوده صرف توسعه شهر قم می‌شود
اجرای ۲۰۰۰ پروژه با پیشرفت ۹۰ درصدی در شهرداری قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.