تربیت بیش از ۸۰۰ حافظ کل قرآن کریم در مرکز قرآن و حدیث

مدیر معارف قرآن و عترت حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به تربیت بیش از ۸۰۰ حافظ کل قرآن کریم در مرکز قرآن و حدیث، گفت: تاکنون بیش از هزار نفر از دوره‌های تربیت مربی این مرکز بهره‌مند شده و در مراکز مختلف استانی و کشوری در حال فعالیت قرآنی هستند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
تربیت بیش از ۸۰۰ حافظ کل قرآن کریم در مرکز قرآن و حدیث
شناسه : 68379 | انتشار : ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۸   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان مقدس حضرت معصومه(س)، همایش وارثان انبیاء به منظور تجلیل از اساتید مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل‌بیت(س) در شبستان نجمه خاتون(س) حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد و طی این مراسم از ۱۲۰ نفر از اساتید این مرکز تجلیل شد.

حجت‌الاسلام سیداحمد مشرف با بیان اینکه از اسفند ۱۳۸۹ تا کنون حدود ۱۲ هزار نفر در دوره‌های قرائت، حفظ و معارف به صورت حضوری و مجازی شرکت کرده‌اند، گفت: با توجه به استقبال علاقه‌مندان از آموزش‌های قرآنی و معارفی از دو سال پیش سن پذیرش کلاس‌های مرکز کاهش یافت و کودکان از ۵ سال و نیم به بالا برای آموزش الفبای فارسی و قرآنی در مرکز پذیرفته می‌شوند.

وی، طرح‌های تلاوت و حفظ فاطمی را دوره‌هایی برای نخبه پروری در رشته‌های حفظ و قرائت دانست و گفت: امروز قاریان و حافظان مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل‌بیت(س) رتبه‌های خوبی در مسابقات مختلف شهرستانی، استانی و کشوری کسب می‌کنند و در این مدت بیش از ۸۰۰ حافظ کل قرآن کریم و بیش از ۲۰۰ نفر فارغ‌التحصیل دوره‌های مفاهیم و تفسیر کل قرآن و شرح نهج البلاغه شده‌اند.

مدیر معارف قرآن و عترت حرم مطهر بانوی کرامت با اشاره به برگزاری دوره‌های تربیت مربی در مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل‌بیت(س)، ابراز کرد: تاکنون بیش از هزار نفر از دوره‌های تربیت مربی بهره‌مند شده‌اند و در همین مرکز و مراکز و مؤسسات قرآنی مختلف مشغول به امر مقدس تعلیم قرآن و معارف هستند.

وی ادامه داد: در حال حاضر حدود ۷۰ درصد استادان مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل‌بیت(س) از فراگیران و دانش آموختگان همین مرکز هستند.

مشرف افزود: رشد و گسترش آموزش مجازی برخط، غیر برخط و تلفنی در ایام کرونا و راه‌اندازی بخش بین الملل و آموزش به زبان اردو و انگلیسی از دیگر فعالیت‌های مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل‌بیت(س) است.

وی با بیان اینکه مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل‌بیت(س) در کنار آموزش، فعالیت‌های ترویجی را نیز برای گسترش فرهنگ قرآن در برنامه خود قرار داده است، گفت: برگزاری مسابقات حفظ و قرائت به صورت فصلی و سالانه، محافل و مراسم قرآنی، هیئت قاسمیون برادران و هیئت قرآنیان کریمه ویژه خواهران از جمله این فعالیت‌هاست.

گفتنی است در این همایش حجت الاسلام مهدی احمدی معاون فرهنگی حرم مطهر بانوی کرامت با اشاره به تلاش استادان و مدیران مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل‌بیت(س) در جهت نشر معارف قرآن و عترت و پرورش نخبگان قرآنی از فعالیت های این مرکز تقدیر و تشکر کرد.

همچنین اساتید مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت(س) در پایان این همایش مهمان سفره حضرت معصومه سلام الله علیها شدند.

نوشته های مشابه
پردیس «بازار شهر» پرمخاطب‌ترین سینمای استان قم
مطالبه مردم قم از دولت برای حفظ خط B مترو/ منابع مالی تکمیل مونوریل مشخص شود
مهار آتش‌سوزی یک مجتمع مسکونی در پردیسان
«ژاو» در راه اسپانیا
تشریح برنامه‌های حرم حضرت معصومه(س) در دهه کرامت/ ضریح رأس‌الحسین(ع) در قم رونمایی می‌شود
تشریح فرایند صدور پروانه ساختمان ۱۱ طبقه بلوار بوعلی قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.