استان قم رتبه سوم ساخت مسکن ملی در کشور

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم با بیان اینکه امروز استان در ساخت مسکن در رتبه سوم کشور بوده و پیشتاز ساخت مسکن است، گفت: متقاضیان مسکن ملی از اقشار آسیب‌پذیر جامعه هستند و با افزایش تخفیف عوارض تا ۵۰ درصد می‌توانیم هزینه‌های ساخت مسکن را کاهش دهیم.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
استان قم رتبه سوم ساخت مسکن ملی در کشور
شناسه : 68884 | انتشار : ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۸   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، محمد صادقی در هشتادوهفتادمین جلسه رسمی و علنی شورای شهر قم که در ساختمان شهید باکری برگزار شد با اشاره به تسریع امور در اداره‌کل راه و شهرسازی اظهار داشت: کمیسیون ماده پنج استان قم که با امور مردم سروکار دارد، امروز به‌روزرسانی شده و پرونده‌های انباشته در آن به اتمام رسیده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم به کارگروه زیربنایی شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان قم نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به سیاست‌های دولت جدید تمام فرایندها در کارگروه زیربنایی نیز تسهیل شده و در استان قم پرونده‌هایی به قدمت ۸ و ۹ سال رسیدگی شد.

وی در ادامه به اولویت نظام در ساخت مسکن پرداخت و بیان کرد: امروز استان در ساخت مسکن در رتبه سوم کشور بوده و پیشتاز ساخت مسکن است و این مهم با همکاری مدیریت شهری رقم خورده است.

صادقی در ادامه با قدردانی از شهردار قم، تصریح کرد: دغدغه شخصی شهردار قم در مسکن ملی باعث شده امروز قم در ساخت مسکن ملی پیشتاز باشد و اقدامات خوبی در این حوزه در شهر قم رقم بخورد که امیدواریم سطح همکاری‌ها برای ساخت مسکن بیشتر شود.

وی از شهرداری و مدیریت شهری درخواست کرد تخفیف عوارض مسکن ملی را ۵۰ درصد در نظر بگیرند و یادآور شد: امروز متقاضیان مسکن ملی از اقشار آسیب‌پذیر جامعه هستند و با افزایش تخفیف عوارض می‌توانیم هزینه‌های ساخت مسکن را کاهش دهیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم از مشخص شدن پیمانکار پروژه جاده قدیم قم تهران خبر داد و افزود: در حدود ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای این پروژه در نظر گرفته‌ شده و امیدواریم در سفر دوم ریاست جمهوری به شهر قم با پیگیری بیشتر بتوانیم اعتبار بیشتری برای این پروژه دریافت کنیم.

صادقی ادامه داد: یکی از دیگر از پروژه‌های مهم در استان تکمیل کمربندی شهید سلیمانی و اتصال آن به کمربندی امام علی(ع) است، زیرا اکثر تصادفاتی که در کمربندی امام علی(ع) اتفاق می‌افتد به دلیل خروجی مناطق ۲، ۳ و ۶ بوده که با تکمیل کمربندی شهید سلیمانی ساماندهی می‌شود.

وی به تکمیل جاده قم ورجان نیز اشاره کرد و اظهار داشت: چهار کیلومتر این مسیر آسفالت شده و امیدواریم در سفر دوم ریاست جمهوری بتوانیم اعتبار لازم را برای تکمیل آن کسب کنیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم ادامه داد: جاده جعفریه قم نیز تکمیل شده و از مسیر قم به جعفریه نیز تا دو هفته آینده آغاز می‌شود تا این مسیر نیز اصلاح و روکش آسفالت آن نیز انجام ‌شود، اتصال میدان بهجت به جاده ورجان نیز در دستور کار قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه فرهنگی نیز در کمیسیون ماده ۵ واگذاری خوبی انجام شده و در سال گذشته بیشترین واگذاری به آموزش‌وپرورش و مساجد صورت گرفته است.

صادقی در پایان مسئله اراضی ۴۸ هکتاری را نیز مطرح کرد و گفت: ۱۰ پروژه در این طرح تعریف شده و امیدواریم در دروازه ری نیز مانند فاز ۵ عمار یاسر به صورت پلاک به پلاک تملک انجام شود.

نوشته های مشابه
مهار آتش‌سوزی یک مجتمع مسکونی در پردیسان
«ژاو» در راه اسپانیا
تشریح برنامه‌های حرم حضرت معصومه(س) در دهه کرامت/ ضریح رأس‌الحسین(ع) در قم رونمایی می‌شود
تحول در حوزه‌های منظر شهری و گردشگری با اجرای طرح‌ها مطالعاتی در قم
مالیات بر ارزش‌افزوده صرف توسعه شهر قم می‌شود
اجرای ۲۰۰۰ پروژه با پیشرفت ۹۰ درصدی در شهرداری قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.